Зареждане (126)
София със седем нови станции за зареждане на електромобили
От Мартин ХаджистойковНаскоро ви поканихме да заредите своя електромобил на специално изградената за целта фотоволтаична станция в Студентски град в София. О, да, всъщност там GLOBUL могат да заредят своя Peugeot iOn или пък Сосиете Женерал Експресбанк. ОК, има и един два електрически Citroen C-Zero и разбира се, оскъдно количество конвертирани електромобили, като професионалната изработка на А1 Лимитед на база Nissan Micra. Общо взето, това е (на този етап).
Сега обаче електромобилното зареждане 'кацна' (и то на доста повече места) в центъра на София - след официалната демонстрация на своята първа електро колонка пред столичното кметство, Фулчарджър България вече може да се похвали с цели седем нови точки за зареждане, на различни места в центъра на София...
Кабелът си 'търси майстора' – иде стандарт за безжично зареждане
От JACtestИдеята за зареждане на електро коли в движение, докато си карате тихо по магистралата, от вградени в страничните й ленти трансмитери звучи чудесно, нали? Е, не и за обектите, които продават енергия, каквато и да била тя... Но да не влизаме в монополни помисли и да видим как различните стандарти могат да съществуват заедно, защото многообразието гарантира конкуренция, което пък (евентуално) по-добри услуги. Като стана дума за стандарти, {tooltip}IEEE{end-link}Institute of Electrical and Electronics Engineers{end-tooltip} обяви инициатива за идентифициране на съществуващи и дефиниране на липсващи стандарти за доставяне на енергия и енергийни услуги на широк обхват от потребители и електронни авто системи. И за да конкретизираме нещата предвид заглавието, като част от своята работа Power Matters Alliance (PMA) ще дефинира цифрова надстройка на днешните технологии за безжично зареждане, за осъществяване на интелигентна връзка между софтуера и енергийните източници...
Естония се превръща в е-мобилно чудо с цели 200 бързи зарядни
От Мартин ХаджистойковЕстония е северна страна и това естествено означава, че там е по-студено. Електромобилните батерии (и въобще батериите) пък не обичат много студа. Това обаче изглежда въобще не е причина за 'електромобилни' притеснения у естонците и те го доказаха с огромна поръчка на електрически коли през 2011 г. - 507 броя Mitsubishi i-MiEV. Това наистина е мащабна поръчка, особено предвид големината на държавата и липсата на дори далеч по-малки по обем покупки на електромобили в доста по-големи страни. Е, сега Естония прави още една гигантска крачка в развитие на електрическата (си) мобилност - на 9-ти януари 2012 г. естонското правителство обяви изпълнението на поръчка за 200 бързи зарядни станции за електрически превозни средства и това е най-големият договор за зарядна инфраструктура в Европа досега. Инициативата е част от плана на Естония за изграждане на първата в света бърза зарядна инфраструктура с национално покритие. Невероятно! Който иска - намира начин...
Електро колонки по бензиностанциите?!? Май да!
От Маргарита НиколоваПо-рано тази година в един от малкото ТВ репортажи у нас, посветени на електрическата мобилност, на въпрос на репортер, служител на столична бензиностанция отговори, че "ние имаме готовност да монтираме зарядни станции за електромобили на обекта". Не сме сигурни до каква степен реално има такава готовност, но приемаме положително такава нагласа, а тя показва и че (ако я има наистина), петролните компании и оператори отсега се ориентират към добавянето на електро колонки. Може би малко известен факт е, че British Petroleum, например, инвестира около $700 милиона във вятърни паркове и това е друга (голяма) индикация за преориентирането (макар и на заден план) още отсега...
След откриването на най-големият в света завод за литиево-йонни батерии, разположен на територията на Русия и 'стопанисван' от съвместно руско-китайско дружество, електромобилността настъпва с бясни темпове и в столицата Москва.
Имате електромобил? Каним ви на българско слънчево зареждане в Студентски град
От Мартин ХаджистойковСтудентският празник отмина само малко повече от седмица, когато тази покана щеше да е много по на място, ако не друго, заради 'близостта', но и с малко закъснение, ето ви една интересна покана: ако имате електромобил (е, знаем, че не са особено много) заповядайте да си го заредите в Студентски град. Къде? Ммм, пишете ни и ще ви кажем :). Емоция наистина има, но това, за което говорим, е абсолютно реално. И е българско! Имаме си изградена фотоволтаична система, 'окомплектована' професионално с абсолютно обезопасена зарядна инсталация, която с помощта на слънцето ще зареди с чиста електроенергия вашата електрическа кола. Дори да нямате (още) такава, самият факт, че вече има реално действаща система от този тип в София е доказателство, че вече се полагат сериозни усилия за създаване на условия за развитие на електрическата мобилност в България. Защо казваме "имаме си" - просто защото създателите на техно чудесията от A1 Eco и енергийна фирма БИЕС ЕООД канят всеки, който има желание, да изпробва чистото слънчево зареждане със собствения си електромобил. ОК, припомняме - A1 Eco е компанията, чието дело е заемащият почетно място в графата Най-четени на главната страница на eCars.bg, конвертиран до електромобил Audi A2 - наречен от нас българското електрическо Audi A2...
Ще дойде ден да си зареждате Mercedes-а безжично
От Маргарита НиколоваВ наши дни вече толкова сме свикнали с безжичните технологии, били те WiFi връзките, които ни дават огромната свобода да сърфираме в интернет, докато сме навън или пък да говорим по мобилните си телефони, което всъщност правим вече доста по-често, отколкото да вдигаме стационарната слушалка, и защо някой ден това да не се прехръвли в нашите коли. Автомобилни компании като Rolls-Royce, Toyota, Nissan, Volvo и разработчици като HALO IPT вече изпробват възможността за зареждане от мрежата без кабели и в битката за нашето внимание като потребители на тази бъдеща, но вече много близка технология, се включва стопанинът на Mercedes-Benz - Daimler...