Sidebar

21
Чет, Ное
× Място за всякакви Renault Twizy теми, коментари и мнения.

Всичко за Туизи

Преди 10 години 8 месеца #939 от nio
Отговор от nio по тема Всичко за Туизи
Мисля да си сложа дневни светлини, даже си купих едни, довечера ще кача снимка. Повече за красота, отколкото за енергоефективност. Може ли да ми помогнете къде и как да ги вържа, че да светят когато включа на контакт и да загасват при включване на фаровете? Може би някаква схема или рисунка?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #942 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Всичко за Туизи

eltransbg писа:

mumojem писа: Иначе дърпат енергия от 12-волтовия акумулатор.

A 12 волтовия акумулатор се зарежда от големия пакет батерии... :dry:


Точно такава е схемата :whistle:

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #953 от nio
Отговор от nio по тема Всичко за Туизи
Да се похваля - вчера изминах 105 км с едно зареждане. Относително равнинен път, поддържах скорост около 50 км/ч. При изкачванията 30-35 км/ч , стремях се към една чертичка на индикатора. Маршрута беше Бургас, село Тамарино, Ямболско и обратно до село Драчево, общ. Средец. Отне ми почти три часа, но Туизи се справи. Мисля, че това не е максимума, все пак температурата беше само 19 градуса, при по висока би трябвало пробега да се вдигне още повече. Също така си мисля че при правилен подбор на терен - старт от високо и спускане към морето ще направи още по-голям пробег с едно зареждане. В началото на пътуването показваше 82 км остатъчен пробег, после се качи на 88 км, но след като изминах над 20 км. Първата чертичка на батерията падна на 22 км от старта. После при пристигането в с. Тамарино показваше остатъчен пробег от 36 км, а имах за изминаване на връщане доста над 40 км. В края на пътуването откровено се влачих с около 20 км/час но все пак се добрах до контакта с 0% оставаща батерия. И нещо интересно - при остатък 1 км от батерията не може да изкачи по-сериозен наклон. Просто спира, не стига мощност. Наложи се да пусна разклонител 50 метра, до контакта, че е на един баир. Потвърдено - Туизи може да зарежда през обикновен 50 метров удължител от макара без проблем, макар че аз го държах само десетина минути, колкото да качи малко батерия и да вземе наклона.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #954 от eltransbg
Отговор от eltransbg по тема Всичко за Туизи

nio писа: Да се похваля - вчера изминах 105 км с едно зареждане. Относително равнинен път, поддържах скорост около 50 км/ч.


Браво - 105км не са си малко :)
Но не я изтощавай толкова че започвам да страдам и да съчувствам на лития в батерията на Туизито ти :P

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #958 от firesword
Отговор от firesword по тема Всичко за Туизи
Супер рекорден пробег - браво. Незнам тука колегите да кажат каква трябва да е грижата за батерията.
Аз знам, че всички оловни, NiMH, NiCD батерии пък и другите, не трябва да се разреждат до дъно, или да се зареждат до дупка. Така се препоръчва поне. Естествено електромобила си има някаква защита за тези неща..
Чудех се как ли изчислява компютъра километрите, които ти остават - формулата явно е невероятно сложна.
Мисля, че преценява колко Квч има в батерията само по напрежението.
Например 120Волта - 7квч, 115волта - 5квч, 102волта - 1квч (тия числа си ги измислих ей сега :P ), мисълта ми е че според напрежението преценява колко енергия има, и след това според средния разход квч/км изчислява колко ти остава. Ако я настъпиш и се дигне разхода - преизчислява.
Та до колкото знам, когато батериите почнат да стареят тези показания почват да се разминават - примерно батерията е заредена до край, но напрежението не може да се дигне, или пък обратното - високо напрежение, пък малко енергия и пада бързо съответно. Този синдром го наблюдавам при фотоапарата ми :silly:
И се чудя дали след време компютъра ще почне да бърка в сметките.

Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #961 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Всичко за Туизи
Супер изпълнение, в което ключов момент играе такава важната граница от 30 км/ч. Миналата година на ЕКО ралито когато си говорихме с човека дето победи (има LEAF), каза, че особено нагоре е много важно да не се превишават 30 км/ч. Неговият рекорд с личния му LEAF е 220 км!!!

Това, разбира се, е сериозен дразнител за останалите шофьори, но ако се избере маршрут до някое село, както ти си направил, ето че се получава. Едната чертичка също е супер важна, въобще, идеално рекордче. Поздравления.

И аз се присъединявам към eltransbg в призива да не изтощаваш често батерията до 0 процента :).

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #963 от nio
Отговор от nio по тема Всичко за Туизи
Обяснете ми за батерията. Моята цел е да ползвам автомобила така както би го ползвал обикновен, невеж в електромобилите потребител. Тя има 16 % резерв, и според книжката няма ограничения в зареждането или разреждането и. Освен това аз искам да видя дали и кога ще прояви признаци на стареене, за да се убедим в издръжливостта. Все пак има и 8 години гаранция. Затова така я ползвам 0-100%. Купувачите на такива коли масово ще зареждат догоре и ще карат до край, само и само да изтискат максимум пробег. Поне аз така мисля. Малко ще са потребителите, които ще пазят батерията и ще мислят за нея. Иначе не би трябвало и да бъде. Иначе насаждаме отново някакви ограничения пред електромобила, усложняваме му експлоатацията и т.н.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #964 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Всичко за Туизи
Най-малкото ето ситуацията, в която си изпаднал - да дърпаш 50 метра кабел, за да заредиш малко, че да тръгне. С Туизи ОК, ама с електромобилите със специализирани щепсели като закъсаш някъде и няма зареждане. Затова най-добре да се кара до мин 10%, независимо от резерва в батерията - той е предвиден точно заради потребителското поведение, за да я защитят да не се скапе. За няколко години четене на отзиви по нета от цял свят по-скоро наблюдавам поведение на подготовка, пресмятане и планиране на зареждането. Вярно, че това са първите потребители, а не масовият шофьор, който сипва 10литра и кара, но все пак е такава статистиката. 10-90 е по-добре от 0-100, а най-добре е 20-80%. На лаптопите, например, има опция да си ограничиш зареждането до 50 или 80 процента, точно за да се пази батерията.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #965 от ajcinema
Отговор от ajcinema по тема Всичко за Туизи

firesword писа: Супер рекорден пробег - браво. Незнам тука колегите да кажат каква трябва да е грижата за батерията.
Аз знам, че всички оловни, NiMH, NiCD батерии пък и другите, не трябва да се разреждат до дъно, или да се зареждат до дупка. Така се препоръчва поне. Естествено електромобила си има някаква защита за тези неща..
Чудех се как ли изчислява компютъра километрите, които ти остават - формулата явно е невероятно сложна.
Мисля, че преценява колко Квч има в батерията само по напрежението.


Всички видове батерии си имат прагови напрежения, които не бива да преминават. Съществуват батерии, които не могат да се презаредят. Обикновено това са никеловите при презареждане с малки токове те обикновено отделят топлина и нищо повече. За всички останали, обаче, ако максимално допустимото напрежение бъде прехвърлено, настъпват разрушителни процеси и отделяне на топлина. При литиевите батерии това е много опасно.
Долната граница всъщност е по-опасна за батериите. При абсолютно всички видове батерии спада под долната граница дори за кратко води до необратими разрушителни процеси.
Всъщност прекрачването на горната граница е опасно от гледна точка на инцидентите, а прекрачването на долна е опасно за самата батерия, но не и за хората.
При никеловите клетки това е 1 волт на клетка или 0,8 волта краткотрайно.
От друга страна теорията казва, че всички батерии имат някакъв саморазряд. Литиевите, обаче (или поне по-качествените от тях), имат нищожен или дори нямат. При всички останали при престой напрежението пада, но при литиевите може да се покачи.
Литиевите батерии особено много се дънят при ниски температури. Те са идеални за съхранение, но не и за употреба. Батериите просто клякат твърде бързо.
Всъщност всяка една електроника, захранвана от литиева батерия има защита срещу двете граници или би трябвало да има. При литиевите батерии долната граница е между 30 и 40% от пълния капацитет на батерията. Т.е. когато Туизи спре, вътре в клетките има още минимум 30% ток. Но той не се използва, за да се пази батерията. Така че напълно безопасно и безвредно тя да се изпразва и зарежда докрай. При студено време е добре да се зарежда непосредствено преди тръгване, защото това загрява батерията и тя ще кара повече.
Туизи най-вероятно предсказва километрите по 3 фактора - напрежение, моментна консумация и отдаден до момента ток. Посредством мерене на напрежението и сравняване с консумацията, Туизи дава информация за времето, което остава. Преобразува го в километри според моментната скорост. При стойности на заряда близки до нулевата, щом се подаде газ, натоварването нараства, напрежението пада под допустимата граница и... колата спира.
Харесано от: firesword

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #966 от nio
Отговор от nio по тема Всичко за Туизи
Всъщност всяка една електроника, захранвана от литиева батерия има защита срещу двете граници или би трябвало да има. При литиевите батерии долната граница е между 30 и 40% от пълния капацитет на батерията. Т.е. когато Туизи спре, вътре в клетките има още минимум 30% ток. Но той не се използва, за да се пази батерията. Така че напълно безопасно и безвредно тя да се изпразва и зарежда докрай.

Имаме две различни мнения - да я пазим, и че няма нужда, тя заводски си е защитена. Кое от двете е вярно? Дайте повече мнения, факти, информация. Това е супер важна тема от гледна точка на обикновените потребители. Не на тези като нас, ентусиастите. Но според мен е много важно да бъде максимално осветлена. Все пак това са две затруднения при ежедневната експлоатация - от една страна да плануваш пътуване до остатък 20% от батерията, а от друга когато се зарежда да я дебнеш и да спреш зареждането при 80 %. Съгласете се , че е далеч по-удобно да я включиш вечерта и сутринта преди да тръгнеш да я изключиш. Електрониката трябва да се е погрижила за всичко друго. Но дали наистина е така?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #967 от nio
Отговор от nio по тема Всичко за Туизи
Извинявам се, но не съм съгласен с изказаното мнение от администратора. При лаптопите батериите нямат ограничение, тъй като теглото е решаващ критерий. Освен това срокът на употреба на лаптопа е 3-5 години, след това той е морално остарял. Затова там няма защита за горната граница на зареждане. При автомобила не е така, иначе едва ли производителя щеше да даде 8 години гаранция. А при Тесла тази гаранция е комбинирана с огромен пробег - 600 хил.км, ако не греша. Това означава около 1200-1500 зареждания, което е близо до живота на една литиева батерия - 1000 цикъла на заряд-разряд. Предполагам, че благодарение на много добрата електроника на Тесла гаранцията им е оправдана. И те не препоръчват никакви ограничения при зареждане и разреждане на батерията, дори самият Мъск в едно интервю казва, че ако към автомобила се подаде неподходящ ток просто няма да започне зареждане. Зарежда ли, значи е безопасно за потребителя и батерията.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #968 от nio
Отговор от nio по тема Всичко за Туизи
Също един мой приятел, който понякога кара Туизи-то е на същото мнение и смята, че трябва да си го зареждаме до горе и да караме докато угасне. Съпругата ми е на същото мнение, настоява, че не е необходимо да насаждаме още едно ограничение в потребителите относно употребата на електромобили. А аз само искам да проверя така ли е на практика.

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #969 от firesword
Отговор от firesword по тема Всичко за Туизи
Според мен истината е някъде по средата, и никоя от двете крайности не е добра. А и те нещата си идват сами по местата - ако примерно се прибера с 22% батерия вечерта - естествено, че ще заредя, за да съм сигурен, че утре няма да остана на пътя, и няма зорлем да разреждам до 0, с риск да не мога да се прибера. Според случая. В друг ден ще съм останал на 8% като се прибера и пак ще заредя.
Както бензиновата кола - никога не изстискваш резервоара, защото не знаеш колко километра може да караш на мигаща лампа за бензина. А при електромобила не е възможно да дойде някой приятел с една дамаджана ток и да потеглиш пак :)
Така, че мисля ограничения не трябва да се налагат, а човек да кара както му е най-удобно, за останалото трябва да се е погрижил производителя.
Освен това нещата, които дискутираме са свързани с днешните несъвъшенства на батериите в електромобилите. С нетърпение чакам революция в тях (вярвам поне от фабриката на Мъск), и тази тема няма да седи на дневен ред, а старите модели ще подлежат на Upgrade. Който измисли читава батерия, при това развитие на електромобилите ще стане богат (чувал съм че отдавна има перфектни технологии за батерии, но лицензите са закупени от петролните компании).

Някой ден и аз ще имам електромобил, живи и здрави - пожелавам го на всички, които още си нямаме.

Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #970 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Всичко за Туизи

nio писа: Извинявам се, но не съм съгласен с изказаното мнение от администратора. При лаптопите батериите нямат ограничение, тъй като теглото е решаващ критерий. Освен това срокът на употреба на лаптопа е 3-5 години, след това той е морално остарял. Затова там няма защита за горната граница на зареждане.


Това беше просто пример - на моя лаптоп има опция да ограничиш зареждането на батерията до 50% и до 80% като удължаващи живота планове :).

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца - Преди 10 години 8 месеца #971 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Всичко за Туизи
Това за 20-80% е препоръка и за удължаване на живота на батерията. Иначе наистина в книжките на електромобилите не се споменава такова нещо да не използваш 0-100 - просто говорим за препоръки. Бих го сравнил с това да си сменяш маслото на двигателя на 5000 км вместо на 10000. Предполагам точно затова го дават като препоръка, за да не се получи насаждане на мнение у потребителите. Затова дадох и примера с маслото - че масово се кара повече километри между смяната на масло от препоръчаното.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #972 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Всичко за Туизи

firesword писа: Освен това нещата, които дискутираме са свързани с днешните несъвъшенства на батериите в електромобилите. С нетърпение чакам революция в тях (вярвам поне от фабриката на Мъск), и тази тема няма да седи на дневен ред, а старите модели ще подлежат на Upgrade. Който измисли читава батерия, при това развитие на електромобилите ще стане богат (чувал съм че отдавна има перфектни технологии за батерии, но лицензите са закупени от петролните компании).

Някой ден и аз ще имам електромобил, живи и здрави - пожелавам го на всички, които още си нямаме.


Когато бордовата зарядна система на електромобила поддържа бързо зареждане нещата стават съвсем различни. Естествено трябват съответните зарядни станции, но като имаш опция за бърз заряд някъде по маршрута за 10 мин можеш да си напълниш 30-40%, което си е доста прилично и променя много нещата.

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #973 от mumojem
Отговор от mumojem по тема Всичко за Туизи

firesword писа: Някой ден и аз ще имам електромобил, живи и здрави - пожелавам го на всички, които още си нямаме.


В това е смисъла на сайтовете, които правим, да се случи тази случка на всеки, който я иска :cheer:

Чисто и просто – КарамЕЛ :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #974 от nio
Отговор от nio по тема Всичко за Туизи
Имам предложение - аз да карам моето Туизи без да се съобразявам, а администратора да пази батерията. След година или повече да направим замерване и да видим има ли разлика. Това според мен ще ни бъде най-полезно като информация. Колкото до Гигафабриката на Тесла се надявам поне да паднат цените на батериите с 20-30 %, както твърди Мъск. За патентите на батериите зная, че Шел притежават такива за батерии, също и за производство на горива от най-различни суровини. Занимават се и с водород. Изобщо мислят за ерата след петрола. :P Все пак доста хора не споделят мнението ни, че елекромобилите са бъдещето. Залага се на водородни коли, на горивните клетки и др. Моето лично мнение е малко по-различно. Например адмирирам горивните клетки като много евтин начин за производство на електроенергия. Но носенето им на борда на автомобила, зареждането му с водород - не. По удачно ми се струва стационарна клетка с инфраструктура за постоянна доставка на водород и електромобили, зареждащи от този ток. Какво ще кажете?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #975 от nio
Отговор от nio по тема Всичко за Туизи
Някой ден и аз ще имам електромобил, живи и здрави - пожелавам го на всички, които още си нямаме.[/quote]

Защо не сега? Какво ти пречи да имаш електромобил сега? Какъв искаш?

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.

Преди 10 години 8 месеца #978 от firesword
Отговор от firesword по тема Всичко за Туизи

nio писа: Защо не сега? Какво ти пречи да имаш електромобил сега? Какъв искаш?


Добри въпроси :) Ами честно казано причините са няколко:

1. Не съм сигурен, че мога да събера пари дори и за най-евтиния вариант, а не съм привърженик на нещата на кредит
2. Няма нито един модел на пазара, който наистина да ме е грабнал, да го поискам, и да си кажа - това е Колата!
3. Според мен технологията и трябва още време да се развие, най-вече заради батериите, и някак си не чувствам че точно сега е момента.
4. Много важно според мен е да имам гараж, за да мога да си зареждам вкъщи. Не искам да разчитам само на публичните зарядни станции. Това означава да сменя мястото, което живея, за което ми е необходимо много време, пари и разправия.
5. Ти сам каза, че Туизи е удобно за в града, и за втора кола. Т.е. няма да мога да си позволя другата кола за извънградско, макар че караме с приятелката ми 95%, ако не и 99% в града.
6. Самият аз много не обичам да шофирам. Но това не пречи да ми е страшно интересна темата за електромобилите :)

Та така :)

Ако те хване тока, хвани го и ти :)

Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.