Тест: Електрически Volkswagen eT! ван с полуавтоматично задвижване
От Стефан НиколовНе на някое автошоу или голямо събитие, а в своя дизайнерски център в Потсдам, Volkswagen изненада с демонстрация на електрически ван за доставки наречен eT!, оборудван с електромотори в колелата и способен да се движи полуавтоматично в определени ситуации...
Т-серията на VW е до болка позната и масово използвана в България и по нашите пътища все още има една камара и от вече доста стари модели. Сега обаче гледаме в бъдещето, където електрическият ван за доставки ще може да ви следва от склад на склад по рампата с команда "Follow me" или пък да се върне при вас с команда "Come to me" (Е, не знаем дали тези неща ще ги има на български... ). Друга функция е директното задвижване чрез скоростен лост от страната на пасажера, откъдето също има бърз достъп и специална седалка.
От страната на тротоара или рампата - която се явява работната зона на водача на вана - има електрическа плъзгаща врата, която се отваря на два етапа и реално играе ролята и на предна врата. Това позволява бързо влизане в товарния отсек и съответно достъп до пощата и елиминира нуждата от заобикаляне.
Макар че eT! концепцията, показана в Потсдам, е разработена специфично за доставка на пощенски пратки от всякакъв тип, варианти на това лекотоварно транспортно средство могат да се използват за други работни цели, а концепцията е фокусът на различни изследователски дейности. На този етап експерименталното возило ще бъде включено в проучвателни пътни тестове и допълнително анализирано.
Раждането на eT!
Volkswagen Group Research, заедно с Германски пощи (Deutsche Post AG) и University of Art в Брауншвайг, са създали мозъчен тръст за бъдещи транспортни и мобилни предизвикателства, резултатът от чиито проучвания е eT! концепцията за сферата на доставките и логистиката.
Екипът анализира текущите процеси и нуждите на потребителите и от тези анализи извлича идеи за това как сегментът на доставките и куриерските превозни средства може да се развие допълнително в дългосрочен план, казва Професор-доктор Юрген Леохолд, директор на Volkswagen Group Research. Изследователите са се фокусирали върху шофирането с нулеви емисии и наличните пространства в градските зони, полуавтоматичните функции на задвижване, които осигуряват работните процеси и интеграция на нови комуникационни технологии.
Последното изречение и цифрите в номера на много атрактивно изглеждащия транспортер на бъдещето казват достатъчно за пазарните очаквания като дати, нали ...
[От: Green Car Congress]