Понеделник, 16 Януари 2012 22:10

Мощен двигател и електромотор – престижна синергия в Bentley хибрид

От
Bentley ще поставя зареждаеми електромотори в комбинация с мощните си двигатели

В България, от доста години насам, престанахме да се заглеждаме и да цъкаме с език по луксозни коли - разни 'тупалки' от престижни марки, които са символ за просперитет и благополучие навсякъде по света... макар у нас случаят май да не е точно такъв. На всяко основно кръстовище в големите ни градове, без много озъртане могат да се видят няколко BMW и Mercedes от висок клас, Porsche, Bentley и дори Maybach (е, тук бройката е по-ограничена). Сега, обаче, може би се очертава възможност за онези, които наистина искат да се откроят - хем да запазят белега на своята индивидуалност и постижения, хем да са еко-модерни! Така: задава се зареждаем хибрид Bentley!

Налагащото се от настоящата (световна) икономическа обстановка пропагандиране, за редуциране на регламентите за разход на гориво и емисии, принуждава много от производителите на луксозни, свръхмощни 'зверове', да вземат присърце идеята за икономии и да се насочват към търсене на алтернативи на традиционните двигатели с голям капацитет, задвижващи моделите им.

Според изпълнителния директор на марката Волфганг Дюрхаймер, впечатляващите двигатели V-8 и W-12 на Bentley, съвсем не са 'за кофата', заради влиянието им върху околната среда и регулаторния натиск. Вместо това, компанията ще ги използва - заедно с електрически мотори - за първия в историята си зареждаем хибрид.

Новината е факт, но не и изненада. Миналото лято, когато Дюрхаймер започва да говори за развитие на зареждаемите хибриди, спецовете в бранша отбелязват, че едва ли Bentley ще се разграничи от 8- и 12-цилиндровите си двигатели, които прославят моделите им. По-вероятно е да ги комбинират с електрическа мощ и така да се адаптират към новите изисквания, новите тенденции и новото време. И вълкът сит, и агнето цяло - ще трябва да са го чували това...

Най-новият 8-цилиндров битурбо двигател е 4.0 литров V8, монтиран в Continental GT 2013. От Bentley твърдят, че този мотор е 40% по-ефективен, отколкото 'стария' W12 двигател, но все така успява да 'впрегне' 500 конски сили и да постигне 487 Нм въртящ момент.

Споменатият W12 двигател има обем от 6.000cm3 и е в състояние да работи на бензин или E85 биоетанол. Има обаче електромобили, които 'не му се плашат', а пък конкурентни марки представиха и проект за хибрид!

Преди обаче да се вълнуваме ентусиазирано за поредното голямо име, започнало производство на 'електромобили, хибриди и еко коли', нека стъпим здраво на земята и чуем директора Дюрхаймер: 'Какъвто и да е видът на  хибриден модел на Bentley, той няма да стига твърде далеч в изцяло електрически режим - максимум 30 км'. Е, както би казал Румен Луканов от 'Сделка или не' по NOVA: 'Трийсет километра, са си трийсет километра!'

На шега (надяваме се), Дюрхаймер обяви, че до двадесет години Bentley ще представи модел, който ще преодолява 'цееели' 100 км с един заряд на батерията. Вероятно ще е странно, като видим 'мускулесто' Bentley, а не го чуваме - в електрическия му режим... Още по-странно ще е с него да не може да се стига и до Пловдив, ама сега говорят едно, пък след някоя и друга година припевът може да се смени Smile.

eCars.bg

Прочетено 2224 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 00:25
Стефан Николов

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.