Имаше Blue-e-motion, сега има само (Volkswagen) e-Golf
От Маргарита НиколоваДнес небето (поне над София) е синьо и това ми напомня за някои сини 'авто мотиви'. Blue Efficiency, Blue motion, та вече и Blue-e-motion. Последното задосега свързвахме с Volkswagen, която за разлика от други автопроизводители не се е разбързала много с електромобилни модели. Знаем ги, германците, държат много на дисциплината и качеството, та май 'забавянето' си има основателна причина. Най-вече от Америка, където големият пазар предполага първоначално тестване и продажби на електромобили, не рядко идват новини за разни технически грижи на различни нови електрически модели и точно тези 'колебания' в електромобилните технологии най-вероятно провокират големите германски автопроизводители да изпипат допълнително нещата. Иначе казано, на новата технология е нужно време, да не говорим, че Европа все още далеч не е така добре 'покрита' с мрежи от електро колонки, че да има условия за комфортна електрическа мобилност...
Пак там, в Америка, и по-точно в Калифорния, VW прави поредните тестове на електрическия Golf, които очевидно дават нова доза оптимизъм, изразяващ се в обявяването на по-ранен пазарен дебют – в края на 2013 г., вместо в началото на 2014 г. Иначе казано, то малко остава, има няма (малко повече от) година и половина. По това време Nissan LEAF най-вероятно вече ще е във 'втора фаза', но идването на германските електромобили е много важно за пазара, защото конкуренцията може да намали цените и да увеличи производителността.
Това позакъсняло навлизане на Volkswagen на пазара на електрическата мобилност е може би и причината компанията да не е толкова оптимистично настроена към потенциалния успех на електромобилите и затова очаква до 2018 г. само три процента от производството й да е на електрически модели .
Да се фокусираме малко върху заглавието, обаче. Golf Blue-e-motion изглежда малко дълго, нали? А какво ще кажете за простичкото e-Golf (което вече доста пасва и на e-Up...)? На нас ни звучи много по-добре.
Наскоро Volkswagen показа електрическа версия и на новия Beetle E-Bugster, със задвижващата технология на електрическия Golf, но с по-добра батерия. Най-вероятно и новият e-Golt ще разполага с такава и за да ви напомним накратко важните параметри на системата, тя се състои от електромотор с мощност 85 кВ (115 кс) и 270 Нм въртящ момент и 26.5 кВтч литиево-йонна батерия, осигуряваща пробег до 150км, а максималната скорост е ограничена на 135 км/ч. Преди да пробвате продължително движение с такава скорост по магистралата, обаче, по-добре проверете колко реален е пробегът на електромобилите.
С вероятното си ново име електрическият Golf напредва, ок, може би малко бавно, и след старта на тестовете в Германия през май 2011 сега 'проверките' продължават в САЩ и, най-прясно, във Франция, където компанията 'отпуска' 15 бройки на частни компании и някои държавни организации.
Ако и на нас отпуснат един, хич няма да им се разсърдим . Ако ли пък не, ще трябва да почакаме до края на следващата година или до евентуално предварително представяне на модела у нас.eCars.bg