Достъпен електромобил за цял свят от Great Wall и Coda
От Маргарита НиколоваВ България си имаме завод на Great Wall и Литекс Моторс и това ни поставя по-близо до китайската марка. По време на Автосалон София 2011 двете компании изложиха Great Wall Voleex C20EV – електромобил, който тогава определиха като "идея, която ще се обсъжда в края на 2012 г." като става дума за евентуално пласиране и на българския пазар. Ето че в Great Wall са решили да задълбочат електромобилната посока чрез ново споразумение, този път с Coda Automotive, която започна да продава своя първи седан в САЩ. Целта? Електромобил за глобалния пазар на ниска цена. След като подписаха писмо за намерения, Great Wall и Coda вече минават на етап придвижване на проекта, с подписване на нов договор на стартиралия днес Auto China автосалон в Пекин...
По всичко личи, че идеята на двете компании е да обединят усилия за разработване на достъпен електромобил на цена под всички сегашни предложения на пазара, който да продават в Китай, Европа и Америка. Колко достъпен? Ами, толкова, че да се конкурира с базово нови модели с ДВГ (след държавни отстъпки, разбира се. В кой се целят? Сещаме се за Nissan LEAF, Mitsubishi i-MiEV и Renault Fluence Z.E., макар последният да е вече доста конкурентен, защото след въпросните отстъпки във Франция, например, вече се продава на цена от само €21,000.
Кой какво ще прави в новата "кооперация"? Накратко, Coda влиза с електрически задвижващи системи и позиция на американския пазар, а Great Wall разполага с огромни възможности за масово производство на шасита с 500,000 продадени коли миналата година в Китай. Great Wall е и единствената компания, която има ЕС сертификат и изнася за Европа от 2006 г. Със завода край Ловеч сега износът на Great Wall за Европа ще е много "по-местен".
Новият консорциум тепърва ще разработва нови електрически модели, но сега имаме една идея повече оптимизъм за сглобявани край Ловеч електромобили .
eCars.bg