Каква стана тя?! Chevy Volt – черна дупка за пари?!?
От Стефан Николов
Печели ли всъщност GM при всяка продажба на Volt/Ampera?
Независимо от обявените рекордни продажби на Chevrolet Volt към края на лятото, GM губи пари при производството на своя електромобил с удължен пробег! Доста пари, при това, според някои хора...
Анализатори от промишлеността изчисляват, че на всеки произведен Volt, компанията отчита загуба... от 49.000$! А с изгодния (за потребителя) и евтин лизинг, с който колата се предлага на пазара в САЩ в момента, тази сума може да е дори по-висока.
Денис Вираг, президент на консултантската Automotive Consulting Group твърди, че "... проблемът при Volt e, че той е твърде скъпо конструиран, проектиран и финансово оценен". Странно, все си мислехме, че с повечето революционни иновации е така?!?
Благодарение на някой доста скъпи технологии - като литиево-полимерната батерия, например – Volt има базова цена от 39.995$. Дали заради цената или заради отказа да приемат новите тенденции, прогнозираните 40.000 (за 2012г) нови собственици на електромобила, до момента са 13.500.Значително по-ниските от очакваното продажби, принудиха GM, за втори път тази година да затвори (през септември – за месец) производствената база , грижеща се за 'сглобяването' на Volt.

Към днешна дата, GM инвестицията по проекта 'Chevrolet Volt' надхвърля 1,2 млрд. долара. Въпреки твърденията на реномирани анализатори, Дъг Паркс – вицепрезидент на програмата за глобални продукти на General Motors (и бивш шеф на отдела, разработващ Volt) твърди, че в крайна сметка Volt ще 'спечели' пари и ще е успешен продукт на компанията: "Вярно е, че от този електромобил все още не печелим. С популяризирането на колата, с нейното развиване и широко представяне, с разработването на второто поколение Volt –– ние ще обърнем негативното в позитивно, загубите в печалби и в края на краищата ще спечелим доста пари!"
В обобщение (и в подкрепа на горното твърдение) можем да кажем само едно – "Грешката" на изчисленията е че са "в сегашно време", а трябва да се правят за целия период на експлоатация...
[Nathanael Baker за EnegyBoom]
[eCars.bg / elektromobili.bg]
