Бива ли го Model S за аутобана, кога идва и как ще се зарежда в Европа?
От Мартин ХаджистойковКалифорнийците показват за първи път в Европа и бъдещия Model X, за който от тема във форума им знаем, че има резервация и от България. Може и да са повече, но за една със сигурност е ясно. Но засега X е бъдещ модел и вниманието на европейците е насочено по-скоро към електрическия седан на компанията – Model S. В началото на годината Tesla Motors откри дистрибутивен център до холандския град Тилбург и малко по-късно обяви на какви цени ще се предлага Model S в Европа. Сега, след пресконференцията на компанията на автоизложението в Женева има още информация, при това вероятно най-чаканата...
Става ли Tesla Model S за аутобана?
На импровизираната Въпроси и Отговори сесия на 7 март на автосалона ИД на Tesla Motors, Елон Мъск, и човекът, отговорен за задоволяване на нашите прищявки, клиентските, Джордж Бланкършип, отговориха на разни въпроси за Model S.
Избрахме няколко от тях, сред които се откроява този отгоре. Германците си карат бързо, нали си нямат ограничения на аутобана. Затова си питат хората, ще им издържа ли Tesla Model S на темпото? Да се кара продължително време със 160 или 180 км/ч, например? Или, хайде, 150? Елон Мъск започна да отговаря на този въпрос, но тогава се включи Джордж, с обяснението, че високите скорости се отразяват ресурсоемко на всички коли. Тежкият крак, с други думи, намалява пробега!
Под "става ли", всъщност, се има предвид, как ще се отразява на батерията (продължителната висока скорост). Този отговор точно не дойде, но ето какво може да намери човек с малко търсене, в случая, в изключително богатия на потребителска информация форум teslamotorsclub.com (Model S с 85 кВтч батерия):
- При 145 км/ч, пробегът е 265 км:
- При 130 км/ч, пробегът е 320 км; и
- При 110 км/ч, пробегът е 390 км.
Ами при 160 км/ч и нагоре? Да, германците наистина са свикнали да карат бързо. Не че е основната, но това е една от причините техните автопроизводители да се бавят с електромобилите си. Тестват ги до полуда, така че да отговарят на това, с което хората са свикнали, иначе има голям риск да не ги приемат. Че кой ще кара кола за 90 хил. евро само със 100 по магистралата? Пък и с по-евтините пердашим яко, та и за тях няма прошка, трябва да са ОК!
Кога реално идва Tesla Model S в Европа?
Бързият отговор е - доставките започват през юли. Но това е за хората, които са капарирали отдавна. За тези, които го правят сега ще се прави опит до края на годината, но е вероятно да си получат колите през следващата. За оферти на пазара въобще не говорим. Вероятно ще има такива, но не през 2013 едва ли ще има много обяви за Tesla Model S в сайтове като mobile.de.
Как ще се зарежда Tesla Model S в Европа?
Стандартните са различни, без засега да има единни. В Америка са и на 110V, освен това. Хубавото е, че Tesla Model S се съобразява с новата препоръка на ЕС за общ заряден конектор и отговорът е, че Tesla Model S ще има Тип 2 Mennekes конектор/порт. Но не съвсем като оригиналния.
В тази връзка, в Европа Tesla Model S ще бъде оборудван за трифазно зареждане, а бързината иска жертви и създава жега, затова се налага да бъде "контролирана".
В заключение
За нас беше полезно да научим повече за европейските настройки на Model S и дано информацията в този блог да ви послужи за ориентир или взимане на решение. С всичко казано отгоре, остава да добавим само последния щрих от отговорите на Елон Мъск:
Да, ще изграждаме Supercharger мрежа за зареждане и в Европа!
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.