Електрически Mercedes-Benz Citaro G Bluetec Hybrid в Дрезден
От Маргарита НиколоваПонятието електромобили в eCars.bg сме свикнали да разглеждаме на по-широка основа и въпреки че в полезрението на повечето от нас естествено попадат най-вече леките (електрически) коли, по пътищата определено има и други превозни средства. Иначе казано камионите и автобусите представляват друга основна част от авто транспорта и в тази връзка има нещо ново и то хибридно.
Mercedes-Benz достави първите два от общо осем Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid автобуси на транспортната компания на Дрезден, Германия. Двукорпусната Citaro серия хибридни автобуси с гъвкава връзка използва намален по обем дизелов двигател, който осигурява енергия за монтирана на покрива литиево-йонна батерия.
Citaro hybrid използва и четири електрически мотора, монтирани в колелата на централната и задната оси на автобуса, осигуряващи задвижваща мощност от 320 кВ...
В сравнение с конвенционален дизелов автобус, двигателят на хибридния Citaro е два пъти по-малък, с тегло от 450 кг, вместо 1000 кг и обем от само 4.8 литра вместо дванадесет. Мощността е около 160 кВ (258 кс), около една-трета по-ниска.
Батерията осигурява максимум 240 кВ и е относително лека, с тегло под 350 кг.
Daimler вече има опит с литиево-йонни батерии в автобуси. Над 1,000 от 3,000 хибридни автобуси Orion, марка на Daimler AG в САЩ, вече се задвижат с литиево-йонни батерии от същия производител, който осигурява и системата за новия Mercedes-Benz Citaro G BlueTec Hybrid.
Вероятно няма да е много скоро, но не пречи да поемем инициатива за "подтикване" на столична и други общини да погледнат в посока доставка на по-екологични автобуси. Това е изключително важно за градската ни среда. И всички ние трябва да настояваме за такова развитие.
[От: GreenCarGongress]