Понеделник, 04 Февруари 2013 12:04

"С моето електрическо такси за година и половина спестих 6,500 € и 4 тона емисии"

От
elektrichesko_taksi_e-taxi_nissan_leaf
С електро такси, доволно изражение и също такова спестяване – Снимка: ESB ecars

Електро таксито е много популярно в Дъблин, където от 2011 г. се провежда е-такси тест.

Един от основните въпроси, които съм чувал да задават мнозина, е, за колко време се избива електромобил в сравнение с ДВГ кола. Е, да, всеки си гледа интереса и да му излезе сметката. А на Падрейг Дали сметката явно му излиза много добре, защото за навъртените над 55,000 км из ирландската столица в рамките на пробата, която ESB ecars (о, събратя :) и National Radio Cabs правят с електромобили, е спестил бая пари (и някои други по-важни неща) ...

В eCars.bg се е случвало да виждам коментари от типа "на нас не ни трябват електро таксита в България, имаме си еко метанови таксита, с които си е достатъчно евтино". Едва ли мога да споря по този въпрос, нито карам такси (или въобще кола) на метан, нито пък зная колко точно екологично е това. Но да се върнем към сметките, нали за това става дума в този блог.

Тест инициативата, за която става дума малко по-нагоре, и чиято цел да се направи оценка на електрическите превозни средства като част от такси индустрията, се оказва толкова успешна, че ще бъде удължена с още една година. Причината е в това, че току изработеният анализ на "мероприятието" показва, че със зареждано на нощна тарифа електрическо таки, се икономисват до 12.9 цента на километър в сравнение с ДВГ такси. Отново, у нас такситата са масово на метан или газ и най-вероятно разликата не е толкова голяма. Само че, eCars.bg през Google много хора намират с "грийн такси", не с "метан такси" Wink...

За целите на ирланския тест, бил той не спрямо кола на газ, за 55,000 км един шофьор на такси е спестил над €6,500. Чудесна работа, наистина, а защо да не спомена и (по принцип много по-важния факт) че въпросният шофьор е спестил и над четири тона CO2 емисии. Няма да го натрапвам, всеки гледа цифрите, знам, но е интересно как хората си съсипваме живота, за да печелим пари, които после харчим, за да си върнем изгубената живина Cool...

За ирландците (и за хората в някои други европейски държави) има и допълнителен стимул да си купят сега електро кола, докато цените са още високи – €5,000 данъчен кредит е много добра причина, а значително по-ниските разходи за обслужване и много по-малката загуба на време по сервизи (засега електромобили като Chevy Volt и Nissan LEAF се справят много добре с надеждността) накланят допълнително везните.

Ам ко да праим ний в България? Сега можем да се възползваме от безплатно паркиране на синя зона (в Бургас и София), от премахнатия данък за електромобили, и от двайсетината електро колонки в страната. Кога (ако) ще стане факт предложението за 5,000 лв държавна субсидия за покупка на електромобил не мога да кажа, но се надявам поне скоро да си имаме такси шофьори, които въодушевено да споделят такива интересни неща като героя на нашия блог тук:

Електро таксито стана много популярно сред клиентите. Повечето са приятно изненадани колко добре се представя колата в сравнение с бензинова или дизелова и колко е тиха.

  Падрейг Дали

В София сме още само на хибрид(но такси) и погледнете колко пъти е четен блога за новите зелени таксита. Какво ли ще е като пуснат електрически Smile!?! Ако пък вече си ги пробвал/а, може да кажеш как е да се возиш на хибридно такси.

[От: Independent.ie]

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 2253 пъти Последна корекция Понеделник, 04 Февруари 2013 13:48
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.