Понеделник, 04 Юли 2011 18:00

Better Place с първа станция за замяна на батерии в Европа

От
Better Place станция за подмяна на изтощени батерии на електромобили

Better Place се придвижва с още една крачка напред в похода си към покоряване на пазара на електромобили. В Дания компанията току откри първата станция за размяна на батерии на електромобили в Европа, която е нещо като крайъгълен камък в досегашните усилия на компанията и е най-големият тест за Better Place в реални условия.

Голямото откриване е направено в съоръжението на Better Place в Глазаксе, точно до Копенхаген. За демонстрация е използва електрическиятRenault Fluence Z.E., което не е особено изненадващо, предвид сериозната връзка между Renault и Better Place и разбира се неговия собственик Шай Агаси.

В следващите девет месеца, в страната ще бъдат изградени още Better Place станции за размяна на батерии в сътрудничество с различни общини и DONG Energy. Като цяло, Better Place се стреми да изгради 20 такива съоръжения като национална инфраструктура...

Станциите за замяна на батерии са почти изцяло автоматизирани и дори може да не сваляте предпазния колан, докато трае процеса. Плъзгате членската си карта покрай четец на влизане и според прес съобщение от компанията, "Останалата част от процеса е автоматизирана, по подобие на минаване през автомивка и няма нужда да напускате колата. Само за няколко минути роботизирана ръка сваля изтощената батерия и я заменя със заредена, след което може да се върнете на пътя."

Better Place подменя изтощените батерии автоматизирано за минути
Better Place подменя изтощените батерии автоматизирано за минути

Добра ли е идеята за замяна на батерии?

Сред множеството компании, борещите се за място на пазара на електромобили, Better Place може би е изправена пред най-много трудности. Макар че някои хора харесват идеята за заменяеми батерии, повечето предпочитат да презареждането. Всъщност, според скорошно проучване на Accenture, 62% от потребителите са за презареждане, а 38% избират варианта със замяна на батерии.

Е, 38% не е ужасно зле и дори повече, отколкото сме си представяли, макар че определено сме за варианта със замяна, ако всички недостатъци биват изгладени. Свят широк, хора много, освен това, и спокойно може да се намерят достатъчно клиенти и за двата вида услуга.

Better Place обаче все така трябва да положи много усилия, нужни за изграждането на толкова масивна инфраструктура.

Повечето сегашни електромобили могат да се зареждат от стандартен контакт, а това дори може да се окаже ненужно в бъдеще, ако индуктивното зареждане се наложи. Много от устройствата, които днес използваме работят безжично и електромобилите въобще не са далече от тази опция.

Better Place ще има нужда и от имоти, сгради и огромни зарядни станции. И ако някой излезе на пазара с по-ефективна система от батерии, кой знае дали Better Place ще бъде в състояние да преоборудва своите станции, за да ги нагоди към новия стандарт? Изглежда като много работа на един междинен етап от развитието на електромобилите. Вие как мислите?

eCars.bg

Прочетено 998 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 13:04
Маргарита Николова

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.