
Най-критикуваният хибрид на пазара днес е Honda CR-Z, но всичко се свежда до погрешни очаквания, които се възлагат на колата...
При пръв поглед, заради спортния дизайн на купето, от хибрида се очаква да е "ревящ" спортен автомобил. Хората, които се оплакват най-много от CR-Z, сякаш приемат, като някакъв вид лична атака срещу техния мироглед някои характеристики и единственото, което казват отново, и отново: "Колата не е нито достатъчно бърза за спортен тип, нито разхода на гориво е достатъчно нисък - за икономичен."

Всички те обаче, гледат от неподходящ ъгъл и се опитват да "проумеят" колата по неправилен начин, и така пропускат чара и основните преимущества на Honda CR-Z. За да стане ясно какво се има предвид, трябва да се покара колата, да се тества шест-степенна механична трaнсмисия, а когато се погледне и етикета с цената, и трите режима на движение, мнението със сигурност ще е друго.
Колко струва този хибрид? Базата е $ 19.345 (около 26.300 лв), оправдава стандартите за автомобил на един млад човек, търсещ комбинация от забавление, технологии и ефективност. Разбира се, може да купите повече мощност за парите си. CR-Z е "впрегнала" само 122 кончета, но с общото оборудване - ниското окачване, стегнато управление, ярки графики на арматурното табло, както и хибридна система, с куплиран лост за превключване, го прави доста "палав" на пътя. Този набор от функции, с атрактивната продажна цена, направи CR-Z третата най-популярна хибридна кола в Америка през април (след Toyota Prius и Honda Insight). Така че, 5-те хил. души, закупили CR-Z не са луди. Те виждат стойността и.

Honda CR-Z има три режима на шофиране - Normal, Sport и Eco - поставени за оптимално използване в механичната предавателна кутия, по-добре, отколкото във всеки друг хибрид (CR-Z е единственият хибрид, който се предлага с "ръчни" предавки). При ежедневно шофиране, когато просто се придвижвате от място на място, мислейки за неща, различни от управлението, подходящ е режим Normal. В режим Sport, колата ще събира ревниви погледи, със свистене на гуми и спортно ускорение. Или изберете режим Eco - за да работи мотора на ниски обороти, за да увеличите икономията на гориво. За разлика от хибридните коли с автоматична скоростна кутия (особено CVT), удоволствието от шофирането коренно се променя с всяка смяна на режим и по този начин дава още една причина CR-Z да е достъпна, забавна, хибридна кола.

При комбинирано каране, по равно и в трите режима (и с доста здраво "юркане" в спортния режим.) хибридната Honda е отчела разход малко над 6/100! Впечатляващо.
Одумването на CR-Z няма да приключи в скоро време. Но когато го чуем, трябва да знаем, че идва от хора, които не успяват да предефинират отношенията между превозно средство, стил, власт, ефективността и разходите в ерата на хибридни и електрически автомобили.
