Зареждане (126)
Първи електро колонки от A1 Eco в Шумен и Девин
От Мартин ХаджистойковЗарядна станция за електромобили предизвиква голям интерес в Шумен.
Днес правителството прие план за стимулиране на електрическата мобилност у нас. Основен акцент в него е предвижданата субсидия от 5,000 лв за закупуване на електромобил. По повод краткия анонс, който направихме за събитието в нашата фейсбук страница, веднага се появиха различни питания, на които се надяваме в скоро време да има отговори. Дотогава, и докато се дефинират окончателно и въведат субсидиите, продължаваме ефективно да популяризираме електрическата мобилност – а нашите приятели от A1 Eco пък продължават с монтирането на електро колонки из цяла България. То сега се започва, дето се вика, а в списъка с градове с обществена, частна или общинска зарядна станция сега наред са Шумен и Девин. Имаме и снимки, разбира се :)
Прикован за града? – Електромобилът къса оковите
От Мартин ХаджистойковЕлектромобил и зарядна мрежа "от едно място" = пътуваш на дълго, без грижи!
Някои хора не искат да чакат. А това само може да ни радва, защото е чудесно потенциалът да се разгръща обмислено, бързо и ефективно. Такива са хората в Tesla Motors, които, дори да изглежда "затворено", направиха кабела за зареждане на своя Model S със собствен накрайник, чрез който колата да се зарежда на станциите от нова супер зарядна мрежа на компанията (засега) в Калифорния. Този "собствен" накрайник означава и че други електромобили не могат да се зареждат на станциите на Tesla. Очевидно е, че хората в компанията не искат да чакат останалите производители или стандартизиращите организации да определят "единен" вариант за зареждане. И ето ти мрежа за бързо зареждане, със станции през определено разстояние, така че да си караш електромобила извън града, без никакви грижи. При това с доста приемливо време за междинни зареждания и то без специална бърза зарядна инфраструктура. Вече има и потребителски тестове. Интересуват ли те?
Какво му е толкова интелигентното на зареждането на електромобил?
От Мартин ХаджистойковЩе става все по-удобно, но и прозрачно ;)
Отбиваш, спираш на колонката, сипваш, плащаш и заминаваш. Проста работа! Няма какво да й мислиш. Няма какво да й подобряваш. Ама електро колите? Различно е – може да зареждаш на много места, та по-добре да има интелигентно управление на процесите на зареждане и мрежата, че да сме спокойни, пък и да не ни е по-сложно, отколкото сега. Защото не е като да не се изказват в коментарите под някои статии в eCars.bg притеснения дали ще издържа националната електро мрежа на едновременно зареждане на много електромобили. За националната още не знам, но един проект на IBM и ESB ecars (о, това звучи познато :) изпробва въвеждане на изцяло интегрирана интелигентна зарядна IT система, която помага за управление на обществените зарядни станции за електромобили, които ESB ecars из цяла Ирландия. IBM и ESB ecars опростяват процеса на зареждане и плащане като предлагат една идентификационна карта и това с чудесно, стига картите да не започнат да ни стават в повече, като на някои хора в щатите, например...
Tesla супер зарядни и в Европа от втората половина на 2013
От Мартин ХаджистойковВ щатите Tesla Motors изгради първите си обекти от новата мрежа за {tooltip}супер зареждане{end-link}Supercharger network{end-tooltip}, което прави възможно пътуването с Model S на дълги разстояния с бързо зареждане възможно - засега през Калифорния, части от Невада и Аризона. Супер зарядните станции са значително по-мощни от която и да било друга днешна зарядна технологии и осигуряват почти 100 кВ на Model S, с потенциал за достигане на 120 кВ в бъдеще. Как осигуряват ток за това? Вероятно не точно, както си мислиш...
Скоро май няма да има "бавно" зареждане на електромобили...
От Мартин ХаджистойковПрибираш се от работа, включваш електромобила си да се зарежда през нощта и на сутринта батерията е пълна. Удобно. И можеш да контролираш процеса по всяко време дори чрез мобилния си телефон. За първите собственици на електромобили това не е проблем, но за масовия потребител понятието "зареждане за 6-8 ч." може да е. А има ли проблем, трябва да се търси решение. Бързо зареждане? Мда, става. С уговорката, че няма много бързи зарядни станции. И ето че с изненада намираме нещо друго – по-интелигентно "стандартно" решение – бордовото зарядно на електромобила; не е ли то най-логичната цел за усъвършенстване, защото си е в самата кола, което ни прави независими от външни фактори? Отговорът е, да, и швейцарската BRUSA Elektronik AG е компанията, която първа прави голям скок в това направление, с производството на вградено (бордово) зарядно за електрически превозни средства, способно да работи на трифазен ток с мощност до 22 кВ. В резултат, това бързо зарядно устройство ще може да зарежда догоре батерия на електромобил за по-малко от час, без необходимост от специална DC бърза зарядна инфраструктура за електромобили – от контакт, свързан с трифазно електричество...
Какво значат за електромобилите 1 ст. или 200 "зелени" % повече?
От Мартин ХаджистойковВ пощата ти, както и в моята, всеки месец пускат по няколко бели плика – битовите сметки. Тези дни от малката метална кутия извадих поредния плик, с оранжевото лого на ЧЕЗ България. Реших да се позачета, защото наскоро чух за увеличение в цените за "зелена" енергия.
За мой късмет, в гаража съм изразходил общо точно по 1 кВтч електроенергия през юни и през юли. Хм, колко хубаво звучи само, но знам, че когато там започне да нощува електромобил, на електромера ще пише друго. Не се оплаквам, дори обратното, защото с електро кола е няколко пъти по-евтино дори от най-икономичните дизели. Но докога?...
Колко път има от научната лаборатория до зареждане "за нула време"?
От Маргарита НиколоваКогато минавам през бензиностанция и не ми трябва много гориво, зареждам за 2-3 минути и потеглям отново. Това се случва и с теб, най-вероятно. И аз искам електро колите да се зареждат така бързо, като други. За също така малки количества електроенергия това е възможно и сега, на бърза зарядна станция, на каквато за 5 минути може да заредиш за 10-20 км пробег – зависи от станцията и електромобила. Но за пълно зареждане на батерията на бърза електро колонка сега си отива до половин час. По тази причина на много места по света различни екипи работят за намиране на нови, по-оптимални решения за електромобилните батерии, за по-ниско тегло, по-малък обем, по-голяма енергийна плътност и по-бързо зареждане. Сега вниманието е към Южна Корея, къде учени са направили подобрения в технологиите за презареждаеми литиево-йонни батерии, с които според тях може да се намали значително времето за зареждане на електромобили, за да станат те много по-желани превозни средства...