Официална BMW i3 цена от €34,950 – по-евтино, но и по-обикновено (снимки)
От Мартин ХаджистойковСлед като дълго време се смяташе, че цената на първия съвременен масов електромобил на BMW ще започва от около €40,000, тези €5k надолу може би са малка утеха за очакваната промяна в окончателния дизайн. Преди година питахме/чудехме се, на фейсбук страницата на BMW i дали компанията ще има смелостта да остави концепта непроменен. Очевидно, още не...
Казваме това с ясното съзнание, че BMW има огромна маса от фенове и потребители, чието мнение диктува решенията на марката. Всеки има право да одобри или не предлаганите концепции и по всичко личи, че според клиентите на BMW времето за реализиране на тази идея (със стъкло и в долната част на вратите) още не е дошло.
Но това е следствие на дългогодишната история на марката. Нещата са се развивали по определен начин и няма как да се променят с магическа пръчка. За сравнение, на хората в Tesla Motors им е много по-лесно – те стартират отначало с изцяло нов продукт и няма предишни, с които да го сравниш. Ако го харесаш, просто го купуваш.
Какво може BMW i3
Компактният електромобил на BMW се задвижва от хибридно-синхронен електромотор собствено производство с мощност 170 кс и въртящ момент 250 Нм. Енергията за него идва от 22 кВтч литиево-йонна батерия, с която според BMW е възможен пробег до около 150 км. Дотук абсолютно нищо ново спрямо повечето останали електромобили на пазара. Но има една съществена разлика между BMW i3 и всички останали – баварският електромобил е изработен от карбонови панели!
От окончателната спецификация разбираме, че BMW i3 има вътрешния обем на "тройка", но е с по-къса колесна база и по-малките външни габарити определено ще улесняват градската употреба. Колкото до зареждането – възможно е на всяка обществена станция с Ниво 2 SAE J1772 конектор или с домашна станция от BMW. Бързото зареждане ще бъде опция, с която батерията може да се напълни до 80% за около 20 минути (обикновено това отнема 30 минути!). Зареждането от обикновен контакт отнема 8 часа...
Ето основните неща подредени:
- Ускорение 0-50 км/ч: 3.5 сек.;
- Ускорение 0-100 км/ч: 7 сек.;
- Макс. скорост: 150 км/ч;
- Мощност: 170 кс;
- Батерия: 22 кВтч (205 кг);
- Пробег: до 150 км;
- Зареждане от битов контакт (2.5 кВтч): 8 ч.
- Зареждане от BMW стенно зарядно (7.4 кВтч бордово @ 32A) до 80%: 3 ч.;
- Зареждане (бързо): 30 мин.;
- Зареждане (бързо до 80%): 20 мин.
Какво не може BMW i3
Както повечето сегашни електромобили (с изключение на тези на Tesla Motors), BMW i3 не може да изминава дълги разстояния с един заряд – като с ДВГ автомобил, с други думи. BMW предлага известно решение в тази посока – опция "удължител на пробега". Това е допълнително монтиран двуцилиндров 650 кубиков двигател от BMW скутер (опцията ще струва малко под €3,000), който играе ролята на генератор и в движение генерира ток за електромотора. Така може да се измината още над 100 км, но идеята на този "удължител" е спокойно да стигнем до място, на което можем да заредим батерията – не да го използваме за каране на дълги разстояния. Всъщност, мощността в режим с използване на малкия бензинов двигател е ограничена.
Следват снимки от световната премиера на 29 юли, 2013:
https://ecars.bg/elektromobili/3504-bmw-i3-oficialna-cena-34950-euro#sigProIdc9fd1d7c17
Официално на цена от €34,950
Няколко дена преди официалната премиера, BMW обяви, че в Германия i3 ще се предлага на цена от €34,950, а в холандския autoblog.nl изтекоха снимки на колата, която трябва да бъде представена на 29 юли. Нали е блог, та си казваме мнението и за окончателния вид на BMW i3 в заглавието – без супер оригиналните полупрозрачни врати, късче от нашия така голям интерес към този новаторски електромобил се изпари. По-ниската цена определено е голям коз за продажбите, но не ни помага особено да забравим за тази скучна промяна. Факт е, че BMW i3 ще се предлага на почти идентична цена с тази на Nissan LEAF – няма как, конкуренцията диктува правилата. Интериорът обаче е невероятен – нали ще сме вътре, в тази обстановка ще преглътнем лесно липсата на стъклото :).
В обобщение
След години чакане BMW i3 най-после получи окончателен вид и цена. Сигурно е, че за новия електромобил на BMW ще има всякакви мнения, но пък и с годините тестове в BMW май са си написали много добре електромобилното домашно. BMW i3 e изработен от карбон, ще се предлага със специални пакети и със силната BMW i фейсбук кампания вече е известен по цял свят още преди да се появи по улиците. За всичко останало ще говорим някой ден, когато го изпробваме.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.