Батерии (70)
Защитени при катастрофа батерии за електромобили
От Маргарита НиколоваТехнологиите за захранване и задвижване на електромобили се развиват стремглаво, от подмяната на батерии, през различните технологии за тяхното изработване, до бързите зарядни станции и т.н. Множество изследователски институти работят в тези направления и сред тях е екип от учени от Fraunhofer, който е заменил кутията, в която се вграждат литиево-йонни батерии в изключително лек компонент. Експериментът не само намалява теглото на опаковката, и осигурява висока защита при удар, но за първи път досега може да се произвежда масово...
Better Place вече има патент за замяна батерии на електро коли
От Маргарита НиколоваКакво ви говори името Better Place? Ако сте чели нашите статии, знаете. Ако все още не сте попадали на него - това е пионерната компания на Шай Агаси, която започна изграждане на центрове за бърза подмяна на батерии на електромобили. Първият в Европа беше изграден в Дания, а Better Place вече получи своя патент (7,993,155), разработен от Йоав Хайчал, Гани Хехуда, Тал Агаси, Ход Хасарон, Израел и Шай Агаси, САЩ, за "система за електрическо свързване на батерии към електрически превозни средства."
Германия инвестира €5.6 милиона в литиево-въздушни батерии
От Мартин Хаджистойков
В началото на месец юли, бяха задвижени два проекта от Центъра за разработване на батерии (MEET), обединяващ екипи на университетите в Мюнстер и Вестфалия, в Германия. Целта е разработването на средносрочен план за развиване технологията на батерии за електрически превозни средства, които са с много висок капацитет за съхранение на енергия.
Краят на една батерия: закономерно и познато. В телефони, лаптопи, камери и сега електрически коли, този процес е мъчителен и - ако сте късметлии - бавен. Няма такова нещо като мъчителна и бавна смърт - но всъщност при батериите от наша гледна точка има, защото покупката на нова батерия се отлага във времето, ако агонията на старата е по-дълга (стига нивото й на производителност да е все пак приемливо). С годините, литиево-йонната батерия, някога захранвала машината ви с часове (дори с дни!) ще започне постепенно да 'издиша" откъм капацитет [за задържане на заряда]. В крайна сметка ще се стигне и до покупката на нова и някой известен собственик на компания може да отнесе някоя и друга ваша псувня, но ако се замислите, горката батерия просто си има жизнен цикъл и не е направена да ви служи вечно...
Nissan разработва план за рециклиране на батерията на LEAF
От Мартин ХаджистойковЕлектромобилите са превозни средства, които предполагат многостранен подход към различните технологии и понятието рециклиране и в тази връзка Nissan разработват план за даване на втори живот на батериите на електромобили в индустрията за производство на електроенергия.
Когато конвенционалните автомобили достигнат края на 'живота' си - след злополука, щети или просто предел на амортизация или иначе казано старост, основните им компоненти обикновено се претопяват за скрап...