
Кой каза, че електромобилите са непригодни за студени, снежни условия?
Разбира се, не някой от най-добрите състезатели, които се конкурират в електрически клас на Andros Trophy, състезателни серии върху лед, които се появиха през 1990 г. и набират популярност и досега.
Състезанията се провеждат на специализирани писти с лед в планинските райони на Франция, често в ски курорти като Вал Торенс и Алп д'Юез. Сериите са 'видели' някои от най-известните лица от света на моторните спортове, като бившите пилоти от Формула 1 Патрик Тъмбей и Ален Прост, и екс-Индикар шампиона Жак Вилньов.
Електрическият клас се появи през зимата на 2009-2010 г. и бе спечелен през първата година от Никола Прост, син на легендата Ален. Той защити титлата си през следващата година и отново ще опита тази зима.
Със сигурност електро-състезанието добавя друго измерение за 'надбягванията' - не на последно място, защото ледените хълмове са преодолявани в относително мълчание, при отсъствие на ревящи двигатели (с вътрешно горене).
Електромобилът изграден от Engineering Exagon има електромотор от Siemens с мощност 120 к.с. и 147 Нм въртящ момент, който осигурява движение с максимална скорост от 160 км/ч.
Пробегът не е проблем, дори и като се има предвид ниската температура на трасето. Сокът в батерията е достатъчен за 35 минути каране на максимални обороти, с пълна натовареност на електрическите системи по колата.
Тези електрически 'състезатели' определено не са най-практичните електромобили, но пък ралито изглежда като 100% забавление. Може би зимата е по-подходяща за електрическите коли, отколкото си мислехме, че е ...
