American Suzuki Motor Corporation (ASMC) показа бензиново-електрически вариант на своя Kizashi седан на прес конференция на автошоуто в Ню Йорк (2011 New York International Auto Show - NYIAS) днес. Наречен Kizashi EcoCharge Concept, този иновативен и хващащ окото четириврат седан демонстрира глобалната eко-мобилност на Suzuki и акцентира върху усилията на компанията за социално отговорно шофиране.
Kizashi EcoCharge Concept се задвижва от редови четирицилиндров двигател с обем 2000 куб. см, който работи в тандем с усъвършенствана електрическа задвижваща система, която се състои от течно охлаждан 15кВ мотор/генератор, свързан със 115 волтова въздушно охлаждана литиево-йонна батерия. Комбинацията оптимизира разхода на гориво и осигурява допълнителна електрическа енергия при ускорение, за по-въодушевено шофиране. Kizashi EcoCharge Concept реализира 25% икономия на гориво в сравнение с продаваното в момента стандартно Kizashi.
За да поддържа по-висока ефективност, Kizashi EcoCharge Concept разполага и с редица пестящи гориво технологии, включително регенеративно спиране, автоматично изключване на двигателя при спиране на колата, спиране на притока на гориво при намаляване на скоростта, както и гуми с ниско съпротивление.
Предаването на движението към колелата се извършва с помощта на шест-степенна автоматична трансмисия, с гладко превключване и бърза реакция на командите на шофьора.
Отвън, Kizashi EcoCharge Concept се отличава с уникална луминисцентна бяла гланц боя с едва доловима синя основа. За да отличи още повече концептуална кола от заводското Kizashi, Suzuки представи концепта със специални фарове, както и LED светлини за мъгла, интегрирани в предната броня.
Вътре, Kizashi EcoCharge Concept притежава седалки от съвременни материали, които изискват 84% по-малко енергия за производство и са източник на 80% по-малко вредни емисии от тези, изпускани при производството на естествени материали.
Колата определено има потенциал да се превърне в хит по света, стига от Suzuki да се придържат в максимална степен към показаното, когато дойде време за производството на хибрида.