Audi: От TDi, през хибриди и метан до електричество
От Мартин ХаджистойковИ днес много от добрите стари TDi чудесии на Audi кръстосват пътищата на България и много други страни наред с модерните дизелови изпълнение на емблематичния германския автопроизводител, но ако погледнем нещата по-отгоре няма как да не забележим сравнително скучната бензиново/дизелова картинка. По всичко личи, че в Audi я забелязват и отговорът им се изразява в плеяда нови алтернативни модели, демонстрирани на Автосалон Франкфурт 2011...
Нoвата алтернативна гама на Audi |
|
---|---|
Модел | Технология |
Audi Urban Concept |
Електромобил |
Audi A1 e-tron |
Електромобил |
Audi A2 Electric |
Електромобил |
Audi A3 TCNG | Метан |
Audi Q5 Hybrid |
Хибрид |
Audi Q5 HFC |
Водород/горивни клетки |
Audi A6 Hybrid |
Хибрид |
Audi A8 Hybrid | Хибрид |
Audi R8 e-tron RSe 2 | Електромобил |
Новите хибриди на Audi определено не са най-добрите на пазара и компанията тепърва навлиза в този нов (макар и не толкова) сегмент, но от гледна точка на разнообразие, в новата гама на Audi не липсва нищо - традиционните (вече супер) дизели, изключително оптимизирани бензинови модели, метан, хибридни модели и разбира се - чисто електрически варианти с възможности за удължаване на пробега.
Големите A6 хибрид и A8 хибрид ще се появят на пазара следващата година и са по-скоро крачка в устойчиво направление с технология, тестваща преминаването към още по-икономически ефективни технологии и решения. Електрическите амбиции на компанията определено са амбициозни и заедна с големия брат VW, Audi смело предложи на публиката нов минималистичен метод за придвижване в градски условия, като че ли тотална противоположност на масивния A8, с тази нова и интересна електрическа играчка, наречена Urban Concept.
Няма как да не отбележим и 'лекото' в работата на компанията, с изключителния ориентир към олекотените конструкции, тенденция, която и останалите автопроизводители възприемат. Леките панели от усилени въглеродни нишки са акцентът не само в новия Urban Concept, но и в множество други концепции и технологични демонстрации.
Ами лазерните светлини на електрически възроденото Audi A2 - нова още по-ефикасна LED технология, която обещава двойно по-ефективно управление и ефективност. В крайна сметка постигнато не ниско тегло, увеличен пробег и по-ниска консумация на енергия е резултат от оптимизирането на всички оперативни системи и всеки спечелен процент е една малка победа за екипите по дизайн и разработка на Audi по пътя към истинското оптимизиране и ефективна приложимост.
Сега повече от всякога е интересно да наблюдаваме развитието на различните нови технологии, защото прекалено дълго време бяхме ограничени до ел. стъклата, климатика или въобще 'екстрите' в техния разнообразен, но вече малко скучен обхват. Сега отиваме в посока много по-организирана употреба на своите коли, с възможности да задаваме много повече предварителни команди за настройка, да комуникираме с останалите участници в движението и контролни центрове, да планираме зареждане с енергия и пътувания с помощта на интерактивни приложения и да бъдем много по-гъвкави с новата алтернативна мобилност.
Ние прегръщаме всички тези въодушевящи нови възможности и ще ви информираме с желание за важните неща в процеса на развитие на новите технологии, за да можем всички да се възползваме максимално ефективно от тях.
eCars.bg