Better Place с първа станция за замяна на батерии в Европа
От Маргарита НиколоваBetter Place се придвижва с още една крачка напред в похода си към покоряване на пазара на електромобили. В Дания компанията току откри първата станция за размяна на батерии на електромобили в Европа, която е нещо като крайъгълен камък в досегашните усилия на компанията и е най-големият тест за Better Place в реални условия.
Голямото откриване е направено в съоръжението на Better Place в Глазаксе, точно до Копенхаген. За демонстрация е използва електрическиятRenault Fluence Z.E., което не е особено изненадващо, предвид сериозната връзка между Renault и Better Place и разбира се неговия собственик Шай Агаси.
В следващите девет месеца, в страната ще бъдат изградени още Better Place станции за размяна на батерии в сътрудничество с различни общини и DONG Energy. Като цяло, Better Place се стреми да изгради 20 такива съоръжения като национална инфраструктура...
Станциите за замяна на батерии са почти изцяло автоматизирани и дори може да не сваляте предпазния колан, докато трае процеса. Плъзгате членската си карта покрай четец на влизане и според прес съобщение от компанията, "Останалата част от процеса е автоматизирана, по подобие на минаване през автомивка и няма нужда да напускате колата. Само за няколко минути роботизирана ръка сваля изтощената батерия и я заменя със заредена, след което може да се върнете на пътя."
Добра ли е идеята за замяна на батерии?
Сред множеството компании, борещите се за място на пазара на електромобили, Better Place може би е изправена пред най-много трудности. Макар че някои хора харесват идеята за заменяеми батерии, повечето предпочитат да презареждането. Всъщност, според скорошно проучване на Accenture, 62% от потребителите са за презареждане, а 38% избират варианта със замяна на батерии.
Е, 38% не е ужасно зле и дори повече, отколкото сме си представяли, макар че определено сме за варианта със замяна, ако всички недостатъци биват изгладени. Свят широк, хора много, освен това, и спокойно може да се намерят достатъчно клиенти и за двата вида услуга.
Better Place обаче все така трябва да положи много усилия, нужни за изграждането на толкова масивна инфраструктура.
Повечето сегашни електромобили могат да се зареждат от стандартен контакт, а това дори може да се окаже ненужно в бъдеще, ако индуктивното зареждане се наложи. Много от устройствата, които днес използваме работят безжично и електромобилите въобще не са далече от тази опция.
Better Place ще има нужда и от имоти, сгради и огромни зарядни станции. И ако някой излезе на пазара с по-ефективна система от батерии, кой знае дали Better Place ще бъде в състояние да преоборудва своите станции, за да ги нагоди към новия стандарт? Изглежда като много работа на един междинен етап от развитието на електромобилите. Вие как мислите?
eCars.bg