Електрически Infiniti LE - луксозният Nissan LEaf от 2014-та (видео)
От Маргарита НиколоваАко има нещо, с което може макар и отчасти да свържем представения от Infiniti на провеждащия се в момента Автосалон Ню Йорк 2012 електрически LE Concept, това вероятно е Nissan LEAF. Дали 'идентификацията' LE е кратка версия на LEAF все още не знаем, но по-важното е, че това е първата електрическа концепция на луксозното поделение на Nissan, която ще влезе в производство и то в много близък до концептуалния вид, в рамките на две години. Много близък до концептуалния вид? Хм, явно г-н Хенрик Фискер (чиято Karma не претърпя и щрих промяна от показването си през 2008 като концепция до влизането в производство) заразява останалите, защото за нас потребителите не е никак приятно да гледаме тонове футуристични 'студийни изпълнения' по автосалоните, които губят по-голямата част от интересните си линии и функции с приближаване към производствената линия...
Задвижващата система на LE Concept включва 100 кВ синхронен електромотор с 325 Нм въртящ момент, 24 кВтч литиево-йонна батерия, състояща се от 192 клетки, едностепенен редуктор с кабелно превключване и ECO режим на шофиране, бордово CHAdeMO DC 50 кВ бързо зарядно и поддръжка за безжично зареждане с паркинг асистент. Пробегът на модела? Да, като на Nissan LEAF – 160 км с едно зареждане на батерията.
LE Contept е с предно предаване, а батерията е монтирана в пода, което, както и при повечето други електромобили, допринася за понижаване центъра на тежестта и съответно подобряване на управлението и увеличавне на багажния обем, без компромис по отношение на пространството за пътниците отпред и отзад. Моделът е големината на G седан, защото е Infiniti вярват, че 'електрическо' не трябва да означава малко. С други думи LE може да смятаме за луксозен вариант на LEAF, но той е повече от това, защото осигурява същата електрическа производителност, но в по-висок клас.ТВ рекламите на Infiniti напоследък ни убеждават, че перфектната линия вече не е права. С игра на светлосенки компанията подчертава извивките на своите нови модели, които при LE Concept допринасят за коефициент на челно съпротивление от само 0.25 пункта. За електромобилите това е много важно, защото при високи скорости 'основната битка' е с въздушното съпротивление и с по-ниско такова пробегът се удължава. Аеродинамичният пакет се допълва още от висока задна част, заден въздушен дифузьор и странични аеро спойлери с интегрирано осветление. Голямата предна решетка има солиден вид, а зарядният порт е скрит под светещата емблема на марката. Предният спойлер също разполага с осветен аеро спойлер, а отличаващите се светодиодни фарове и стопове са в тон с дизайна на наскоро представени от Infiniti Essence и EMERG-E концепции.
И една доста атрактивно във визуално отношение придобивка ще отличава модела допълнително – монтираното под задния дифузьор безжично зарядно изглежда доста 'ефирно'.
Централно разположеното арматурно табло включва новаторски двоен екран с Intel Atom процесор с динамичен калкулатор на пробега, който ще използва информация от бордовия компютър, както и от облак-системи. С разширяване на обществената зарядна мрежа, на борда ще се поддържа актуална база данни, а в съвместими зарядни мрежи ще можем да получаваме информация за статуса на зарядните колонки в реално време.
Такава нашият екип ще може да ви предоставя и чрез българския сайт на най-голямата социална общност за зареждане на електромобили - PlugSurfing, на която eCars.bg/Elektromobili.bg е официален представител и партньор за България. Мобилното приложение също ще представим в български вариант до няколко дена и макар електромобилите у нас да са все още твърде малко, ние вече сме готови и с това важно приложение, с което ще може да намирате и резервирате електро колонки в България и цяла Европа.
Снимки: Autoblog
eCars.bg