Pike Research предвижда 50% алтернативни автобуси до 2015 г.
От Маргарита НиколоваСпоред скорошно проучване на Pike Research, текущата тенденция за преминаване към "чисти" автобуси ще продължи и през следващите няколко години, като задвижваните с алтернативни горива ще бъдат над 50% от общо 64,000 автобуси доставени в световен мащаб през 2015 г., 28% нагоре от общите доставки на автобуси през 2010 г...
Въпреки че пазарът на дизелови автобуси ще остане стабилен в обозримо бъдеще, Pike Research очаква годишно увеличение от 8.2% на автобусите, задвижвани с природен газ между 2010 и 2016 г., с растеж от 19.8% за хибридните автобуси за същия период. Прогнозата на Pike е, че световните доставки на хибридни автобуси ще се утроят от 5,514 през 2010 г. до 16,328 през 2016 г.
През този период от време, доставките на "газови" автобуси ще се увеличи с 61% до 15,937 броя. Автобусите, задвижвани с горивни клетки ще бъдат все още редки и скъпи, с умерен растеж до 1,083 през 2016 г.
Автобусните паркове са важна цел в общите усилия за намаляване на емисиите от масовия транспорт в градските зони. От различните транспортни варианти, автобусите най-лесно могат да получат "чисти" технологии, защото промените се въвеждат без нужда от значителна промяна на инфраструктурата. Макар че дизеловите автобуси ще продължават да "живеят дълго", задвижваните с алтернативни горива скоро ще представляват болшинството от доставките на нови автобуси.
— Дейв Хърст, старши анализатор в Pike Research
Анализът на Pike Research показва, че цел за разпространение на задвижваните с алтернативни горива автобуси ще бъдат най-гъсто населените райони като Северна Америка и Азиатско-тихоокеанския район, в които внедряването на нови автобуси ще се увеличи с 60% в рамките на следващите пет години. Азия ще има най-голяма нужда от автобуси, за да смогне на темпото на растеж на градовете, с очакван годишен растеж от 3.1% в доставките на автобуси.
Заедно двата региона ще получават около 70% от новите доставки в този период от време. В Европа процентът на въвеждане на алтернативни автобуси ще бъде много по-малък, с по-малко от 1/3 от доставките.
[Източник: Pike Research]