Ах тази 2012-та година - като че ли всички са я 'нарочили електромобилно'. Макар да изостава от конкуренти като General Motors и Nissan, Mazda, както и големите германски автопроизводители, се включва в надпреварата за електрически коли и по всички личи, че няма повече да се бави с навлизането си в електромобилния сегмент, макар това да е 'отложено' за 2012 г. Стартът ще бъде под формата на електро версия на субкомпактен модел, базиран на Demio (или Mazda2) през пролетта на 2012 г. в Япония...
Прототипът получава литиево-йонна батерия, поместена в иначе двигателния отсек, казват колегите от Integrity Exports. Това 'енергийно парче' увеличава теглото на електрическата версия с 10% спрямо задвижваната с ДВГ, но от Mazda настояват, че електрическата 'двойка' ще вози по 200 километра с едно зареждане на батерията. Нищо не ни пречи да си представим, че това е така, поне за момент, и това означава, че при средно 150 км за сегашните електромобили само след година на пазара ще има модели с 20% по-дълъг пробег. Ние вярваме, че има силно желание за бързо и качествено развитие на технологията при батериите и само си представете как ще изглеждат нещата през 2015 г. Всъщност, въпреки забавянето, Tesla е на път да пусне на пазара своя нов седан Model S, с топ версия осигуряваща до 480 км пробег през 2012 г. Има логика в прогноза за средно 300 км пробег след 2-3 години, предвид темповете на развитие на технологиите.
Първоначално Mazda2 или Demio прототипите ще се използват за превоз в посока Miyajima Aquarium в Япония за неговото преоткриване, след което ще започнат тестове в реални условия по улиците на Хирошима.
В познат сценарий, засега Mazda предвижда само лизинг опция за тестовите електромобили, от които ще се възползват най-вече правителствени организации и корпоративни клиенти с големи автопаркове, досещате се - в Япония. Цена и планове за производство - засега неизвестни...
[От: Integrity Exports]