- Коментари: 569
- Харесвания: 47
Всичко за Туизи
- firesword
- Извън линия
- 1-ва жичка
За генератора не съм много сигурен, дали трябва да се пипа. Съветвам те ако ти го тунинговат, и работи на пълна газ, преди да включиш каквото и да е, да го премериш с един мултицет дали напрежението не е много високо, да не изгориш нещо по Туизито. Все си мисля, че при включване и нормална газ, то поддържа 220V и да кажеме до 1-2А ток (400Вата). След като съпротивлението по веригата падне (от управлението на заряда в Туизи), тока се увеличава, а напрежението пада, защото генератора с тая "газ" не може да изкара тая мощност (1500вата примерно).
Той реагира като подава газ и тогава се получава примерно 220V с 8А ток, натоварена верига. Т.е. ако веригата е отворена, може напрежението да е 300V примерно. Не знам точно как работят генераторите.
Нека ajcinema да ме поправи.
Ако те хване тока, хвани го и ти
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ajcinema
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 26
- Харесвания: 8
nio писа: ...Обаче един електротехник днес ми каза, че може да го направи да работи на пълна газ постоянно, с някакво съпротивление в управлението на агрегата - утре ще му го занеса. Щял да накара агрегата да си мисли, че постоянно има висока консумация. Ще видим.
На този "електротехник" с чиста съвест му кажи да си смени професията!
Обяснявам го пак - генераторите въртят с КОНСТАНТНИ обороти! Това означава, че те подават газ когато натоварването се увеличи и се стремят да достигнат същите обороти, които са имали без товар. Ако запалиш генератора и не включиш никакъв консуматор, той ще се върти с да речем 3 000 оборота в минута. Ако го натовариш, естествено оборотите му падат и тогава механично устройство подава газ, за да достигне пак тези 3 000 оборота. И при пълно натоварване, пак ще върти с толкова, при напълно подадена газ, защото консумацията го товари.
Ако го излъжеш, тогава без товар оборотите ще са драстично повече и изгорелите и механично повредени компоненти също ще са повече! Излъган, генераторът ще работи САМО за определена консумация, с тази разлика, че ще си длъжен да му я осигуриш и да му гарантираш, че няма да се променя, нито да се изключва. Това обезсмисля половината механика (и електроника) по генератора. Такъв "дървен" генератор можеш да си направиш и сам с помощта на косачка и какъв да е електродвигател... че даже можеш да пренасяш механично движение по кабел.
Най-малкото, което ще стане, е повишаване на честотата на произведеното електричество, а това може да съсипе немалко неща. Пак казвам - това е най-лекото, което може да се случи. Напрежението най-вероятно няма да се увеличи, но поразиите от други фактори са 100% сигурни!
Освен всичко това, роторът, намотките и няколкото електронни елемента покрай въртящите се части НЕ са предвидени да се въртят с твърде високи обороти. Могат да настъпят чисто механически повреди. Това го казвам от ЛИЧЕН ОПИТ. Масата на намотките по ротора за 2-киловатов агрегат е около 2 - 2,5 килограма. Няма намотка, която да издържи повече от 3-4 000 оборота с тези размери и тази защита...
Защо "от личен опит" - защото преди години така съсипах генератор 1 киловат. Вместо да източа останалото в карбуратора гориво от винта, аз подавах газ ръчно за няколко секунди след всяка употреба, докато се изчерпи малкото количество в поплавковата камера. Това правех за да не мирише генератора в мястото, където го съхранявам (работилница-апартамент). На 10-тото подобно форсиране, генераторът вече не даваше ток. Последва пълно разглобяване и установяване на причините, които описах по-горе. При мен се бяха счупили диодите, монтирани в ротора, осигуряващи променливото напрежение. Счупването беше чисто механическо, причинено от неразумната центробежна сила.
Всичко това се случи за около 2 минути сумарна работа на повишени обороти.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- firesword
- Извън линия
- 1-ва жичка
- Коментари: 569
- Харесвания: 47
Като се има предвид, че ти трябва да поеме няколко секунди със сигурност има и по-малко устройство. Но ще се поразровя.....
-=Ъпдейт=-
Намерих тея неща - чак се запалих:
Нещо1
Нещо2
Нещо3
Нещо4
Само не знам дали няма генератор с вграден стабилизатор на изхода сигурно има, ама са по-големи...
Ето го и това твоето, много много ми харесва:
2000/1.45
2600/1.9
Абе Туизи може ли да се зарежда на 110 волта? Honda
Ако те хване тока, хвани го и ти
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ajcinema
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 26
- Харесвания: 8
С две думи, мотивираш ги да направят проба. Мисля, че ще се съгласят да тестват няколко агрегата, докато магията стане. Мисля, че 2-киловатовата Хонда ще стане, защото е истински инвертор, а не измислен китайски... Kipor се водят качествени, но не са Honda. Само който има Хонда знае каква е разликата...
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Колкото до ремаркето, ако някой знае да обясни защо на електромобили и хибриди не се разрешава да теглят ремарке. Много искам да зная. Открих още нещо интересно.
Човекът е изминал няколко хиляди мили с това ремарке на територията на USA. Без никакви проблеми. Писах на производителите на теглича, отговориха че техния теглич е за монтаж на багажник за велосипеди, но може и да се тегли ремарке до 750 кг. Все пак според щатското законодателство тегленето на ремарке е нарушение при експлоатацията на Тесла и може да доведе до отпадане на гаранцията. Предупредени сте!
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Отсъства
- Основател
Предвид работата можеш ли ако се зададе пак такова обикаляне да записваш броя и продължителността на зарядните сесии? Ще стане супер с такива данни да се допълни. Ако пък си носиш и енергомера ще може да демонстрираш на хората, при които зареждаш, колко си изразходил .
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Интересното в това пътуване е, че имаше участък от 78 км, изминати без спиране и без зареждане !!! Говорим за извънградски път, между с. Момина църква, общ. Средец и гр. Черноморец, общ. Созопол. Поддържаната скорост беше около 65 км/ч, но при изкачванията намалявах до около 30 км/ч. Важно е индикатора на разхода да показва през цялото време една чертичка. Батерията стигна точно, даже останаха 3 км. Но времето за изминаване на тези 78 км беше почти два часа.
А ето какво прави топлото време с батерията на автомобила ми. Чудя се дали в определен момент няма да ми покаже прогнозен пробег 100 или повече км.?
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ivo
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 5
- Харесвания: 0
Как убеди човека че зареждането е било 2лв?
На мен ми се наложи да си заредя ел. колело в един ресторант, от там ме изгледаха така всеедно ще им направя 100лв сметка за ток.
А по бензиностанциите дават ли да се зарежда или пак трябва да се моли човек?
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- eltransbg
- Извън линия
- Вече ангажиран
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Отсъства
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Доказва го следващата снимка.
Пробег изминат без никакви повреди и проблеми, без никакви усилия при нормална ежедневна употреба за период от само 5 месеца!. БРАВО на ТУИЗИ, БРАВО на РЕНО !!!
За някои смешен, за други странен, за трети страхотен. След 10 000 км го определям като абсолютно достатъчен за спокойно и супер евтино придвижване. За това време беше безмилостно товарен, каран много бавно /и на мен ми свършва батерийката все пак/ , натискан безмилостно с пълна газ, сам или с двама души, а понякога и с доста багаж. Никога не ме остави на пътя, никога не свърши внезапно или непредвидено батерията, нито веднъж.
И сега като се сгорещи достатъчно започна даже мен да изненадва с пробега си. Ето:
При по-спокоен стил на шофиране с 55-60 км в час сега изминава с една батерия по над 80 км. Например от с. Момина църква в Странджа до Бургас и поне още двайсетина км обикаляне из града. И всичко това за около 1 лв средна цена на зареждане.
Тези 10 000 км за изминати с електроенергия за около 160-180 лв общо за целия пробег ! Каквито и сметки да правите, с каквато и друга кола да го сравнявате, няма по-евтин вариант.
Прикачени файлове:
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Отсъства
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- firesword
- Извън линия
- 1-ва жичка
- Коментари: 569
- Харесвания: 47
Ако те хване тока, хвани го и ти
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.