Неделя, 11 Декември 2011 10:42

Opel Zafira CNG Turbo ecoFLEX – визията на Ampera е тук

От
Opel Zafira 1.6 CNG Turbo ecoFLEX - работа на метан и биогаз

В eCars.bg отдавна се подвизават материали и снимки за предстоящия Opel Ampera и специфичната предна част на модела става емблематична за цялата гама на Opel. Това се вижда и в новия Zafira Tourer CNG ван, който според компанията постига най-добрия в класа си пробег от 530 км на природен газ, горивото познато в България още като метан...

У нас тези 530 км пробег биха имали допълнително по важност значение, защото с едно зареждане Zafira CNG ecoFLEX ще може спокойно да измине разстоянието между морето и столицата, пък с очакваната цяла магистрала Тракия, разстоянието и времето следва да се скъсят доста.

Opel Zafira CNG Turbo ecoFLEX визитка
Двигател 1600 cm3
Мощност 110 кВ (150 кс)
Въртящ момент 201 Нм
Макс. скорост 200 км/ч
Ускорение 0-100 км/ч 11.4 сек.
Разход 4.7 кг (7.2 м3)/100 км
Обем на резервоарите 25 кг
CO2 eмисии 129 г/км
Резервоар бензин 14 л
Цена България от 47,420 лв с ДДС

Малко след световната премиера на Zafira Tourer на 64-тото автомобилно изложение във Франкфурт, Opel добавя така търсеното в България 'метаново' решение към гамата от Zafira варианти и януари 2012 г, новата версия ecoFLEX с най-добрия в класа пробег от 530 км при задвижване с природен газ излиза на сцената. Както и предишния модел, новият Zafira Tourer е оборудван със системата monovalentPlus на Opel и разполага с 14-литров бензинов резервоар, който добавя 150 км към пробега.

Zafira Tourer 1.6 {tooltip}CNG{end-link}Compressed Natural Gas - сгъстен природен газ{end-tooltip} Turbo ecoFLEX разполага с мощност от 110 кВ (150 к.с.), 210 Нм въртящ момент, и постига максимална скорост от 200 км/ч. Разходът на природен газ е само 4.7 кг (7.2 м3) на 100 км при комбиниран цикъл на движение – стойност поне с 6 процента по-ниска от тази на предшественика Zafira CNG. CO2 емисиите са намалени до 129 г/км (при предишния модел тази стойност е 139 г/км), като едновременно с това нивото им покрива нормата Euro 5, а 1.6-литровият двигател може да работи и с биогаз или със смес от природен газ и биогаз. В случай че захранването е със 100 процента биогаз, въглеродният отпечатък е почти нулев.

Увеличеният пробег на природен газ на седемместния автомобил бележи повишение с 25 процента спрямо този на предшественика. Това е постигнато главно чрез новата олекотена система от резервоари с възможност за съхранение на 25 кг метан (при предшественика тази стойност е 21 кг) и оптимизация на задвижването.

Opel Zafira 1.6 CNG Turbo ecoFLEX - CNG системата
Opel Zafira 1.6 CNG Turbo ecoFLEX - CNG системата

Цените на CNG версията на Zafira Tourer, която вече може да бъде поръчана, стартират от 47.720 лева (препоръчителна цена в България с включен ДДС). CNG автомобили като новата Zafira Tourer осигуряват значително по-ниски експлоатационни разходи от бензиновите си еквиваленти. В Германия например, природният газ е с 50 процента по-евтин от бензина, а в България - с 35 процента.

Високотехнологична система за съхранение на газа

Инженерите на Opel са успели да увеличат теглото на съхранявания в резервоарите природен газ от 21 на 25 килограма. Това е спомогнало да бъде увеличен оперативния пробег в метанов режим на работа с около 25 процента до 530 км. Вместо използването на конвенционални стоманени газови цилиндри, инженерите са предпочели последните да бъдат изработвани от високотехнологични композитни материали, включващи въглеродни нишки. Използването на този лек материал е довел до намаляването на теглото с удивителните 85 килограма.

Друга важно новаторско решение, което допълнително е увеличило пробега, е използването на електронни вместо механични регулатори на налягане, каквито се използваха при предшественика на Zafira CNG. Електронните регулатори дават възможност при почти пълно изчерпване на съдържанието на газ в резервоарите да бъдат ефективно използвани дори последните остатъци от него. При конфигурация със седем седалки Zafira Tourer CNG има категорично предимство пред конкурентите си по отношение на оперативния пробег.

Концепцията monovalentPlus за максимална ефективност и удобство при всекидневно използване

Opel беше пръвият автопроизводител, който оптимизира двигателите си за използване на природен газ с прилагане на интелигентната технология monovalentPlus. С помощта на многократно изпитваната и доказана концепция двигателят е оптимизиран за работа с природен газ, но автомобилът разполага и с 14-литров допълнителен резервоар за бензин. Когато ви свърши метанът, иначе казано, двигателят автоматично превключва на бензиново задвижване.

По отношение на двигателя, оптимизацията включва цяла група от значими мерки. Природният газ като гориво има изключителна детонационна устойчивост и съответно октаново число 130. По тази причина може да бъде увеличена степента на сгъстяване, в резултат от което нараства ефективността на двигателя. Тази промяна е съпроводена от използване на специално конструирани бутала за работа с природен газ. Селективното последователно впръскване във всеки цилиндър с отделен инжекционен блок за природен газ и бензин също осигурява прецизен контрол на времето и качеството на впръскване. Това намалява вредните емисии и води до отделяне на изключително чисти отработени газове.

А това е електрическият Opel Ampera - приличат си, нали?
А това е електрическият Opel Ampera - приличат си, нали?

[Източник: Прес съобщение Opel България]

eCars.bg

Прочетено 7056 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 09:00
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.