Събота, 20 Юли 2013 14:30

Изненада с (рали) пробега: еко, ама чак пък толкоз...

От
start eko rali bulgaria ecars bg renault kangoo ze
В този блог: От "ей, ще стигнем ли" отидохме не "а стига бе, то май остана и за връщане" :)

Привет от Правец :). На първото ни еко рали, още в началния етап останахме изненадани и от себе си, и от електромобила, с който участваме. Renault Kangoo Z.E. Не сме си и представяли, че ще караме електрически ван в рали, било то еко. Идеята ЕКО РАЛИ БЪЛГАРИЯ се оказа гъделичкащо предизвикателна, което набързо решихме да превърнем и в тест драйв...

С известно закъснение стартирахме от Гранд Хотел София и двайсетина минути по-късно стигнахме до началото на контролния етап. Отброяване. старт, ток - понесохме се през Лозен. Целта – да стигнем до края на контролния етап за точно определено време (15 мин.) и с определена средна скорост (38.4 км/ч). Връщаме лентата малко назад към закъснението, което се получи заради промяна в маршрута, с която трябваше да се запознаваме в движение.

Впоследствие се оказа, че е променен точно контролният етап – новият се оказа значително по-къс, което пропуснахме да отбележим в карнета :(, но в крайна сметка пристигнахме с (поне според нас) приличните 53 сек. закъснение. За сравнение, доста по-опитният екипаж от Италия пред нас се оказа с почти 2 мин. закъснение, а французите с Tesla Roadster имаха двайсетина секунди по-точно попадение от нас. Сега след като знаем повече, ще се постараем за доста по-точни пристигания на контролите днес и утре към Боровец.

Като стана дума за точност, екипажите от Италия и Франция бяха доста учудени от резултатите си и разпалено коментираха, че разлики в рамките на 1-2 секунди са нормални, но почти 2 мин. означават, че със сигурност има неточност в предоставените данни. Не можем да коментираме това и това, за което се сетиха италианците е, че вероятно у нас измерванията се правят по GPS, вместо с нещо, което нарекоха Тератрип.

Толкова за тази важна първа част от ралито, сега да разкажем за другата – как се представя до този момент електрическия Renault Kangoo Z.E., който Renault България предостави за ралито.

Заредени догоре от предната вечер с помощта на зарядната станция, която FullCharger осигури, сутринта се чудехме с колко наличен заряд ще пристигнем в крайната точка – комплекс РИУ Правец. Следяхме внимателно скоростта, с която стрелката за заряда спада наляво и в един момент започна да става ясно – еко шофирането се отразява много добре на електромобила. Карахме в ЕКО режим, но и със задължението да постигнем средна скорост от 42 км/ч зарядът намаляваше доста по-бавно от очакваното.

След тестовия етап се включихме в магистрала Хемус при отбивката за Мусачево и тръгнахме да катерим към Правец. Ще видим накрая какво показват данните на организаторите за средната ни скорост, но ето какво стана:

Пристигнахме в Правец с малко над половината заряд в батерията, след като бяхме изминали 85 км! Не го очаквахме и това означава, че с такова шофиране пробег от 150 км с едно зареждане е възможен. Тоталното източване обаче не е добро за батерията, така че официалните 125 км са абсолютно възможни. Ето как:

  • Плавно потегляне;
  • Скорост до 70 км/ч;
  • Спиране по възможност само с отпускане на педала за ускорение.

Хей, изненадани от чудесния ни еко пробег до момента, взимаме си обаче малко почивка, а за подходящия стил на шофиране и нашите препоръки за Kangoo Z.E. ще  пишем отделно. Сега е време да разпуснем малко и да се подготвим за връщането (очакваме електромобилът да се зареди догоре в рамките на час и на връщаме ще стартираме отново с пълна батерия). До скоро следващите етапи на ЕКО РАЛИ БЪЛГАРИЯ :)

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 1910 пъти Последна корекция Събота, 20 Юли 2013 15:43
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.