Нужен ти е, ако караш повече, като повече означава над 150 км без електро зареждане. Удължител на пробега (REx) е малък BMW мотоциклетен двигател с обем 650 куб. см. Включва се, когато нивото на заряд в батерията падне под 18% и върти генератор, който произвежда ток за батерията за задвижване на електромотора. Целта е, когато останеш без ток да има как да се придвижиш до място, на което можеш да заредиш. Но с удължител на пробега, BMW i3 не се превръща в типичен електромобил с удължен пробег – системата е различна. Ето причините...
Първите онлайн материали за BMW i3 се появиха наскоро на UK сайта на компанията. Там намираме информацията, че бензиновото двигателче се включва, когато батерията падне до 18%. След това с негова помощ колата продължава да се движи без да използва тези последни 18% – идеята е те "да не се пипат". Има, обаче, ограничения – мощността намалява...
Точно затова BMW казва, че идеята на удължителя е просто да закараш своя i3 до зарядна станция или източник на електроенергия. Не е като при Chevrolet Volt/Opel Ampera – тях можеш да ги караш на пълна мощност с включен удължител на пробега. Е, да, това е 1.4-литров двигател с почти 80 кс мощност все пак.
Защо удължител на пробега?
BMW предлага i3 с удължител на пробега по една проста причина – да елиминира притесненията ти, че може да останеш на пътя, ако ти свърши тока. Все пак компанията предвижда, че след известно време поръчките на BMW i3 {tooltip}REx{end-link}Range EXtender{end-tooltip} ще намалеят, защото все повече хора ще установяват, че не се нуждаят от удължителя. В тази връзка, статистиката за Chevrovlet Volt показва, че колата се кара 75% средно на ток...
Колко ограничена е мощността?
Двуцилиндровият бензинов мотор има постоянна мощност от 25 кВ (34 кс). За движение по равен път дори със 100 км/ч, са абсолютно достатъчни. На баир, обаче, може да стане тегаво, особено ако е километри дълъг, защото най-вероятно ще са нужни повече от 25 кВ за изкачването. Така в някакъв момент системата ще трябва да ограничи мощността до тази на бензиновия двигател, защото не може да използва допълнителна енергия от батерията – нали си в режим на съхранение (последните 18%).
Може ли да включиш удължителя по-рано?
Този въпрос изниква, защото Opel Ampera има такава функция – режим запазване на заряда. В този режим Ampera се движи основно от бензиновия двигател, като съхранява наличната в батерията енергия? При BMW i3 е различно – нали удължителят се включва сам чак когато в батерията остане 18% заряд. Така е, но има се оказва, че i3 има опция точно като на Ampera. На 8-ма страница в UK ценовата листа на i3 пише следното:
Супер, значи (поне в Англия) BMW i3 можеш да си включваш на бензин още щом батерията падне до 80%. Това може да ти е полезно, ако ще ти трябва повече ток за определени отсечки по маршрута ти или по други причини. Но предвид статистиката от употребата на Volt не очакваме тази опция да се използва много. Че за какво ти е електромобил, ако ще му пазиш тока още след като дръпнеш 20% от него? Все пак си е въпрос на избор – ще е нужда обаче поне още година, за да се появят първите статистики за използването на BMW i3.
Това е положението с REx варианта на първия баварски електромобил. Прави го малко по-тежък и малко по-бавен, но имаш резерва за критични ситуации. Остава да те питаме дали би си поръчал/а BMW i3 REx вариант или не? Сподели в коментарите отдолу.
eCars.bg / Elektromobili.bg
Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.