Електромобили (1015)
Това е архив на предишната ни категория Електромобили – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!
Всичко започва през 2004г. с една авангардна, навярно, за онези времена задача, поставена пред докторант на доц.Миланов – променливо-токово асинхронно задвижване на електромобил. Миналата година - 2010-та, лятото, решават да монтират изработеното вече и изпитано асинхронното задвижване с векторно микропроцесорно управление в реален автомобил и три месеца по-късно електромобилът е вече факт.
Ахилесовата пета на електрическите автомобили (засега) е ограниченият пробег, който те могат да направят с едно зареждане. В сравнение с бензинов или дизелов двигател, който може да работи в продължение на стотици километри с един резервоар гориво, повечето електрически превозни средства са ограничени до 100-150 километра (или по-малко), поне на сегашния етап. Това съпоставяне не е преувеличено, като се има предвид, че българските шофьори обикновено изминават 20-50 км на ден. Все по-лошо става, когато сравните времето, необходимо за зареждане с гориво на автомобил с двигател с вътрешно горене - около пет минути, и зареждането на електромобил - няколко часа, пак на сегашния етап (макар че вече се появиха разработки за зареждане в рамките на няколко минути и е само въпрос на малко време те да влязат в производство).
Кой е най-добрият начин да изпитате удоволствието от шофирането, без да използвате никакво гориво, като в същото време вдигнете адреналина си, без да повишавате вредните емисии отделяни от превозното средство, с което се движите? Карането на някой от мотоциклетите на Zero звучи привлекателно, докато не стигнем до въпроса за дву- и четириколесните машини. Количката за голф също звучи забавно- когато е задвижвана от газ, но само до момента, в който подготвите топката за удар на голф-игрището. Отговорът е някъде по средата и Джордж Фортън от Сан Клементе ( Калифорния, Америка) представя своето виждане по въпроса.
Преди четиридесет и четири години, на автосалона в Женева Форд демонстрира захранвана с акумулатор кола. Годината е 1967 г., а електрическата кола - Форд Комута, незначителна по размер, с характеристики, които бледнеят в сравнение с електрическите коли на днешния ден.
Bikebandit е сред най-големите интернет магазини, предлагащи огромно разнообразие от части и аксесоари в така наречения "PowerSport" сектор, който включва мотоциклети, АТВ, моторни шейни, джетове. По отношение на електрическите и хибридни возила обаче, има още какво да се желае.