В стремежа си да бъде най-големия търговец на електромобили в света, Nissan ще осигури рекордно количество от електрическия LEAF в САЩ този месец, с което да навакса в забавените от земетресението в Япония доставки. Според информация на местното представителство обаче, за наше съжаление (и разбира се заради приоритетни пазари като американския) електро колата ще се продава у нас най-вероятно от пролетта на 2013 г.
"Ще доставим 1500 коли през юни, което ще е най-голямото количество, което сме доставяли в САЩ", коментира в началото на седмицата пред репортери изпълнителният директор на Nissan Карлос Гон. "Това би трябвало да помогне малко, да се възвърне ентусиазма."
Някои клиенти чакаха по-дълго от предвиденото, след като Nissan започна да приема поръчки през април 2010 и последното, което стоящият начело и на френската Renault Гон иска е да ги разочарова...
Продажбите на LEAF вървят средно само със 113 на месец в първите четири месеца на доставки в САЩ, но оттогава се вдигат и през май вече са 1142. Производството на колата беше нарушено от земетресението и последвалото цунами, които разрушиха фабрики за резервни части и нарушиха захранването.
Според Гон, Nissan е инвестирала около $6 милиарда в технологии за производство на електромобили. Производствената линия на компанията в Смирна, Тенеси, която трябва да започне работа през септември 2012 г., може да не 'влезе в график', заради земетресението от 11 март в Япония, опасява се Хидеаки Уатанабе, вицепрезидентът на NIssan за превозни средства с нулеви емисии. Компанията предвижда и да започне сглобяване на LEAF в Смирна до декември.
Nissan не се предава
"Земетресението ни постави в много затруднено положение, но ние не се предаваме", казва Уатанабе. "Дали има потенциално забавяне? Може и да има. В момента преценяваме."
Целта на Nissan е да достави поне 10,000 LEAF на клиенти в САЩ (ейййй, дайте малко насам бре, и ний сме хора) тази година след събирането на 20,000 резервации след рестарта на програмата през май. LEAF струва около $33,000 преди приспадане на данъчен кредит от $7,500, осигурен от Агенцията за защита на околната среда на САЩ, с което цената на колата спада на $25,000. От тази цена някои щати правят допълнителни отстъпки от по няколко хиляди долара.
"Когато въвеждаш нова технология, решаването на всички проблеми предварително е илюзия", казва Гон. "Трябва да слушаш клиентите и да решаваш възникващите проблеми.
[Източник: Automotive News]