Значението на гумите: Nissan LEAF с поведение на Porsche Carrera
От Стефан НиколовКато гледа човек Nissan LEAF, не мисли като за спорна кола. Но електрическият Nissan е най-известният и масов съвременен електромобил и понеже нищо не може спре хората да модифицират своите коли, LEAF не остава извън схемата. Още не сме карали LEAF, но от множеството отзиви по мрежата знаем, че определено е забавна кола за каране чийто неподозиран потенциал се отключва с някоя и друга (простичка) модификация. Колко неподозиран потенциал? Какво ще кажете за (определено) Porsche 911 ниво?
Никой не е направил стандартен Nissan LEAF бърз колкото Porsche Carrera, но в страничното ускорение Car and Driver успява да изравни двете коли само със смяна на гумите на електромобила от стандартния Ecopia модел с ниско съпротивление, до Yokohama S вариант с по-добро сцепление.
Само с тази малка промяна екип на C&D открива, че pри направения тест производителността се подобрява от .79 g на .84 g, а с Yokohama Advan Neova ADO8 стига до .89 g. Това си е супер постижение, но си представяме как се е отразило на заряда в батерията. Но сега идеята е да се покаже по-добро представяне, не да се пести ток и със състезателните BF Goodrich g-Force R1, страничното ускорение отива чак на .96 g, което почти изравнява това на Porsche 911 или BMW M1 Coupe.
Това си е супер демонстрация на динамиката и възможностите дори на обикновените електромобили, които тепърва има да се оптимизират значително. Да не повярва човек какво може да стане с едни гуми...
[От: Car and Driver; Youtube]