Сряда, 28 Ноември 2012 00:07

BMW i3 вече и купе, сега наред е комби (видео)

От
elektricheski-bmw-i3-coupe-concept
BMW i3 електромобил пред блока изглежда като доста добре Снимка: BMW

Още чакаме окончателния вариант на i3 с четири врати, а ето че вече ни представиха и такъв с две...

Както е тръгнало, още преди пазарния дебют на първия електромобил на BMW следващата година, може да видим и нещо като комби, което започва да ни изглежда естествено, след като BMW току показа как ще изглежда двувратия вариант на електрическия i3. С него компанията ни нахъсва вече повече от година, но реализацията наистина наближава...

Резултатът, обаче, е 1:0 за BMW, защото баварците изглежда преметнаха всички, след слуха за i4, но очевидно става дума за i3 купе. Тази версия на своя все още концептуален електромобил BMW ще представи на започващия след няколко дена в Лос Анджелис автосалон, под името i3 Coupe Concept.

За нас има само едно притеснение:

BMW i3 купе е със съвсем обикновени врати, за разлика от уникалните полу-стъклени врати на оригиналния i3. И предвид слуховете, че BMW бавно върви към "нормализиране" на вратите на i3, неговият основен чар просто може да замине в небитието. Това със сигурност би ни отдръпнало, защото точно тази уникална черта ни привлича може би най-много в i3, но както стана дума в предния параграф, слуховете не винаги се оказват верни. Дано в този случай да стане точно така...

Life Drive конструкция

Двувратият i3 съвсем естествено прилича много на своя малко по-голям братовчед (поне на врати Laughing), с характерния стъклен акцент на задния панел, липсата на колонки между вратите и не традиционно задно стъкло, което "отваря" пространство за пътниците отзад. От първоначалната информация за новия концепт разбираме, че i3 Coupe също и логично има модулен дизайн, базиран на LifeDrive архитектурата на BMW. Свикнали сме да наричаме кабината на автомобил със същата тази дума купе, но BMW използва понятието Life module за същата тази част на своите електромобили, изработена от пластмаса с карбонова арматура (усилени карбонови влакна).

Задвижваща система

Задвижващата част на i3 пък се нарича Drive module, който включва шасито, задвижващата система и батерията, като всичко това е изработено основно от алуминий. Използването на този материал обикновено означава лекота, но в случая структурата е също така и изключително здрава, което я прави идеална за електромобил.

Задвижването е идентично с това на модела с четири врати: електромотор с мощност 125 кВ (170 кс) и 250 Нм въртящ момент. Слагаме точка, защото знаем само това – BMW все още не дава информация за капацитета на батерията, за който догадки можем да правим само по обявения пробег от 160 км с едно зареждане...

В движение ще можем да избираме три режима: COMFORT, ECO PRO и ECO PRO+. COMFORT е най-динамичният режим, което се досещате, че е за сметка на пробега, но кой пък ти кара BMW не динамично Laughing. Шегата настрана, електромобилите провокират сериозно осъзнаване (казваме го вече от личен опит) и затова ECO PRO си идва точно на място за хора, които искат да карат по-дълго с един заряд, като в този режим системата прави промени в настройките за ускорение и климатизация.

Според BMW в ECO PRO режим "по-дълго" означава до 20 процента повече пробег в сравнение с по-динамичния COMFORT режим, но и това не е всичко. Третият режим добавя още километри, за което се досещаме от знака +, което обаче няма как да не е минус за динамиката. Но в трудни моменти, когато всеки електрон в батерията е ценен, ECO PRO+ режимът може да е най-големия ни приятел.

Колкото и да си удължаваме пробега, все ще трябва да зареждаме с ток, за което на помощ идва ConnectedDrive услугата – просто въвеждаме направление и навигационната система изчислява дали имаме достатъчно заряд, за да стигнем, в зависимост от топографията и трафика. С тези данни получаваме най-подходящия маршрут заедно с информация за наличните по пътя зарядни станции, които можем да резервираме от колата в движение.

Супер, остава само да стане реалност Wink.

Не знаем кога у нас ще се продават BMW електромобили, но ако не друго засега можем да се насладим на оранжевия концепт, който ще намери място на щанда на BMW на Автосалон Лос Анджелис 2012.

elektricheski-bmw-i3-coupe-concept_1 elektricheski-bmw-i3-coupe-concept_2 elektricheski-bmw-i3-coupe-concept_3 elektricheski-bmw-i3-coupe-concept_4 elektricheski-bmw-i3-coupe-concept_5 elektricheski-bmw-i3-coupe-concept_6 elektricheski-bmw-i3-coupe-concept_7 elektricheski-bmw-i3-coupe-concept_8 elektricheski-bmw-i3-coupe-concept_9 elektricheski-bmw-i3-coupe-concept_91 elektricheski-bmw-i3-coupe-concept_92 elektricheski-bmw-i3-coupe-concept_93

Има и видео:

[Снимки: BMW]

eCars.bg / Elektromobili.bg


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако имаш регистрация в eCars.bg, значи сме те абонирали автоматично. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на бюлетина.

Прочетено 1894 пъти Последна корекция Събота, 01 Декември 2012 00:24
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.