Вторник, 18 Октомври 2011 19:48

Hertz: Трябват ни още много електрически коли!

От
Кога ли Hertz ще предлага електрически коли под наем в България

Сред тоновете информация, която дневно се изсипва в онлайн пространството се опитваме да отсяваме полезните и показателни неща, имащи отношение към електромобилите, с желанието за много повече такива, свързани с България, за да намирате в eCars.bg полезни публикации, които да бъдат максимално ефективни за вас.

Едно интересно положение се получава при Hertz, която вече почти година предлага зареждаеми коли под наем и определено вече трупа опит с новите технологии...

... И положението е: "Трябват ни доста повече електрически коли!"

Упс. Какво значи това? Ами, "Имаме около 50 електрически коли в нашите автопаркове в момента, но ако има как да си ги доставим, веднага можем да оползотворим още 2 или 3 хиляди."

Леле. Това е голяма разлика от наличност, до търсене! Поне така казва Рич Бруум, шеф на връзки с обществеността в топ рент-а-кар компанията в разговор с колегите от GreenCarReports за програмите за коли под наем на Hertz в Ню Йорк, Сан Франциско, Лондон и, скоро, Шанхай, Пекин и Шенжен.

В момента Hertz предлага Nissan LEAF и Chevrolet Volt, макар че тества и Mitsubishi i-MiEV, като разполага и с малък брой Smart Electric и планира да предлага електрическия E6 на BYD в Китай.

Едно от най-неочакваните неща за компанията според Бруум обаче е фактът, че докато потребителският интерес с постоянен, корпоративният е много по-голям от предвижданото. "Компаниите искат да наемат електрически коли по три основни причини", казва той.

Първо, компаниите с ясно оформени устойчиви цели откриват, че могат да се срещат по-лесно със своите служители, като им предоставят електрически коли за кратки пътувания.

Второ, много компании, ангажирани по някакъв начин с екосистемата на електрическите коли имат огромно желание да експериментират с тях в реални условия и предпочитат да използват свои служители за тестовете. Сред тях са и електроразпределителните дружества. Хм, да видим кога нашите в България ще имат възможност и съответно желание да се оборудват с електромобили.

Трето, фирми установяват, че наемането на електро коли за кратки пътувания между летища, хотели и фирмени обекти е много удобно, въпреки пробега от около 150 километра с едно зареждане на батерията. Със зарядни станции на изброените места, Бруум нарича това затворен кръг, който пасва идеално на транспортните планьори на компаниите.

Колкото то крайните клиенти, Бруум казва, че до голяма степен е логично, че това са интересуващи се още от самото начало от електромобилите потребители. За тях наемането дори е и начин да тестват колите, преди да се решат на покупка.

Бруум обаче споделя, че според неговото виждане електрическите коли ще станат удобни за масовия потребител, когато бъдат в състояние да изминават по над 300 км с едно зареждане на батерията. Заключението идва от множеството различни начини, по които клиентите използват наеманите от компанията коли, което ги прави по-трудно предсказуеми от корпоративните клиенти, при които планирането е важна част от дейността.

И накрая, "впечатленията на клиентите винаги са важен източник на информация, дори по-добър, отколкото сме очаквали", признава Бруум. "Електро колите ускоряват бързo, тихо и гладко и имат всички необходими функции и аксесоари, които всеки би очаквал да намери в една кола, като климатик, навигация и др."

Съответно, за Бруум това е причина да смята, че електрическите коли ще бъдат възприети много по-бързо от масовия потребител, отколкото хибридите. "Всеки осъзнава, че оперативните разходи [на километър] са по-ниски" с електрическа кола, казва той. "И хората наистина харесват шофирането с електро коли, за разлика от ранните хибриди, които не бяха особено забавни за каране."

Е, по всичко личи, че електромобилният ентусиазъм в Hertz определено е на много високо ниво. Сега остава автопроизводителите да се постараят да осигурят на компанията повече от явно доста търсените електрически коли.

[От: Green Car Reports]

Прочетено 1635 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 09:53
Стефан Николов

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.