Закупуване на кабел с дължина 1.22 м за 750 долара (около 1.000 лв) може да ви изглежда нелепо, но собствениците на Tesla Roadster вероятно ще трябва да се решат на тази стъпка. Най-малкото, ще трябва да го направят, ако искат устройство, поддържано от автопроизводителя, което да им позволи да зареждат електрическия Roadster на стойност 109.000 долара (около 144.000 лв) от всички обществени станции, съвместими с J1772.
Тъй като Roadster е разработен и пуснат преди J1772 да бъде стандартизиран през 2009 г., Tesla трябваше да развие собствена технология. Наскоро пуснатия от Tesla зареждащ адаптор се състои от J1772 - съвместим накрайник от едната страна и накрайник за Roadster от другата страна. Адапторът е в състояние да поддържа зареждане до 70 ампера, въпреки че повечето обществени станции са с ниво 2 и предлагат максимум 32 ампера. При този ампераж, на Roadster ще са му необходими за презареждане около 7,5 часа, според производителя.
От Tesla описват целите на адаптор по следния начин: “J1772 Mobile е идеален за пътувания или зареждане чрез SAE J1772-съвместими станции за зареждане. J1772 Mobile Connector е връзката между зареждащият порт на Roadster и този на SAE J1772. Носете J1772 Mobile Connector в багажника при пътувания и се наслаждавайте на възможността да включите вашия Roadster в което и да е SAE J1772 съвместимо място за зареждане.”
Очевидно, свободата има цена и в този случай тя е 750 долара.
Източник: Tesla Motors ; eCars.bg