Fisker: Достъпни зареждаеми хибриди – 'Проект Ниня' от 2013г.
От Маргарита НиколоваПървите масово произвеждани коли на производителя може да спечелиха 'дамгосващото' определение на зареждаем хибрид с най-лоша горивна ефективност - към днешна дата, но калифорнийската Fisker се опитва да остане оптимист за планираната си гама от зареждаеми модели с удължен пробег.
Така или иначе, щатският автопроизводител се стреми да убеди всички, че до 2013 г. ще започне производството на новата гама зареждаеми електромобили с удължаване на пробега на базата на технологията, разработена за Fisker Karma.
В изявление за Detroit News, говорителят на Fisker Роджър Ормишър повтори, че по-голямата част от заема от половин милиард долара, отпуснат на Fisker от енергийното министерство на САЩ, не е инвестирана в разработването на луксозния хибрид.
Вместо това, парите са били предназначени за преоборудване на бивш завод на GM в Делауеър, САЩ, както и за разработката на различни стилове на корпуса, обещани по 'Проект Ниня'.
Очакванията са първата партида от средно големия електрически луксозен седан да влезе в серийно производство още през 2012 г., а пълният капацитет на поточната линия - около 75.000 до 100.000 коли годишно - трябва да бъде достигнат до средата на 2013 г.
За разлика от електромобила с удължен пробег Fisker Karma, при който пробегът се удължава с помощта на двигател с вътрешно горене от General Motors, задвижването в Project Nina ще прави BMW със свой четири-цилиндров турбо бензинов двигател.
Точно както Fisker Karma, обаче, и Ниня ще работи като сериен зареждаем хибрид, което означава, че бензиновият двигател няма да задвижва директно колелата, а ще играе ролята на генератор за захранване на батерията.
[Източник: Green Car Reports]