Зареждане (126)
Как E.ON прави електрическата мобилност без co2 емисии реалност
От Маргарита НиколоваВ привидно заспалата в електромобилно отношение доскоро Германия вече гърми от електрически новости, за много от които разбираме от започналия днес (за публиката) Автосалон Франкфурт 2011, на който се очакват над 1 милион посетители. Пресконференцията на Mercedes-Benz буквално ни зашемети с ултрамодерна хореография и определено електрически акцент, а в двата прес дена преди откриването на изложението видяхме изобилие от електрически премиери, не само сред колите. RWE демонстрира своята бърза зарядна станция на щанда на Brabus, където има разбиващ чисто нов E-class, на който Zero Emission поделението е изтръгнало всичко 'ненужно', превръщайки го в електромобилен звяр и страхотната новина е, че макар и в малка серия, това електрическо чудо ще влезе в производство. Както си седеше в 'електромобилния' ъгъл, гледайки електрическите премиери на Audi и BMW, Mercedes-Benz се събуди с демонстрация на електрически B-Class E-Cell с удължен пробег, но думата ми беше за RWE и впечатление прави, че конкуренцията в новото мобилно направление далеч не е само между автопроизводителите. Ако петролните компании могат да се състезават с цени и някой и друг продукт на своите бензиностанции, едва ли обръщате внимание на маркуча за зареждане с гориво. Електрическите гиганти обаче се впуснаха в борбата за зареждане на електромобилите и започнаха да показват нови и нови зарядни системи и решения, с изобилие от възможности и затворен кръг услуги. Не става дума само за кабел. Включваш, станцията може да разпознае колата ти, ако си абонат, избираш измежду методи на зареждане, плащаш с карта или с SMS, резервираш си зареждане от телефона и т.н. И сега, след като минахме през новата бърза зарядна станция на RWE, е ред на E.ON и представените от компанията усъвършенствани системи за зареждане на електрически коли с литиево-йонни батерии и индукционно зареждане, почти готово за пазара, разбира се, на Автосалона във Франкфурт...
Колко важно е да получиш CE сертификат за бързо зареждане
От JACtestДнес от шведско-швейцарския технологичен гигант ABB Group дойде чудесната новина, че корпорацията е получила CE сертификат за решения за бързо зареждане на електрически превозни средства, с който се гарантира съвместимост със съответните директиви за сигурност на ЕС.
ABB е първият доставчик на правотокови (DC) решения за бързо зареждане, който минава CE тестовете и според отговорния регулаторен орган, Terra systems на ABB отговаря изцяло на изискванията на директивите за електромагнитна съвместимост и нисък волтаж, създадени да гарантират сигурността на електрическото оборудване. Terra станциите на ABB могат да заредят електрическа кола за 15 до 30 минути, в сравнение с часовете, нужни за зареждане от стандартен AC източник на електроенергия. След вчерашната новина за представената от германския енергиен гигант RWE на Автосалон Франкфурт 2011 бърза зарядна станция, която има сравними технически показатели, вече сме свидетели на рязко подобрение в новите технологии за бързо зареждане и още от тази година в някои европейски държави ще започне инсталирането на супер бързи зарядни станции...
RWЕ дава решението за наистина бързо зареждане на електро коли
От JACtestДори да се наложи да почакаме, да заредим догоре резервоара и след това да има няколко човека на касата, всичко това би ни отнело не повече от 10-15 мин на бензиностанция в днешно време. Електромобили идват, някои са вече и в България, но с не особено напредналите технологии за обществено зареждане, кой би се радвал на отнемащо 30 минути 'бързо' пълнене на батериите. Наистина, хората се нагаждат лесно към доброто, бързото и ефективното и никой не иска да поглежда назад. Но няма и нужда, защото вече не една и две компании работят по истински бързо зареждане на електромобили, такова, което ще отнема до десетина минути. А може би дори пет...
Ново бързо зарядно от Nissan – защото всеки ще иска да зареди бързо...
От Маргарита НиколоваКато технологични модули, които тепърва ще се развиват, бързите зарядни станции за електрически коли са все още твърде обемни и скъпи с цени около $40,000, но нещата се променят много бързо - тази седмица Nissan показа вероятно най-евтината бърза зарядна станция в света с цена под $10,000, която ще се продава от ноември и е много по-малка по обем от повечето Ниво 3 електро колонки, което ще я направи и значително по-лесна за монтиране. Реално погледнато това трябва да е най-интересуващата ни тема, защото както сме свикнали да зареждаме колите си с гориво само за няколко минути, отнемащата часове електрическа алтернатива няма да е по вкуса на мнозина. Нощем в гаража, ОК, но на магистралата едва ли ще ви се радвате на опцията да прекарате час два в очакване на ценните електрони да се натъпчат в батерията на вашия електромобил...
E.ON продължава с изграждането на бързи зарядни станции
От Мартин ХаджистойковДокато компанията Daimler е заета с работата си по водородното бъдеще на Германия, също там (и по-точно в Бавария), на 24-ти август електро гигантът E.ON инсталира първата бърза зарядна станция на изхода на Иршенберг на магистрала A8. За разлика от съществуващите 3.5 кВ станции за зареждане с променлив ток, на които може да заредите електромобила си за 6 часа, новият тип право токови електро колонки разполага с капацитет от 50 кВ, гарантиращи зареждане за 30 минути. След тази първа инсталация, като един от основните играчи на пазара на електроенергия в Германия (и не само) E.ON смята да продължи с проучванията за инсталиране на такива бързи зарядни станции, първи по рода си в страната, с планове за втора до края на годината. Още по-добрата новина - електричеството за тези зарядни станции ще бъде генерирано само във водноелектрическите централи на E.ON...
ИКЕА е тук, моловете се множат, но кой ще зарежда електро колите?
От Мартин ХаджистойковХоп, и българската ИКЕА отвори врати. Сред недоволство за по-високи цени, но и сред огромна тълпа и не малко хора, очаквали с години това събитие. Пазарувайте, хора. Сглобявайте, наслаждавайте се на труда си и не пропускайте да попитате кога ИКЕА смята да инсталира електро колонки за зареждане електромобили - има ли по-емблематично място сега от това, където да заредиш електро колата си? Макар че (електро колите в София) са само няколко, но това ще се промени бързо
"Изкарвам наскоро закупения си електромобил от гаража, семейството се качва и потегляме към ИКЕА. Нямаме много заряд в батерията, но да стигнем и да се върнем, няма проблем. Нямаме притеснения обаче. След като паркираме пред магазина, включваме колата да се зарежда, влизаме, прекарваме няколко часа в търсене и оглеждане и накрая потегляме със зареден електромобил".
Това засега е само желана представа за един много хубав и ефективен вариант на нещата. Не е дошъл момента да си купя електромобил, най-малкото с 1-2 мини изключения на пазара у нас няма такива. Това обаче ще се промени до голяма степен само в рамките на година. Промени в изградени строителни обекти обаче се правят трудно. И често не се минава без къртене и преправяне...
Simens с поръчка за 100 'бързи' електро колонки от Португалия
От Маргарита НиколоваSiemens получи доста голяма поръчка за своята Charge CP700A зарядна станция от много активната в електромобилно отношение напоследък Португалия. Като част от португалската програма за популяризиране на електрическата мобилност MOBI.E, Siemens Португалия подписа рамково споразумение за доставка на до 300 електро колонки. Сто от тях за поръчани веднага от INTELLI - организацията координираща португалската електромобилна програма.
INTELLI планира изграждане на зарядна инфраструктура в Португалия и смята да монтира устройства за зареждане в 25 града до 2012 г. на публични паркингки и в близост до пазарни центрове, хотели и летища...