В желанието си да доминира сегмента на топ електрическите коли до 2020, Audi показа нов e-tron прототип. Този зареждан хибрид, базиран на A5 Coupe, е натъпкан с всякакви технологични чудеса, които може да очаквате от прототип от този клас, като 'through-the-road' задвижваща система, което използва предимствата на голямата зараждаща се батерия за за задвижване на четирите колела.
Предната задвижваща ос е с конвенционално хибридно задвижване с разделяне на усилието, състоящата се от 33 кВ (45 кс) електрически мотор и двулитров TFSI турбо бензинов двигател, който разполага с мощност от 211 кс и 350 Nm въртящ момент. Нещата обаче стават по-интересни в задната част на колата, където Audi изхвърля традиционното тежко задвижване на четирите колела, осигурявайки на A5 e-tron задвижване с 60 кВ (81 кс) електрически мотор и реално нищо не свързва физически предната и задната ос.
И при други компании, като Peugeot, сега through-the-road системата помага за намаляване на теглото и с щедрата употреба на карбон и алуминий, прототипът тежи не повече от произвеждано в момента A5 Quattro, което използва същия двигател. С пробег от 60 километра в електрически режим и "електрическа" скорост до 100 км/ч, май Audi си имат добро попадение тук. Колата само трябва да влезе в производство (преди 2020, моля).