Електрическият Audi R8 прихванат на Нюрбургринг - видео
От Мартин ХаджистойковТези дни стана ясно, че Audi се отказва от производството на малки електромобили като A1 и A2, с мотива, че цените им ще бъдат твърде високи за класа. Но като става дума за скъпи спортни коли, нещата седят по друг начин, затова електрическата версия на Audi R8 намери пътя към производственото хале, който обаче винаги минава и през един много важен етап - тестовете. В такива R8 e-tron е прихванат на дежурното за тази цел място, пистата Нюрбургринг, а опитите да ни убедят, че видеото е шпионско едва ли ще се увенчаят с успех, предвид факта, с колко много камери и от различни места е заснето движението на R8 e-tron, последователно, точно като на филм...
От автоиндустрията идват много противоположни сигнали и Audi не прави изключение с въпросния отказа от производство на малки електрически версии на свои модели, като в същото време компанията майка VW постоянно демонстрира намерението си до 2020 г. да е лидер в правенето на електромобили. Дотогава няма толкова много време, като се има предвид, че първият електро модел на Volkswagen, електрически Golf, се очаква на пазара евентуално от следващата година.
Америка пък винаги е била предпочитан пазар, когато става дума за електро коли и по тази причина вместо в Европа, Audi пусна тестова серия A3 e-tron в САЩ, след като това вече направи и BMW с компактния ActiveE. Но всички тези модели са на етап предварително тестване, докато електрическият R8 e-tron ще се продава още от тази година.
Моделът ще се произвежда в малката фабрика на Audi в Некарсулм, южна Германия, от която ще излезе ограничено количество бройки, на солена цена, като дори се говори, че това ще е най-скъпият модел в гамата на компанията. Задвижването е запазено от показания през 2009 г. концепт и става чрез вградени в четирите колела електромотори, за истинско quattro изживяване. Общата им мощност е 313 к.с, а ускорението от 0-100 става за 4.5 секунди. Максималната скорост, обаче, ще бъде ограничена до около 160 км/ч заради прогресивно намаляващата неефективност на електрическата система при по-високи скорости.
Сега разбирате, защо чакат новия Tesla Model S Performance с такъв трепет. За под $100,000 електрическият седан на Tesla има същото ускорение като на супер спортния R8 e-tron, доста по-голям пробег и вероятно ще се окаже поне 2 пъти по-евтин...
С батерия с капацитет 85 кВтч Model S отново бие двойно R8 e-tron, чиято батерия има енергийно съдържание около 42 км, за пробег до 240 км. Отново по две - Model S има 480 км пробег... Но и от Tesla признават, че каране от типа на това, с което виждаме във видеото тук да тестват електрическия R8 e-tron, ще намалява значително пробега, не че с бензиновия R8 e-tron може да стигнете далече, при този рев и разход, с който се слави моделът. Но ако Model S е семеен седан и въпреки супер ускорението си можем да си представим, че мнозина биха карали умерено, в кола с вида на R8 e-tron едва ли някой ще се сдържа...
Виж видеото тук
eCars.bg