Спукана гума на електромобил – дилърът ще ви я напомпи за 900 кинта
От Маргарита НиколоваПоправката на спукана или повредена гума у нас все още не е причина за изпразване на портфейлите ни. Поне не и по гумаджийниците, и сервизите - за дилърите не знам. Електромобилите се различават коренно по задвижващата система от превозните средства с ДВГ, но гумите... Гумите са си гуми. Или? Ето една случка, която дава ценна информация за използването на нов електромобил...
Собственикът на Nissan LEAF Джеймс Билмайер 'прибрал' пирон от пътя с една от гумите на своя електромобил, което установил на следващата сутрин по спадналата гума. Сега е момента и да ви кажем, че електрическият хечбек на Nissan не се предлага с резервна гума. Вместо това в колата ще намерите електрическа помпа и комплект за залепване, произведен от Continental, на име "MobilityKit". Ето каква работа върши той според Билмайер:
Поставяте флакона от комплекта върху помпата, включвате я в 12V куплунг в колата (като този за запалката) и след минута сте готови да потеглите отново. С напомпаната с оригиналния комплект гума не трябва да карате колата повече от 150 км и то при скорост до 80 км/ч.
На следващия ден, Билмайер закарал своя LEAF при дилър на Nissan, за поправка на гумата. Процедурата по лепене на гума ви е ясна. Тук проблем няма. Но когато Билмайер поискал да узнае цената за смяна на флакона, дилърът го шокирал с едни бързи $200 (около 300 лв). "А целият комплект колко струва?" попитал Билмайер. Отговорът: $600 (към 900 лв). Упс, цяла джанта с гума не струват толкова, особено от не особено големия размер, с какъвто е 'обут' LEAF, да не говорим за неоригинален (с използването на който би отпаднала гаранцията) флакон.
В днешно време за наше щастие обаче си имаме добре развита интернет мрежа за пазаруване, че чак нашите медии 'отчетоха' тези дни, че покупките 'на живо' били намалели с двайсетина процента, за сметка на развиващите се онлайн продажби. Съответно, за щастие на Билмайер (и всички нас) съществуват сайтове като Tirerack.com (ОК, в България е по-добре да разчитаме на наши си сайтове/компании), където държат на склад същия този оригинален флакон, на цена от само $28. Ако пък ви трябва цялото комплектче, цената в Tirerack.com е $78...
Каква е поуката от тази история? Ами, като че ли това е цената за инвестираните в развитие на електромобилното направление на компанията над $6 милиарда. Мда, това може и да е така, но е малко крайно да опитваш да вземеш нечии трудно изкарани пари по такъв начин, с десеторно (и отгоре) напомпване.
Да не спука гума човек...
[От: Plugincars]