- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Всичко за Туизи
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
Тези дни ще пробвам дали може да се зарежда Туизи-то от агрегат. Колкото до удължителя е необходимо кабела да не е много дълъг и да е достатъчно дебел - моят е 6 метра дълъг, сечение 3х2,5 квадрата и е с влагозащитени накрайници. Нямам проблем с него, ползвам го ежедневно, не се нагрява. Но преди това ползвах обикновен разклонител, и се стопи още на второто зареждане!!! Внимавайте!!! Ползвайте за зареждане отделен контакт, на собствен бушон. При по-слаби инсталации има опасност да запалите контакта. Имах такъв проблем в една стара сграда в едно село, където зареждах веднъж.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- eltransbg
- Извън линия
- Вече ангажиран
Но от сега да ти кажа - по време на движение Туизито ти няма да иска да се зарежда или ако се зарежда - няма да се движи
Има такава защита на фабричните електрички - когато са с куплунг към захранване - контролера е шунтиран.
А относно обиколката - включваме се от Варна
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
nio писа: Няма ли да ме подкрепи някой, може да се включите дори и да нямате електромобил. Ще имате възможност да се запознаете с тях отблизо, естествено и да покарате. Вече имаме официална подкрепа от Рено в лицето на един от техните дилъри. Вероятно ще ни предоставят и Канго за обиколката, естествено електрическо.
Ааа, как бре, ще го направим, даже точно си мислех да искаме тук едно е-Канго и ние – давай да обсъдим подробности и да действаме
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ajcinema
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 26
- Харесвания: 8
nio писа: Тези дни ще пробвам дали може да се зарежда Туизи-то от агрегат. Колкото до удължителя е необходимо кабела да не е много дълъг и да е достатъчно дебел - моят е 6 метра дълъг, сечение 3х2,5 квадрата и е с влагозащитени накрайници. Нямам проблем с него, ползвам го ежедневно, не се нагрява. Но преди това ползвах обикновен разклонител, и се стопи още на второто зареждане!!! Внимавайте!!! Ползвайте за зареждане отделен контакт, на собствен бушон. При по-слаби инсталации има опасност да запалите контакта. Имах такъв проблем в една стара сграда в едно село, където зареждах веднъж.
Малко размисли по темата генератор и консумация при зареждане.
Туизи е с литиеви батерии (ако не бъркам). Те се зареждат по напрежение точно като оловните акумулатори, но с две разлики:
1. Напрежението на клетка категорично не бива да надвишава точно определена стойност.
2. Отделните клетки се балансират една по една.
Не знам доколко има прилики с литиевите батерии, които използвам, но логиката сочи че не би трябвало да има голяма разлика. Зареждането е в два етапа, взаимосвързани времево - зареждане и балансиране. Балансирането става едновременно със зареждането, но колкото повече се зарежда батерията, толкова по-малко заряден ток се използва и се прецизира баланса. Казано просто - в началото на заряда токът е голям и постепенно намалява до края на заряда.
Това са само предположения, защото не съм 100% сигурен за вида на батерията на Туизи. Не съм сигурен и дали изобщо се балансира... Ако все пак съм на прав път, това означава че тези 2 киловата, които разделяме от общата попиваемост на акумулатора за 3-3,5 часа са средна стойност и не са константни през цялото време.
Защото 2 киловата не би трябвало да стопят която и да е ел-инсталация... Може да се окаже че в началото на заряда консумацията е 4-5 киловата, след което намаля и това трябва да се провери. Вероятно това е причината стандартните уредчета за измерване на консумация да не сработват - те мерят до 3,5 киловата...
Има и друго - според мен генераторът задължително трябва да е инверторен! Обикновените евтини генератори (от по 300-400 лева) нямат нужната гъвкавост и бързина на реагиране при рязко натоварване. Аз неслучайно в друг свой пост попитах дали някой е зареждал и какви са резултатите. Според мен към зареждането с агрегат трябва да се подходи изключително внимателно, като първоначално пробите да се извършат с "истинска" инверторна машина осигуряваща поне 4 киловата. Най-вероятно на тази проба би се съгласил някой от големите търговци, продаващи генератори, ако му се обясни деликатността на ситуацията.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- Riko
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 25
- Харесвания: 2
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Батериите на Туизи са литиево-йонни. Генератора който имам е инвертор, Кипор, китайски, но е добър и надежден. От качествените китайци. Мощност 1,6 кW. Но мога да закупя и Хонда 2 или 3 кВт, не е проблем. Само да уточня какво точно ми е нужно и дали ще ми бъде необходим. Трябва ни генератор за зареждане на Туизи, по възможност на две едновременно. Ако имаш време и ти се смята дай идеи. Явно разбираш от тези неща.ajcinema писа:
nio писа: Тези дни ще пробвам дали може да се зарежда Туизи-то от агрегат. Колкото до удължителя е необходимо кабела да не е много дълъг и да е достатъчно дебел - моят е 6 метра дълъг, сечение 3х2,5 квадрата и е с влагозащитени накрайници. Нямам проблем с него, ползвам го ежедневно, не се нагрява. Но преди това ползвах обикновен разклонител, и се стопи още на второто зареждане!!! Внимавайте!!! Ползвайте за зареждане отделен контакт, на собствен бушон. При по-слаби инсталации има опасност да запалите контакта. Имах такъв проблем в една стара сграда в едно село, където зареждах веднъж.
Малко размисли по темата генератор и консумация при зареждане.
Туизи е с литиеви батерии (ако не бъркам). Те се зареждат по напрежение точно като оловните акумулатори, но с две разлики:
1. Напрежението на клетка категорично не бива да надвишава точно определена стойност.
2. Отделните клетки се балансират една по една.
Не знам доколко има прилики с литиевите батерии, които използвам, но логиката сочи че не би трябвало да има голяма разлика. Зареждането е в два етапа, взаимосвързани времево - зареждане и балансиране. Балансирането става едновременно със зареждането, но колкото повече се зарежда батерията, толкова по-малко заряден ток се използва и се прецизира баланса. Казано просто - в началото на заряда токът е голям и постепенно намалява до края на заряда.
Това са само предположения, защото не съм 100% сигурен за вида на батерията на Туизи. Не съм сигурен и дали изобщо се балансира... Ако все пак съм на прав път, това означава че тези 2 киловата, които разделяме от общата попиваемост на акумулатора за 3-3,5 часа са средна стойност и не са константни през цялото време.
Защото 2 киловата не би трябвало да стопят която и да е ел-инсталация... Може да се окаже че в началото на заряда консумацията е 4-5 киловата, след което намаля и това трябва да се провери. Вероятно това е причината стандартните уредчета за измерване на консумация да не сработват - те мерят до 3,5 киловата...
Има и друго - според мен генераторът задължително трябва да е инверторен! Обикновените евтини генератори (от по 300-400 лева) нямат нужната гъвкавост и бързина на реагиране при рязко натоварване. Аз неслучайно в друг свой пост попитах дали някой е зареждал и какви са резултатите. Според мен към зареждането с агрегат трябва да се подходи изключително внимателно, като първоначално пробите да се извършат с "истинска" инверторна машина осигуряваща поне 4 киловата. Най-вероятно на тази проба би се съгласил някой от големите търговци, продаващи генератори, ако му се обясни деликатността на ситуацията.
Колкото до кабела и зареждането написаното е от собствен опит. В началото ползвах обикновен разклонител, и при едно зареждане просто му се стопи пластмасата. Може да е бил с ниско качество и за това. Но дори и сегашния сериозен кабел се нагрява малко при щепсела при зареждане.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Всички желаещи са добре дошли. Идеята е популяризиране на елекромобилите. При участие всеки ще може да изпита в реални условия и продължително наличните елекромобили. А какво по вероятно от това от хибрид да минеш на чиста електричка. Ти като един желаещ да се включи дай предложение кога да я направим. Важи и за всички други заинтересувани - пишете тук, да видим предпочитаният на желаещите да участват.Riko писа: Има книжки с националните обекти. Предполагам ще е мн. приятна обиколка. Хубаво да се определи времето за обиколката по-рано, за да могат желаещите да се организират. Аз карам хибриди /Хонда и Приус/ но съм склонен да се разходя със собствениците на електромобили. Успех в начинанието, .
Следи форума и блога, мисля ще скоро ще има подробности относно обиколката.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ajcinema
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 26
- Харесвания: 8
Относно батериите - почти всички литиеви батерии се зареждат по един и същи начин, който описах нагрубо в предишния си пост. Единственото, което не знам е дали отделните клетки на Туизи се балансират или не. Теоретически са възможни и двата варианта, но ме смущава дългият гаранционен срок на батерията. Или са заложили на евтина батерия БЕЗ електроника, която са готови да подменят във всеки един момент (малко вероятно заради безопасността), или са заложили на адски скъпо изпълнение със следене на всяка отделна клетка. Не мога да преценя, но последната информация, която чух вчера от дилър на марката е, че Туизи имат проблеми с охлаждане на батерията лятно време. Дали е достоверна - не знам, но ако е вярна, то се насочвам към първия вариант на предположенията си. На този етап няма да ги споделям тук, защото рискувам да отключа излишен спор.
На този етап бих се включил в обиколката с нормален автомобил или с мотоциклет.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
ajcinema писа: Малко размисли по темата генератор и консумация при зареждане.
Туизи е с литиеви батерии (ако не бъркам). Те се зареждат по напрежение точно като оловните акумулатори, но с две разлики:
1. Напрежението на клетка категорично не бива да надвишава точно определена стойност.
2. Отделните клетки се балансират една по една.
Не знам доколко има прилики с литиевите батерии, които използвам, но логиката сочи че не би трябвало да има голяма разлика. Зареждането е в два етапа, взаимосвързани времево - зареждане и балансиране. Балансирането става едновременно със зареждането, но колкото повече се зарежда батерията, толкова по-малко заряден ток се използва и се прецизира баланса. Казано просто - в началото на заряда токът е голям и постепенно намалява до края на заряда.
Това са само предположения, защото не съм 100% сигурен за вида на батерията на Туизи. Не съм сигурен и дали изобщо се балансира... Ако все пак съм на прав път, това означава че тези 2 киловата, които разделяме от общата попиваемост на акумулатора за 3-3,5 часа са средна стойност и не са константни през цялото време.
Защото 2 киловата не би трябвало да стопят която и да е ел-инсталация... Може да се окаже че в началото на заряда консумацията е 4-5 киловата, след което намаля и това трябва да се провери. Вероятно това е причината стандартните уредчета за измерване на консумация да не сработват - те мерят до 3,5 киловата...
Ей най-накрая да стигна и до важните неща - последните коментари във форума . Ама свърших задачките и виждам много интересни неща тук.
Силно ме интересува темата със зареждането, етапите и консумацията. Въобще не се бях замислял, че количеството енергия се променя с напредване на зарядната сесия, а това е повече от логично, след като последните 20% се зареждат най-бавно.
Това с уредчетата дето мерят до 3,5 киловата да не би да имаш предвид темата ми дето се чудя защо не ми отчита това дето го купих, като включа туизито в него? Ако е така и при полупразна батерия наистина зарежда с 4-5 кВтч, наистина това може да е причината. Благодаря ти за идеята, ще го пробвам с почти заредена батерия дали сработва уредчето.
Сега идва ред на нещата с генератора да поразгледам кой какво е писал.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
nio писа: Колкото до кабела и зареждането написаното е от собствен опит. В началото ползвах обикновен разклонител, и при едно зареждане просто му се стопи пластмасата. Може да е бил с ниско качество и за това. Но дори и сегашния сериозен кабел се нагрява малко при щепсела при зареждане.
Хм, странно, при мен са си студени и щепселите и контактите (не са дори топли хайде така да го кажа). Използвам удължител със силов кабел (не съм го мерил още, беше на тъста ми) и контакт от тези квадратните за външен монтаж като на балкон с дървена подложка. Не е най-красивия, но се държи много стабилно засега. Ще снимам утре и ще пусна. И уплътнения отдолу на вратите супер готини намерих да монтирам и сега долу на краката на седящия отзад не духа грам вече.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Ето ти оферта за Туизи - 28090 лв с ддс, с батерията. Налично, може да го вземеш веднага. Може и на лизинг с 30% първоначална вноска. Ако решиш свиркай! Колкото до въпроси относно колата - питай! Ще отговоря подробно на всичко, а и администратора също има Туизи и той има доста инфо за него.ajcinema писа: Аз също съм силно мотивиран за една такава обиколка. За момента очаквам оферта за Туизи и имам сериозното намерение да го купя до края на годината. За съжаление пътуването ще се състои доста преди това. Докато чакам да получа конкретната цена, правя проучване за всеки един детайл по "колата" - зареждане, поддръжка, стопанисване, гараж и т.н. Дори ми хрумна на пръв поглед безумната идея да "донадя" хибридна част под формата на 2-киловатова газифицирана Хонда и да удължа пробега с около 20-30 километра при по-ниска скорост. Изобщо, в главата ми се въртят много идеи и сметки, като се надявам да реализирам поне малка част от тях.
Относно батериите - почти всички литиеви батерии се зареждат по един и същи начин, който описах нагрубо в предишния си пост. Единственото, което не знам е дали отделните клетки на Туизи се балансират или не. Теоретически са възможни и двата варианта, но ме смущава дългият гаранционен срок на батерията. Или са заложили на евтина батерия БЕЗ електроника, която са готови да подменят във всеки един момент (малко вероятно заради безопасността), или са заложили на адски скъпо изпълнение със следене на всяка отделна клетка. Не мога да преценя, но последната информация, която чух вчера от дилър на марката е, че Туизи имат проблеми с охлаждане на батерията лятно време. Дали е достоверна - не знам, но ако е вярна, то се насочвам към първия вариант на предположенията си. На този етап няма да ги споделям тук, защото рискувам да отключа излишен спор.
На този етап бих се включил в обиколката с нормален автомобил или с мотоциклет.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Качи снимки на тези уплътнения, от къде ги взе или направи? Ползвам одеало за краката, но с уплътнители навярно ще е доста по-добре. В един немски сайт видях уплътнител около кормилния прът, това ли имаш впредвид?mumojem писа:
nio писа: Колкото до кабела и зареждането написаното е от собствен опит. В началото ползвах обикновен разклонител, и при едно зареждане просто му се стопи пластмасата. Може да е бил с ниско качество и за това. Но дори и сегашния сериозен кабел се нагрява малко при щепсела при зареждане.
Хм, странно, при мен са си студени и щепселите и контактите (не са дори топли хайде така да го кажа). Използвам удължител със силов кабел (не съм го мерил още, беше на тъста ми) и контакт от тези квадратните за външен монтаж като на балкон с дървена подложка. Не е най-красивия, но се държи много стабилно засега. Ще снимам утре и ще пусна. И уплътнения отдолу на вратите супер готини намерих да монтирам и сега долу на краката на седящия отзад не духа грам вече.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
nio писа: Качи снимки на тези уплътнения, от къде ги взе или направи? Ползвам одеало за краката, но с уплътнители навярно ще е доста по-добре. В един немски сайт видях уплътнител около кормилния прът, това ли имаш впредвид?
Ти както имаш винил за вратите като уплътниш отдолу трябва да се подобри положението. Това за кормилния прът мокетчето го има и на германския ибей, да - аз си направих от кече, ще го снимам и него. Уплътненията ги взех от Микромакс Трейд:
www.micromaxtrade.com/prod.php?lng=bg&cat=9&subcat=1
На картинката е плоско това, но напипах точния размер - утре ще отворя темата вече и ще пусна снимки и обяснения с размери.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- ajcinema
- Извън линия
- Свежо попълнение
- Коментари: 26
- Харесвания: 8
nio писа: Ето ти оферта за Туизи - 28090 лв с ддс, с батерията. Налично, може да го вземеш веднага. Може и на лизинг с 30% първоначална вноска. Ако решиш свиркай! Колкото до въпроси относно колата - питай! Ще отговоря подробно на всичко, а и администратора също има Туизи и той има доста инфо за него.
Тази цена никак не ми допада. При първоначално предложение 18 600 с ДДС и евентуален лизинг на батерията за по 100 евро на месец (както е в Европа), пак излиза доста по-евтино... Доколкото разбрах от другата тема това е цената ти с лизинг и обслужване (ако не греша). На мен ми идва твърде висока заради цялостната концепция на автомобила. Аз още очаквам оферта от "моя" дилър, от когото съм купил вече един автомобил. Надявам се цената да е по-поносима или поне с лизинг на батерията. Ако стойността при плащане в кеш надвиши 20 000, съм по-склонен да се откажа, защото инвестицията е неоправдана (за мен).
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
Месечната вноска при цена 18,600 + месечната вноска за батерията вероятно няма да се различават особено от месечната вноска върху 28,000 лв (цена с батерията) . Втора употреба от Европа ще са трудни за взимане, защото ще се налага и прехвърляне на лизинга за батерията, което вече стана дума в друга тема, ще да е тегава работа.
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- nio
- Автор на темата
- Извън линия
- 3-та жичка
- Коментари: 237
- Харесвания: 26
Трябва да си направите добре калкулацията. Ако искате Туизи за ежедневно ползване и ще минавате доста километри с него, както е при мен е изгодно дори спрямо бензинова малолитражка. Ако обаче пробега е малък, излиза скъпо. Въпрос на сметки.
Например :
Бензинов стар автомобил - 2000 лв. /автомобил за 9000 лв, експлоатация за 3 години и ост. стойност/
Каско и гражданска - 400 лв.
Синя зона /паркинг/ годишно - 480 лв /два часа дневно в работни дни/
Ремонти по автомобила - 300 лв.
Консумативи - 350 лв / масло, филтри, накладки и др. при 10 хил.км годишен пробег/
Винетка - 67 лв.
Гориво - 1800 лв. /при разход 7 л/100 км. бензин и цена 2,51 лв за литър
Общо : - 450 лв месечно.
Тази калкулация е относителна. При избор на по-скъп или по-неикономичен автомобил всичко се променя, също и при по-големи непредвидени ремонти, различен годишен пробег и т.н. Но въз основа на нея всеки може да си направи сметката, като сравни експлоатацията на Туизи с произволен автомобил.
Най-важното обаче е какво казва сърцето Ви - електричество и чист въздух или изгорели газове. Това е основния смисъл от електромобилите.
Колкото до вноса от чужбина - проверил съм в Италия, Германия и Австрия. Не може. Невъзможно е прехвърляне на лизинга на батерията.
Дано съм полезен някому с дългите си и досадни постове.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- eltransbg
- Извън линия
- Вече ангажиран
Лизинга вярно, че е невъзможно да се прехвърли и да започне да се плаща от България.
Но мислете в друга посока - закупете си колата (какъвто и да е модел) без батериите...
А тук можем да сложим новички литиеви батерийки, с по-голям или с по-малък капацитет, съответно и цена.
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.
- mumojem
- Извън линия
- Основател
nio писа: Цената на Туизи за БГ е 28090 лв за най-добре оборудваната версия, със стъклен покрив, алуминиеви джанти, bluetoot , врати и цветно изпълнение със стикери...
Дано съм полезен някому с дългите си и досадни постове.
Не само че не е досадно ами си е доста полезна информация! Избягвах да я давам досега, защото така говорихме с Рено, да не се обявява, докато официално не решат окончателно проблема с лизинга, но са точно както си ги написал нещата и много ми се иска дет се вика още утре да започнат най-после с продажбите .
Чисто и просто – КарамЕЛ
Вход или Регистрация, за да се включиш в темата.