Fisker: много шум за нищо (като 'нищо' е равно на $20 млн.)
От Стефан Николов
Преди дни стана ясно, че две дружества – VL Automotive и Wanxiang Group, са се включили в борбата за придобиване на фалиралата Fisker Automotive.
Както официално съобщава агенция Ройтерс, офертата възлиза на скромните 20 милиона долара и ясно индикира за мнението на инвеститори, и купувачи за остойностяването на електромобилния производител.
Симбиозата между бутиковия автопроизводител VL Automotive, ръководен от бившия GM-шеф Боб Лъц и най-големия китайски производител на авточасти Wanxiang Group - мултинационално присъствие, голямо икономическо и финансово влияние - може да доведе до успешен проект, но за придобиването на Fisker, те са предвидили наистина скромна сума.
По време на старта на първия продукт на Fisker – луксозния електрически седан с удължен пробег Karma (виж в каталога на eCars.bg), компанията бе оценявана на $2 милиарда...
Това е тъжен знак за факта, колко ниско е 'паднала' Fisker Automotive след непрекъснатите проблеми в последната година - от негативни потребителски мнения и оценки за качеството, през застой в производството и поръчките, няколкото запалили се коли при различни клиенти, до унищожените от бурята Санди бройки Karma, както и последвалия отказ на застрахователната компания да изплати щетите на компанията.

От година има индикации за мениджърското решение на двете компании-купувачи, то далеч не е взето спонтанно.
Едната фирма – VL Automotive, разкри плановете по-рано тази година за модела си 'Destino' – реално Karma със зареждаемо задвижване, комбинирано с GM двигател V8.
Другата – Wanxiang Group, купи доставчика на батерии Fisker – A123 Systems (вече B456 Systems), когато производителят фалира миналата година.
Разни източници твърдят, че това далеч не е единственият отбор инвеститори, които се интересуват от компанията за електромобили и тепърва ще излязат имената на други кандидат-купувачи. Може би да са и с по-сериозни оферти, но пазара определя цената - както гласи старото правило...
Какво бихте желали да стане с Fisker? Моля, споделете с коментар по-долу.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.
Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин
