Сряда, 07 Декември 2011 19:04

От еко-полето на рали-пистата – хибриди от Toyota и Honda ще променят представи

От
С впечатляваща визия и хибридна технология, догодина Toyota ще атакува призови рали-позиции

Не се доверяваме на непроверени слухове, но сме длъжни да споменем: помислете за японската Super Series GT и най-вероятно ще си представите силно тунинговани версии на състезателна кола, с мощен двигател и задно задвижване...

През 2012 г. в  клас GT300 традиционният образ на състезателни GT коли може да бъде 'разклонен' от не един, а два хибридни претендента.

Както MotorAuthority съобщи вчера, около Toyota се чуват слухове, че е възможна замяната на Corolla Axio GT300 с Toyota Prius - проектиран специално за серията спортен хибрид.

Според правилата, в клас GT300 има ограничаване на мощност до 300 конски сили, а хибридно задвижване а такава 'сила' може да осигури въртящ момент от много ниски обороти и да гарантира на състезателната Toyota GT добро представяне още от старта, докато регенеративно спиране и хибридна батерия ще положат основата на състезателната KERS-система, оползотворяваща кинетичната енергия на колата.

Ако се доверим на испанския сайт Motorpassion F1, трябва да сме подготвени, че освен Prius ще има и друг хибриден състезателен автомобил за сезон 2012 г., в лицето на Honda CR-Z.

След оттеглянето си от NSX-серията през 2005 г., Honda отсъства от престижните състезателни серии, но източници, близки до компанията (това ми е любимо) твърдят, че готовият за съревнования CR-Z хибрид, ще бъде между състезателите през следващата година.

Нито Toyota, нито Honda са потвърдили слуховете все още, въпреки че няма да се наложи да гадаем дълго - екипите и състезателни автомобили за сезон 2012 г. ще бъде официално обявени през следващия месец.

Ще бъде страхотно да видим хибридна технология да напусне пределите на еко-нишата и да влезе в света на основните моторспорт битки, а пък ако вземе и да победи...

[От: Green Car Reports]

eCars.bg

Прочетено 885 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 09:05
Стефан Николов

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.