Понеделник, 21 Януари 2013 09:29

Първо батерията, после електромобила

От
proizvodstvo_bateria_nissan_leaf
Батерията на Nissan LEAF преди да отиде на своето място в електромобила

Nissan започна производство на батерии за електрическия LEAF в новия завод в Съндърланд, Англия.

След като инвестира ?200 милиона в завод в английския град Съндърланд, Nissan обяви, че започва да произвежда батерии за електромобили там. И нещата се получават точно като в Америка, където в началото на 2013 г. първо започна местно производство на батерии за LEAF, а след това и на смия електромобил...

Е, това си е новина – част от европейското производство на Nissan LEAF най-после започна! В завода в Съндърланд скоро трябва да стартира и слобяването на LEAF, но ето ни нещо ново – сърцето на електромобила май не е като това на автомобила – батерията май е по-важна от електромотора и ето че е с предимство Wink.

За това производство на електромобилни батерии в Съндърланд се заговори още през юли 2009-та, но тогава беше твърде рано за старт на такова начинание в ЕвропаNissan предпочете да пусне (извън Япония) LEAF първо в щатите, където продажбите започнаха през декември 2010 г.

Ако не друго, поне потвърждението за производството в Съндърланд дойде преди тази премиера, след като през март 2010 вицепрезидентът на Nissan Анди Палмър обяви: "Nissan LEAF ще се произвежда в Съндърланд, което ще направи Англия третата страна в света, където революционната кола се сглобява".

Месец по-късно започна и строежа на завода, откъдето очакваме да идват и електромобилни доставки за България, разбира се. От 2013 г. Nissan LEAF получи известно количество добавки и подобрения, сред които повече пробег, а гаранцията вече покрива и загуба на капацитет в батерията.

Дали производството на LEAF като цяло ще започне в следващите седмици в Съндърланд – както стана в Америка – още не знаем, но в щатите вече имат LEAF на още по-ниска цена. И това, че електромобилът ще се прави в Европа означава, че най-после и за нас в Европа ще има такова положително развитие, защото с местно производство отпадат различни данъци и такси, което наистина трябва да понижи цената на LEAF на европейския пазар – вероятно в рамките на 30-35 хил. Евро. Това звучи по-добре от стартиралите през април 2012 г. продажби на LEAF в Германия на цена от €36,990, например, нали?

shema_proizvodstvo_bateria_nissan_leafСхема на производство на батерията на Nissan LEAF

И накрая, вече от доста време се говори, че европейският LEAF ще си има свой дизайн. Това, в комбинация с по-атрактивна цена може да увеличи продажбите, които през 2012-та определено тръгнаха нагоре. Инерцията вероятно ще се запази и увеличи, но пред електрическата мобилност има дълъг път, по който ще има доста неравности. Една е преодоляна – започва още едно европейско електромобилно производство!

[От: EV News]

eCars.bg / Elektromobili.bg

Когато избираме какво да споделим с теб, имаме една съвсем простичка задача – да се уверим, че ще ти върши работа.


Абонирай се за своя eCars.bg бюлетин

  Ако вече имаш регистрация в eCars.bg, при която си избрал/а да се абонираш за бюлетина, значи вече го получаваш. В случай че нямаш eCars.bg профил или си пропуснал/а да се абонираш за бюлетина при регистрацията, можеш да го направиш като натиснеш бутона Абонирам се отгоре. Разбира се, ако не искаш да получаваш своя eCars.bg бюлетин, просто трябва да се отрегистрираш, като кликнеш върху линка в дъното на всеки бюлетин.

Прочетено 2886 пъти Последна корекция Понеделник, 21 Януари 2013 11:01
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.