Сряда, 14 Септември 2011 20:05

Пощенски електромобил собствена разработка – това е знак!

От
Streetscooter като пощенски електромобил

Един вероятно неизвестен за вас факт е, че нетният приход на Deutsche Post за миналата година е €2.54 милиарда и тези финансови обеми крият зад себе си огромна, добре смазана и постоянно функционираща машина. Не искам и да си представям дори с какъв авто парк боравят германските пощи, но обемът му със сигурност оставя сериозен въглероден отпечатък. По тази причина, Deutsche Post започна сътрудничество с група от разработчици на електрически превозни средства, за създаване на "изцяло нов" тип пощенски електромобил за доставки. И ако това не е вдъхновяващо...

Целта разбира се е да се стигне до по-евтина алтернатива от сега наличните на пазара електромобили с дизайн, който да пасва на специфичните нужди за пощенските доставки, а именно не особено голямата нужда от високи скорости и дълги разстояния.

Проектът ще се базира на StreetScooter, разработван от консорциум от над 30 европейски компании, под шапката на StreetScooter GmbH, отделна компания, създадена от RWTH университета на Аахен. StreetScooter е изложен на Автосалон Франкфурт 2011 и по-скоро приличаща на кола, отколкото на скутер, тази концепция е разработена за изминаване на къси разстояния с планове за пазарна реализация през есента а 2012 г.

Юрген Гердес, член на борда на директорите на Deutsche Post, отговарящ за пощата, казва, че проектът е част от усилията на неговата компания за намаляване на вредните ефектни от дейността й върху околната среда. "Като оператор на един от най-големите автопаркове в Германия, ние имаме особен интерес от разпространението на коли, които не генерират емисии, като в същото време са икономически ефективни и могат да се справят с ежедневните работни доставки", казва той.

Изискванията

От Deutsche Post казват, че StreetScooter ще трябва да може да се справя с 200 спирания на ден и да работи до 300 дена годишно. Достигането на високи скорости няма да е необходимо, но пощенският електро доставчик ще трябва да издържа на ежедневното натоварване, като в същото време разполага с достатъчно товарен капацитет за дневната поща и колетите.

Според Deutsche Post наличните в момента на пазара електромобили покриват "някои от тези изисквания", но все още не могат да се произвеждат икономически ефективно.

Д-р Ахим Кампкер, главен мениджър на StreetScooter GmbH, казва: "StreetScooter е кола, на която компаниите ще могат да разчитат и като производителност, и като икономическа ефективност."

Пощенският отдел на Deutsche Post вече използва 60 електромобила, както и над 200 други возила за доставки с алтернативно задвижване. Групата притежава над 3,500 алтернативни превозни средства в усилията си до 2020 г. да намали с 30% въглеродните емисии спрямо нивата от 2007 г.

[Източник: Deutsche Post]

Прочетено 1426 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 11:29
Стефан Николов

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.