Сряда, 13 Юли 2011 17:00

Volvo разработва три варианта на електромобил с удължен пробег

От
Volvo ще удължава пробега на електрическото C30

Volvo предприе следващата стъпка в своята стратегия за електрификация - към изпитване на електрически превозни средства с удължен пробег. С подкрепата на шведската агенция по енергетика и ЕС, проектът ще се състои от три възможни комбинации на технологии, а тестовете ще започнат в първото тримесечие на 2012 г.

Три-цилиндров двигател с вътрешно горене ще допълва електрическото задвижване на предните колела. Две от решенията са базирани на Volvo C30 Electric и в двата случая размерът на батерията е намален до известна степен, за да направи се осигури място за двигателя с вътрешно горене и резервоара за гориво...

Разширяваме фокуса върху електрификацията. Цената и размерът на батериите все още са причина за сравнително ограничен пробег на електрическите коли. С удължител на пробега електромобилът се сдобива с ефективен обхват от около хиляда километра, а емисиите на въглероден двуокис спадат до под 50 г/км.

Дерек Краб, вицепрезидент 'Двигателно инженерство' на Volvo Car Corporation

Техническа концепция I:   Volvo C30 с последователно свързан удължител на пробега. Този вариант е базиран на електрическо C30 с три-цилиндров двигател с вътрешно горене с мощност 60 к.с. (45 кВ); монтиран e под пода на багажника. Автомобилът също така има 40 литров горивен резервоар.

Двигателят с вътрешно горене е свързан с 40 кВ генератор. Мощността, която той осигурява е 111 к.с. (82 кВ), a водачът може да избере опция генераторът да зарежда батерията, като по този начин се увеличава работния диапазон на колата на електричество.

Техническа концепция 1

Техническа концепция II:  Volvo C30 с паралелно свързан удължител на пробега. В това изпълнение, колата получава по-мощен двигател с вътрешно горене в задната част и с 40-литров горивен резервоар. Разликата между това и първото решение е паралелното свързване, като турбо двигателят с мощност 190 к.с. задвижва задните колела посредством шестстепенна автоматична трансмисия.

Резултатът е по-добра горивна ефективност при шофиране с двигателя с вътрешно горене по магистралата. С помощта на 40 кВ генератор батерията може да осигури на колата увеличен обхват само на електричество.

Тук електрическият мотор също е с мощност 111 к.с. (82 кВ). Двата източника на енергия дават на електромобила обща мощност от 300 к.с. за ускорение от 0-100 км/ч за по-малко от шест секунди.

Удължителят увеличава пробега до над 1000 км в допълнение към 75 км в електрически режим.

Техническа концепция 2

Техническа концепция III: Volvo V60 с паралелно свързан удължител на пробега. Това е решение, при което целият пакет задвижващо устройство е инсталиран под предния капак. 111 к.с. (80 кВ) електромотор се допълва с три-цилиндров турбо двигател с мощност 190 к.с. (140 кВ), двустепенна автоматична трансмисия и 40 кВ генератор. Двигателят с вътрешно горене задвижва предните колела чрез скоростна кутия и зарежда батерията, когато е необходимо.

При движение със скорост до 50 км/ч колата винаги се захранва единствено от електричество. Двигателят с вътрешно горене се включва при по-високи скорости и зарежда батерията, когато зарядът й падне под определено ниво.

Батерията се намира под пода на багажника и осигурява пробег от 50 км само на електричество. Двигателят с вътрешно горене черпи гориво от 45-литров резервоар, а с удължител на пробега се изминават над 1000.

Техническа концепция 3

Серийният хибриден C30 с удължител на пробега е част от проект на ЕС, в който Volvo е единственият производител на автомобили, сред осемте партньори. Компанията разработва две паралелни хибридни решения за удължител на пробега с предоставянето на $1,7 милиона от Шведската агенция по енергетика.

Прочетено 2217 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 12:48
Стефан Николов

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.