Компоненти (212)

Това е архив на предишната ни категория Компоненти – КЛИКНИ ТУК за най-новите блогове!

Mini E зареждане на станция на E.ON

В привидно заспалата в електромобилно отношение доскоро Германия вече гърми от електрически новости, за много от които разбираме от започналия днес (за публиката) Автосалон Франкфурт 2011, на който се очакват над 1 милион посетители. Пресконференцията на Mercedes-Benz буквално ни зашемети с ултрамодерна хореография и определено електрически акцент, а в двата прес дена преди откриването на изложението видяхме изобилие от електрически премиери, не само сред колите. RWE демонстрира своята бърза зарядна станция на щанда на Brabus, където има разбиващ чисто нов E-class, на който Zero Emission поделението е изтръгнало всичко 'ненужно', превръщайки го в електромобилен звяр и страхотната новина е, че макар и в малка серия, това електрическо чудо ще влезе в производство. Както си седеше в 'електромобилния' ъгъл, гледайки електрическите премиери на Audi и BMW, Mercedes-Benz се събуди с демонстрация на електрически B-Class E-Cell с удължен пробег, но думата ми беше за RWE и впечатление прави, че конкуренцията в новото мобилно направление далеч не е само между автопроизводителите. Ако петролните компании могат да се състезават с цени и някой и друг продукт на своите бензиностанции, едва ли обръщате внимание на маркуча за зареждане с гориво. Електрическите гиганти обаче се впуснаха в борбата за зареждане на електромобилите и започнаха да показват нови и нови зарядни системи и решения, с изобилие от възможности и затворен кръг услуги. Не става дума само за кабел. Включваш, станцията може да разпознае колата ти, ако си абонат, избираш измежду методи на зареждане, плащаш с карта или с SMS, резервираш си зареждане от телефона и т.н. И сега, след като минахме през новата бърза зарядна станция на RWE, е ред на E.ON и представените от компанията усъвършенствани системи за зареждане на електрически коли с литиево-йонни батерии и индукционно зареждане, почти готово за пазара, разбира се, на Автосалона във Франкфурт...

Бързо зареждане на супер електро колата LAPMO2 на ABB зарядна станция

Днес от шведско-швейцарския технологичен гигант ABB Group дойде чудесната новина, че корпорацията е получила CE сертификат за решения за бързо зареждане на електрически превозни средства, с който се гарантира съвместимост със съответните директиви за сигурност на ЕС.

ABB е първият доставчик на правотокови (DC) решения за бързо зареждане, който минава CE тестовете и според отговорния регулаторен орган, Terra systems на ABB отговаря изцяло на изискванията на директивите за електромагнитна съвместимост и нисък волтаж, създадени да гарантират сигурността на електрическото оборудване. Terra станциите на ABB могат да заредят електрическа кола за 15 до 30 минути, в сравнение с часовете, нужни за зареждане от стандартен AC източник на електроенергия. След вчерашната новина за представената от германския енергиен гигант RWE на Автосалон Франкфурт 2011 бърза зарядна станция, която има сравними технически показатели, вече сме свидетели на рязко подобрение в новите технологии за бързо зареждане и още от тази година в някои европейски държави ще започне инсталирането на супер бързи зарядни станции...

Супер бързата Combi-Station зарядна станция за електромобили на RWE

Дори да се наложи да почакаме, да заредим догоре резервоара и след това да има няколко човека на касата, всичко това би ни отнело не повече от 10-15 мин на бензиностанция в днешно време. Електромобили идват, някои са вече и в България, но с не особено напредналите технологии за обществено зареждане, кой би се радвал на отнемащо 30 минути 'бързо' пълнене на батериите. Наистина, хората се нагаждат лесно към доброто, бързото и ефективното и никой не иска да поглежда назад. Но няма и нужда, защото вече не една и две компании работят по истински бързо зареждане на електромобили, такова, което ще отнема до десетина минути. А може би дори пет...

Новата бърза зарядна станция на Nissan с цена под $10,000

Като технологични модули, които тепърва ще се развиват, бързите зарядни станции за електрически коли са все още твърде обемни и скъпи с цени около $40,000, но нещата се променят много бързо - тази седмица Nissan показа вероятно най-евтината бърза зарядна станция в света с цена под $10,000, която ще се продава от ноември и е много по-малка по обем от повечето Ниво 3 електро колонки, което ще я направи и значително по-лесна за монтиране. Реално погледнато това трябва да е най-интересуващата ни тема, защото както сме свикнали да зареждаме колите си с гориво само за няколко минути, отнемащата часове електрическа алтернатива няма да е по вкуса на мнозина. Нощем в гаража, ОК, но на магистралата едва ли ще ви се радвате на опцията да прекарате час два в очакване на ценните електрони да се натъпчат в батерията на вашия електромобил...

По-лека и по-здрава опаковка на батерии за електромобили за масово производство

Технологиите за захранване и задвижване на електромобили се развиват стремглаво, от подмяната на батерии, през различните технологии за тяхното изработване, до бързите зарядни станции и т.н. Множество изследователски институти работят в тези направления и сред тях е екип от учени от Fraunhofer, който е заменил кутията, в която се вграждат литиево-йонни батерии в изключително лек компонент. Експериментът не само намалява теглото на опаковката, и осигурява висока защита при удар, но за първи път досега може да се произвежда масово...