Вторник, 08 Ноември 2011 15:01

Пет начални препоръки за обществена зарядна инфраструктура

От
В един момент ще има глоби за паркиране на места, определени само за електромобили

Поделението на SPX Cororation, SPX Service Solutions, си партнира с GM и Daimler по монтажа и обслужването на зарядни станции за Chevrolet Volt за GM, и съответно Smart ForTwo Electric и Mercedes-Benz A-Class E-CELL за Mercedes-Benz. SPX Services работи по електромобилни проекти с електрически компании, градове и различни организации и е доставчик на оригинално диагностично оборудване на автопроизводители в глобален мащаб, с над сто години история на своята дейност...

Първоначалният фокус на SPX Services по отношение на GM и Volt беше в предоставянето на домашни решения за зареждане на клиентите на модела, но в последните осем месеца компанията се ангажира и с други зони, в които е необходима зарядна инфраструктура, като повече обществени зарядни станции в градове и по междуградски пътища.

В интервю за Green Car Congress, Чарли Янкитис, директор бизнес развитие и решения за електрически превозни средства, казва, че едни и същи препятствия и въпроси продължават да изникват в процес на развитие и планиране. Всичко това, в комплект с нарастващия опит на компанията в сферата му дава възможност да посочи пет практически начални насоки:

  1. Използване на реалистичен бизнес модел
  2. Поуки от паркиране на инвалидни коли
  3. Актуализиране на строителните изисквания
  4. Монтаж на сертифицирано зарядно оборудване
  5. Внимателно планиране на местоположението на зарядните станции

Бизнес модел

Едно от нещата, които граровете трябва да определят, казва Янкитис, е финансовият модел за реализиране на печалби от монтажа на зарядна инфраструктура, с предположението, че модел с директни приходи, базиран на такси за използване, вероятно няма да бъде успешен.

Ако клиентът паркира там за половин или един час и час зареждане струва около 50 цента или пък се търси реалната цена, осмисляща инвестицията, клиентите едва ли ще зареждат. Препоръчваме по-скоро инфраструктурата да се разглежда от различните търговски обекти като допълнителна атрактивна възможност за привличане на клиенти.

Чарли Янкитис

Паркиране за инвалиди

Паркирането на места за коли на инвалиди дава ценни уроци. Необходимо е местата за паркиране на които ще бъде монтирано оборудване за зареждане на електрически превозни средства ({tooltip}EVSE{end-link}Electric Vehicle Supply Equipment{end-tooltip}) да бъдат добре обозначени и общините ще трябва да прилагат същите наказателни мерки за паркиране на конвенционални коли на тези места, както и на инвалидните. Чарли Янкитис коментира:

Отчели сме необходимостта от идентифициране на тези [EVSE] места. Същото е като при местата за паркиране на коли на инвалиди. При тях е малко по-лесно и обикновено те са по-близо до сградата. Зарядните устройства може да са на различни места [по-далеч от входовете] заради цените; но клиентите трябва да са в състояние лесно да ги откриват. И също, това съм го виждал с очите си - аз карам Volt - виждал съм [конвенционални] коли да паркират на места за електромобили. Като с местата за инвалиди е - трябва си общинска наредба и намеса на службите по контрол на паркирането.

Промяна на строителните норми

Янкитис казва, че е прeпоръчително актуализиране на строителните норми с цел въвеждане на нови изисквания за полагане на изолирани тръбни системи за кабели за последващо използване:

При строеж на сграда, цената на полагането на изолиращи тръби за проводници е нищо в сравнение с това да дойдеш по-късно и да разбиваш бетона за ремонтни дейности. Дори сега, ако една община постави една станция за старт, в много от случаите има повече работа, която трябва да се свърши по-късно. Затова може да се полагат повече изолационни тръби, които да се използват по-късно по предназначени, без да се налага разбиване.

Точно това направиха с Electric Avenue в Портланд. Когато разработваха цялата зона, планираха портове в тротоара на всеки 2-3 метра с тръби, през които по-късно само да прокарат кабели. И сега при осем налични колонки има място за още четири. Направиха всичко с мисъл за бъдещето.

Сертифицирано зарядно оборудване

Оборудването за зареждане трябва да е с високо качество, осигурено, обезопасено и отговарящо на SAE и UL стандартите.

Местоположения за зареждане и боравене с кабели

Янкитис казва, че мястото за поставяне на зарядно оборудване е много важно - и по отношение на колата, и на източника на електрическа енергия. Затова е важно и боравенето с кабела. Забравен на земята кабел в зимни условия, например, може да бъде откъснат от снегорин.

Освен това е важно зарядно оборудване да се монтира на места, на които клиентите ще престояват повече от 45 минути, не там, където спират за десетина или напускат бързо. С други думи, паркингите на молове, ресторанти и кина са много по-подходящи  от тези на заведенията за бързо хранене.

Наистина ценни съвети и това, което ние можем да направим, е да ги включим наред с много други в новия сайт на Национална информационна платформа Електромобили.бг, където те да служат за справка и отправна точка.

[От: Green Car Congress]

 

Прочетено 1024 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 09:38
Мартин Хаджистойков

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.