Лондонски автобус – познат дизайн, но хибридна технология
От Стефан НиколовЛондон си има известно количество емблеми като Big Ben, London Eye и червените дуетажни автобуси. Точно за последните ни е думата сега, защото има нов вариант на автобус за улиците на Лондон, който "няма същия ефект като Routemaster", но мисията е една и съща - да се подобри натоварения обществения транспорт в Лондон, точно както оригиналът прави това от въвеждането му в експлоатация през 1956 г. Какво е важното в новия вариант - накратко казано - хибридното задвижване...
Но, докато оригиналът беше пионер със своята лека алуминиева конструкция и възможност за бързо качване и слизане в автобуса през отворената секция отзад, новият автобус за Лондон ({tooltip}NBfL{end-link}New Bus for London{end-tooltip}) е забележителен с ниската си консумация на гориво, благодарение на новото хибридно задвижване.
Десетки хиляди хора използват ежедневно автобусните услуги в Лондон и докато това е по-ефективно отколкото пътуване със собствен транспорт, дизеловите двигатели на градския транспорт в Лондон допринасят значително за замърсяването на въздуха.
Volvo (която произведе първите хибридни автобуси за града) е направила изследване на хибриден маршрут, твърдейки, че икономията на гориво е 34% при по-старите автобуси, което намалява с 50% вредните емисии.
С новия автобус нещата отиват по-далеч - Transport for London говори за подобрение с 15% при разхода на гориво дори сорямо съществуващите други видове хибридни автобуси и с 40% повече спрямо конвенционалните ротели.
Разход от 28 на сто не звучи прекалено впечатляващо, но с 87 пътници на борда все пак е доста по-добре, отколкото ако всичките тези 87 души са отишли на работа със собствен транспорт.
В техническо отношение новата технология е подобна на тази при Fisker Karma 2012. Движещата сила се осигурява от електромотор с мощност 174 кс и 2,500 Нм въртящ момент, а на батарията с капацитет 75 кВтч помага 4,5-литров турбодизелов генератор Cummins, който работи само когато батерията се нуждае от презареждане, с което емисиите намаляват значително и пътуването е по-тихо.
С новия дизайн на старите автобуси Лондон запазва традицията, като в същото време въвежда модерна технология. Пътуващите все още ще могат да се качват и слизат от задната врата, а има и още две врати, което намалява времето за престой по спирките.
Сега остава само да бъде преобразен още един важен и емблематичен член на лондонския транспорт - добрите стари черни таксита - дано скоро бъде реализиран проект за тяхното електрифициране. Тогава гаргата ще стане рошава .
eCars.bg