BMW i4 и i5 може да намерят място между 'крайните' i3 и i8
От Стефан НиколовНе сме особени привърженици на слуховете и спекулациите, но да поразсъждаваме върху евентуални бъдещи модели ни се вижда по-интересно. Е, хванахме здраво за думите на Д-р Клаус Дрегер от борда на BMW за 'крайните' i3 и i8 и по-скоро, че "между тях има много място за други модели" и това си е. Има няма десетина дни от официалната BMW i пресконференция, на която бяха показани първите концепции от новата електро подмарка и вече се заговори за запълване на пространството между тях.
Bmwblog си играе с разни такива идеи, подхранвани от 'вътрешен човек' според когото BMW си представя нещо като по-дълъг модел на i3, както и с потенциална кабрио версия на i8. Макар това са по-скоро разклонения на първите два електромобила, изглежда има две други идеи на хоризонта.
Логично, донякъде, става дума за BMW i4 и BMW i5. Четворката вероятно ще стъпи на i3 базата, като двуместна спортна версия - нещо като мини спортна кола с електрическо задвижване или с вече лансирания втори вариант - електромобил с удължител на пробега. Иначе казано, така наречените "iPeople" може да припознаят BMW i4 като по-достъпно предложение за хората, за които €100,000 е непосилно висока BMW i8 цена...
Какво е светът без 'златна среда' и какво е автомобилната индустрия без среден клас? Без да се мъчим да отговаряме излишно на тези въпроси, BMW i5 е разглеждан като 'истинския тест' за BMW i подмарката, бидейки визуализиран като среден клас/размер седан с четири врати и Coupe-линии, със задвижващата система на BMW i8. Ясно е, че дизайнът все още е обект на обсъждания вътре в компанията, но няма причина да не очакваме вече зададените от първите два i-електромобила специфични линии в аеродинамично отношение, задно окачени врати и, логично, достатъчно място за четирима.
Друга част от информацията е, че и i4, и i5 ще използват супер новаторската {tooltip}CFRP{end-link}Carbon fibre reinforced plastic{end-tooltip} технология, но, да поуспокоим топката - BMW i3 се очаква на пазара през 2013 г., а спортният i8 дори година по-късно, така че, както твърди съответният източник, 'запълването' на дупката между тях май ще е по към края на десетилетието.
Защо тогава да разсъждаваме отсега върху всичко това. Ами, както вече си говорихме в една друга статия, конкуренция е голяма маша - бута и ръчка навсякъде и без да искаш изпъваш гърди (или някои други части на тялото) напред, за да не те опари отзад. Между 2013 и 2018-та има много време - съмняваме се, че BMW ще рисува толкова дълго по чертожните дъски.
Засега ще бъде предостатъчно да наблюдаваме усилията на BMW в популяризиране на i направлението в следващите месеци и с наближаване на производството и пазарната реализация първо на i3, и след това на i8. Ще има доста за отразяване, разясняване и настройване. Електромобилната вълна набира скорост.
[От: Bmwblog]