Понеделник, 16 Юли 2012 08:57

Ето това ще ме накара да си купя твоя електромобил!

От
Tesla Store 2

"Искам да ви кажа с какво нашият електромобил е по-добър от останалите!" Стоп, скъпи ми продавачо на автоелектромобимобили, това остави на мен. Ей го интернета, влизам и се заравям във форуми, блогове и авто сайтове – отговорите ме чакат, само трябва да ги потърся. Искам да те изслушам, но имам няколко малки условия и ще ги споделя с теб...

Този блог очевидно е насочен към автопроизводителите. Той може да бъде изражение на всичко онова, което ние потребителите търсим от авто компаниите. Защото си признавам, че не намирам "готини неща отсреща". Данъчни кредити, отстъпки, специални пакети... Скучно. Влизам в някой автосалон, оглеждам моделите и навсякъде забелязвам компромиси. Евтини материали, банални цветове (отвън и отвътре), служители, които ме посрещат с "Мога ли да ви помогна с нещо"... Кръгом, излизам!

Не ми помогай, мили служителю. Дръпни ме със закачлива приказка, кажи ми защо това или онова в новия електромобил, който предлагаш, е направено точно по този начин, какви материали са използвани и как точно ще ми послужи определена функция. И тогава определено ще завържем разговор. Но да започна малко по отдалеч. Дилърите имат задачата да продават. Но автопроизводителите са тези, които трябва да слушат своите клиенти и да правят промени в тяхна полза. Сега имаме социални медии, блогове и сайтове, в които да коментираме всичко, което искаме. Там е мястото за комуникация. Да, много автопроизводители вече го използват ефективно. Миналата година Ford пита на Facebook страницата си как точно искаме да звучи електрическия Focus. BMW i ни представи четирите елемента от своята 360° Electric програма, а Tesla Motors ни направи свидели на производствените процеси на новия Model S, със серия от видео клипове и, отново, чрез своята Facebook страница, която вече има над 100,000 харесвания.

Естествено, че съвсем преднамерено стигнах до Tesla Motors, компанията, нагърбила се със задачата да изгради един нов бизнес модел в автомобилния бранш, който подхожда много повече на съвременния ни "онлайн" начин на живот. Какво искам да видя от автопроизводителите? Ами, точно това, което виждам в блоговете на Tesla. Не казвам, че други не го правят, затова може да се поправя на "искам да видя от повече автопроизводители". Става дума за ангажимента, за самооценката, за търсенето на недостатъци вътре в собствения ти продукт, при това докато коментираш неговите качества със своите потребители. В последния блог на вицепрезидента на Tesla има нещо много интересно. Компанията ще подмени няколко карбонови части на Model S, защото по време на Get Amped Тour, с който обикалят Америка в момента, инженерите установили, че материалът е надраскан или амортизиран по неприемлив за компанията начин за това кратко време (2 седмица). В резултат, ще подменят частите с гумени, каквито се използват в Roadster и вече са доказали надеждността си.

О, да, това искам да видя, че някой търси кусури преди аз да ги намеря и да започна да бръщолевя по форумите... И ми го казва искрено. Колата е готова и сега в хода на кампанията Tesla пита всички ни как точно искаме да бъде изработена централната конзола, за да пасва максимално на съвременните ни нужди. Отново, и други автопроизводители правят това. Тук просто казвам какво искам да видя като отношение и ангажимент. Сладките приказки , подплатени с малко технически данни в салона няма да ме убедят за покупката. свежият момък, с който говорих в салона на Tesla в Мюнхен ми каза, че имат клиенти, които две години са проучвали нещата, преди да купят Roadster. Четат, следят действията на компанията, черпят информация от реалните преживявания на други и вероятно търсят своя мотив да купят електромобил.

С какво ще ме изгониш веднага? Започни ми обясняваш пристрастно колко по-добре е да си купя електромобила, който продаваш и чакай да се върна отново... По-добре ми кажи защо повече за реалния пробег, начините за зареждане, услугите, които предлага твоята компания в комплект с електромобила (като домашно зарядно, софтуерни актуализации, мобилни приложения или просто ме питай колко знам за електромобилите. Може да ме изненадаш с нещо (тук говоря от гледна точка на потребител, който не е натрупал толкова познания като мен). Кажи ми колко динамичен е електромобила, на какво мога да разчитам и на какво не и ако случайно погледна съседната кола, не започвай по дилърски да ми предлагаш следващия продукт в гамата, дори да искаш точно него да продадеш в момента.

В моя блог за това колко се харесват електромобилите на BMW i казах, че според мен компанията е на прав път. Въпреки спекулациите че започвали да размислят за електрическите модели, че очакванията им не се покривали. Не знам какво мислят, но виждам активността на Facebook страницата на BMW i – коментират се всякакви неща около предстоящите i3 и i8, BMW отговаря и съм уверен, че внимателно следят мненията на хората и взимат мерки.

Наистина, всичко това ме кара да мисля, че онези, които комуникират по-активно и са прозрачно отворени за предложения ни, ще успеят повече. Електрическата мобилност е едно ново предизвикателство, което тотално ще промени авто бизнеса. Ще се предлагат ефективни "екстри," които електромобилите правят възможни и всички ние ще бъдем щастливи да ги получим, особено ако са минали през нашето одобрение. Защото ще иска да ни накара да купим неговия електромобил. Въпросът е кой ще успява повече Wink.

eCars.bg / elektromobili.bg

Прочетено 2206 пъти Последна корекция Понеделник, 16 Юли 2012 10:55
Стефан Николов

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.