E.ON продължава с изграждането на бързи зарядни станции
От Мартин ХаджистойковДокато компанията Daimler е заета с работата си по водородното бъдеще на Германия, също там (и по-точно в Бавария), на 24-ти август електро гигантът E.ON инсталира първата бърза зарядна станция на изхода на Иршенберг на магистрала A8. За разлика от съществуващите 3.5 кВ станции за зареждане с променлив ток, на които може да заредите електромобила си за 6 часа, новият тип право токови електро колонки разполага с капацитет от 50 кВ, гарантиращи зареждане за 30 минути. След тази първа инсталация, като един от основните играчи на пазара на електроенергия в Германия (и не само) E.ON смята да продължи с проучванията за инсталиране на такива бързи зарядни станции, първи по рода си в страната, с планове за втора до края на годината. Още по-добрата новина - електричеството за тези зарядни станции ще бъде генерирано само във водноелектрическите централи на E.ON...
Въпросните 30-минутни зарядни станции са само начало на развитието на още по-бързи възможности. Енергийната компания планира да съкрати процеса на зареждане до само няколко минути, сравним с този на зареждане с гориво на конвенционален автомобил. Новите зарядни станции покриват изискванията на протокола CHAdeMO, позволявайки зареждане на вече наличните на пазара в Германия коли, оборудвани със съответните конектори, а именно:
- Mitsubishi iMiEV,
- Peugeot iOn,
- Citro?n C-Zero
- Nissan LEAF
По-масова употреба на електромобили за междуградски пътувания
Бързото зареждане определено ще направи пътуването на дълги разстояния безпроблемно. Един много добър вариант в България може да има още от следващата година - живот и здраве да бъде готова цялата (Тракия) магистрала, да се монтират през стотина километра бързи зарядни и на пазара да се предлага кола от типа на Renault Fluence Z.E. за която компанията полага усилия да ценообразува като дизелов вариант на модела. Наистина, това не е приказка и е нещо абсолютно възможно, което определено би привлякло много колебаещи се иначе потенциални клиенти. С пробег от около 150 км само на електроенергия градските пътувания не са проблем, но без подходяща зарядна инфраструктура пътуването с електромобил между градовете на по-дълги разстояния не би било възможно, освен с коли като Tesla Model S, който в най-скъпата си версия ще може да изминава до 480 км на електроенергия с едно зареждане на батерията.
Засега бързото зареждане на станцията на E.ON струва €5. Ако с тях се изминават около 150 км, а дизелова кола с 5/100 разход се нуждае от 7.5 литра за същото разстояние, при текуща цена от 2.42 лв/литър дизел у нас, с нея ще ви излезе около 18 лв или два пъти повече отколкото с електромобил...
Тези директни сметки разбира се на са особено подходящи, защото използването на една кола е съпроводено с много други параметри и разходи, но не пречи да се информираме за разликата в цените.
[От: cars21]