Неделя, 26 Май 2013 10:00

Fisker: много шум за нищо (като 'нищо' е равно на $20 млн.)

От
Електромобилът с удължен пробег Karma, беше бляскавото лице на Fisker
Електромобилът с удължен пробег Karma, беше бляскавото лице на Fisker
В този блог: От $2 милиарда – до $20 милиона; Fisker е бърза не само на пътя, но и на борсата...

Преди дни стана ясно, че две дружества – VL Automotive и Wanxiang Group, са се включили в борбата за придобиване на фалиралата Fisker Automotive.

Както официално съобщава агенция Ройтерс, офертата възлиза на скромните 20 милиона долара и ясно индикира за мнението на инвеститори, и купувачи за остойностяването на електромобилния производител.

Симбиозата между бутиковия автопроизводител VL Automotive, ръководен от бившия GM-шеф Боб Лъц и най-големия китайски производител на авточасти Wanxiang Group - мултинационално присъствие, голямо икономическо и финансово влияние - може да доведе до успешен проект, но за придобиването на Fisker, те са предвидили наистина скромна сума.

По време на старта на първия продукт на Fisker – луксозния електрически седан с удължен пробег Karma (виж в каталога на eCars.bg), компанията бе оценявана на $2 милиарда...

Това е тъжен знак за факта, колко ниско е 'паднала' Fisker Automotive след непрекъснатите проблеми в последната година - от негативни потребителски мнения и оценки за качеството, през застой в производството и поръчките, няколкото запалили се коли при различни клиенти, до унищожените от бурята Санди бройки Karma, както и последвалия отказ на застрахователната компания да изплати щетите на компанията.

Дори провокативните реклами на Fisker не успяха да помогнат на компанията да избегне фалитДори провокативните реклами на Fisker не успяха да помогнат на компанията да избегне фалит

От година има индикации за мениджърското решение на двете компании-купувачи, то далеч не е взето спонтанно.

Едната фирма – VL Automotive, разкри плановете по-рано тази година за модела си 'Destino' – реално Karma със зареждаемо задвижване, комбинирано с GM двигател V8.

Другата – Wanxiang Group, купи доставчика на батерии FiskerA123 Systems (вече B456 Systems), когато производителят фалира миналата година.

Разни източници твърдят, че това далеч не е единственият отбор инвеститори, които се интересуват от компанията за електромобили и тепърва ще излязат имената на други кандидат-купувачи. Може би да са и с по-сериозни оферти, но пазара определя цената - както гласи старото правило...

Какво бихте желали да стане с Fisker? Моля, споделете с коментар по-долу.

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 1423 пъти Последна корекция Понеделник, 27 Май 2013 00:46
Стефан Николов

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.