- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Всичко за Туизи
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Отсъства
- Основател
eltransbg писа:
A 12 волтовия акумулатор се зарежда от големия пакет батерии...mumojem писа: Иначе дърпат енергия от 12-волтовия акумулатор.
Точно такава е схемата
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- eltransbg
- Извън линия
- Вече ангажиран
nio писа: Да се похваля - вчера изминах 105 км с едно зареждане. Относително равнинен път, поддържах скорост около 50 км/ч.
Браво - 105км не са си малко
Но не я изтощавай толкова че започвам да страдам и да съчувствам на лития в батерията на Туизито ти
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- firesword
- Извън линия
- 1-ва жичка
- Коментари: 569
- Харесвания: 47
Аз знам, че всички оловни, NiMH, NiCD батерии пък и другите, не трябва да се разреждат до дъно, или да се зареждат до дупка. Така се препоръчва поне. Естествено електромобила си има някаква защита за тези неща..
Чудех се как ли изчислява компютъра километрите, които ти остават - формулата явно е невероятно сложна.
Мисля, че преценява колко Квч има в батерията само по напрежението.
Например 120Волта - 7квч, 115волта - 5квч, 102волта - 1квч (тия числа си ги измислих ей сега ), мисълта ми е че според напрежението преценява колко енергия има, и след това според средния разход квч/км изчислява колко ти остава. Ако я настъпиш и се дигне разхода - преизчислява.
Та до колкото знам, когато батериите почнат да стареят тези показания почват да се разминават - примерно батерията е заредена до край, но напрежението не може да се дигне, или пък обратното - високо напрежение, пък малко енергия и пада бързо съответно. Този синдром го наблюдавам при фотоапарата ми
И се чудя дали след време компютъра ще почне да бърка в сметките.
Ако те хване тока, хвани го и ти
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Отсъства
- Основател
Това, разбира се, е сериозен дразнител за останалите шофьори, но ако се избере маршрут до някое село, както ти си направил, ето че се получава. Едната чертичка също е супер важна, въобще, идеално рекордче. Поздравления.
И аз се присъединявам към eltransbg в призива да не изтощаваш често батерията до 0 процента .
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Отсъства
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ajcinema
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 26
- Харесвания: 8
firesword писа: Супер рекорден пробег - браво. Незнам тука колегите да кажат каква трябва да е грижата за батерията.
Аз знам, че всички оловни, NiMH, NiCD батерии пък и другите, не трябва да се разреждат до дъно, или да се зареждат до дупка. Така се препоръчва поне. Естествено електромобила си има някаква защита за тези неща..
Чудех се как ли изчислява компютъра километрите, които ти остават - формулата явно е невероятно сложна.
Мисля, че преценява колко Квч има в батерията само по напрежението.
Всички видове батерии си имат прагови напрежения, които не бива да преминават. Съществуват батерии, които не могат да се презаредят. Обикновено това са никеловите при презареждане с малки токове те обикновено отделят топлина и нищо повече. За всички останали, обаче, ако максимално допустимото напрежение бъде прехвърлено, настъпват разрушителни процеси и отделяне на топлина. При литиевите батерии това е много опасно.
Долната граница всъщност е по-опасна за батериите. При абсолютно всички видове батерии спада под долната граница дори за кратко води до необратими разрушителни процеси.
Всъщност прекрачването на горната граница е опасно от гледна точка на инцидентите, а прекрачването на долна е опасно за самата батерия, но не и за хората.
При никеловите клетки това е 1 волт на клетка или 0,8 волта краткотрайно.
От друга страна теорията казва, че всички батерии имат някакъв саморазряд. Литиевите, обаче (или поне по-качествените от тях), имат нищожен или дори нямат. При всички останали при престой напрежението пада, но при литиевите може да се покачи.
Литиевите батерии особено много се дънят при ниски температури. Те са идеални за съхранение, но не и за употреба. Батериите просто клякат твърде бързо.
Всъщност всяка една електроника, захранвана от литиева батерия има защита срещу двете граници или би трябвало да има. При литиевите батерии долната граница е между 30 и 40% от пълния капацитет на батерията. Т.е. когато Туизи спре, вътре в клетките има още минимум 30% ток. Но той не се използва, за да се пази батерията. Така че напълно безопасно и безвредно тя да се изпразва и зарежда докрай. При студено време е добре да се зарежда непосредствено преди тръгване, защото това загрява батерията и тя ще кара повече.
Туизи най-вероятно предсказва километрите по 3 фактора - напрежение, моментна консумация и отдаден до момента ток. Посредством мерене на напрежението и сравняване с консумацията, Туизи дава информация за времето, което остава. Преобразува го в километри според моментната скорост. При стойности на заряда близки до нулевата, щом се подаде газ, натоварването нараства, напрежението пада под допустимата граница и... колата спира.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Имаме две различни мнения - да я пазим, и че няма нужда, тя заводски си е защитена. Кое от двете е вярно? Дайте повече мнения, факти, информация. Това е супер важна тема от гледна точка на обикновените потребители. Не на тези като нас, ентусиастите. Но според мен е много важно да бъде максимално осветлена. Все пак това са две затруднения при ежедневната експлоатация - от една страна да плануваш пътуване до остатък 20% от батерията, а от друга когато се зарежда да я дебнеш и да спреш зареждането при 80 %. Съгласете се , че е далеч по-удобно да я включиш вечерта и сутринта преди да тръгнеш да я изключиш. Електрониката трябва да се е погрижила за всичко друго. Но дали наистина е така?
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- firesword
- Извън линия
- 1-ва жичка
- Коментари: 569
- Харесвания: 47
Както бензиновата кола - никога не изстискваш резервоара, защото не знаеш колко километра може да караш на мигаща лампа за бензина. А при електромобила не е възможно да дойде някой приятел с една дамаджана ток и да потеглиш пак
Така, че мисля ограничения не трябва да се налагат, а човек да кара както му е най-удобно, за останалото трябва да се е погрижил производителя.
Освен това нещата, които дискутираме са свързани с днешните несъвъшенства на батериите в електромобилите. С нетърпение чакам революция в тях (вярвам поне от фабриката на Мъск), и тази тема няма да седи на дневен ред, а старите модели ще подлежат на Upgrade. Който измисли читава батерия, при това развитие на електромобилите ще стане богат (чувал съм че отдавна има перфектни технологии за батерии, но лицензите са закупени от петролните компании).
Някой ден и аз ще имам електромобил, живи и здрави - пожелавам го на всички, които още си нямаме.
Ако те хване тока, хвани го и ти
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Отсъства
- Основател
nio писа: Извинявам се, но не съм съгласен с изказаното мнение от администратора. При лаптопите батериите нямат ограничение, тъй като теглото е решаващ критерий. Освен това срокът на употреба на лаптопа е 3-5 години, след това той е морално остарял. Затова там няма защита за горната граница на зареждане.
Това беше просто пример - на моя лаптоп има опция да ограничиш зареждането на батерията до 50% и до 80% като удължаващи живота планове .
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Отсъства
- Основател
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Отсъства
- Основател
firesword писа: Освен това нещата, които дискутираме са свързани с днешните несъвъшенства на батериите в електромобилите. С нетърпение чакам революция в тях (вярвам поне от фабриката на Мъск), и тази тема няма да седи на дневен ред, а старите модели ще подлежат на Upgrade. Който измисли читава батерия, при това развитие на електромобилите ще стане богат (чувал съм че отдавна има перфектни технологии за батерии, но лицензите са закупени от петролните компании).
Някой ден и аз ще имам електромобил, живи и здрави - пожелавам го на всички, които още си нямаме.
Когато бордовата зарядна система на електромобила поддържа бързо зареждане нещата стават съвсем различни. Естествено трябват съответните зарядни станции, но като имаш опция за бърз заряд някъде по маршрута за 10 мин можеш да си напълниш 30-40%, което си е доста прилично и променя много нещата.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Отсъства
- Основател
firesword писа: Някой ден и аз ще имам електромобил, живи и здрави - пожелавам го на всички, които още си нямаме.
В това е смисъла на сайтовете, които правим, да се случи тази случка на всеки, който я иска
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Защо не сега? Какво ти пречи да имаш електромобил сега? Какъв искаш?
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- firesword
- Извън линия
- 1-ва жичка
- Коментари: 569
- Харесвания: 47
nio писа: Защо не сега? Какво ти пречи да имаш електромобил сега? Какъв искаш?
Добри въпроси Ами честно казано причините са няколко:
1. Не съм сигурен, че мога да събера пари дори и за най-евтиния вариант, а не съм привърженик на нещата на кредит
2. Няма нито един модел на пазара, който наистина да ме е грабнал, да го поискам, и да си кажа - това е Колата!
3. Според мен технологията и трябва още време да се развие, най-вече заради батериите, и някак си не чувствам че точно сега е момента.
4. Много важно според мен е да имам гараж, за да мога да си зареждам вкъщи. Не искам да разчитам само на публичните зарядни станции. Това означава да сменя мястото, което живея, за което ми е необходимо много време, пари и разправия.
5. Ти сам каза, че Туизи е удобно за в града, и за втора кола. Т.е. няма да мога да си позволя другата кола за извънградско, макар че караме с приятелката ми 95%, ако не и 99% в града.
6. Самият аз много не обичам да шофирам. Но това не пречи да ми е страшно интересна темата за електромобилите
Та така
Ако те хване тока, хвани го и ти
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.