- 1. Замяната на празни с пълни батерии отново на дневен ред?
- (Технологии)
- ... и са очевидни. Въпреки това, нещата не потръгнаха. Дали защото само един електромобил е пригоден за нея – Renault Fluence Z.E. – дали заради цени или нещо друго, тепърва се надяваме да узнаем. Че нали идеята на тази система беше да премахне притесненията от ограничения пробег. То излиза, че след като не беше масово харесана, значи тези притеснения май ги няма. Не и в степента, която се опитват да им придадат. Better Place естествено беше обявена за продан. Интерес не липсва, но до сделка още не се стига. Ето, тези дни и последният потенциален купувач – EV Net Group – не изпълни финансовите условия и компанията отново е на пазара. И тук се появява нашият приятел Гисли. Неговата компания Northern Lights Energy влиза в наддаването за Better Place. Според AutoblogGreen Гисли казва, че "винаги се е интересувал от Better Place" и работи по сделка повече от година. Защото Гисли смята, че "Better Place е чудесна идея с огромна стойност." Интересното е, че Better Place винаги е била ориентирана ...
- Добавен на 10 Октомври 2013
- 2. Кой (ли ще) продава най-много електромобили?
- (Електромобили)
- ... производител вече са излезли над 10,000 електрически минивана, а бройката допълват и набиращите скорост продажби на ZOE. Супер мъникът Twizy също се представя много добре, с уточнението, че пак говорим за над 10,000 броя, но повечето от тях са дилърски демо коли. Демо или не резултатите са факт, дори на консервативния германски пазар, а стартът на продажбите в България очакваме през септември (хайде да е в началото му, моля!). Fluence Z.E. не успя да набере такава скорост, вероятно до известна степен и заради фалита на Better Place – компанията, която започна да изгражда мрежа от станции за подмяна на изтощени със заредени батерии за няколко минути. Проектът глътна много пари и въпреки супер удобството по някакви причини не се сдоби с потребителска подкрепа. А другите японци? Toyota е името, което всички свързваме с понятието хибрид. Но в Toyota не показват особени симпатии към изцяло електрическите модели. Като изключим RAV4 EV, която компанията пусна "по задължение" в Калифорния, ...
- Добавен на 22 Август 2013
- 3. Турски електромобил на пазара! P.S. Не го наричайте Corolla...
- (Електромобили)
- В този блог: Освен Renault Fluence Z.E., турците произвеждат и собствен електромобил, засега наречен DMA Турският електромобил DMA: 280 км пробег; 1200 продажби (прогнозно) за 2013; 102.000 лв... Официалната премиера беше преди месеци, но сега, факт: вече реално в продажба – турският електромобил, асемблиран от Derindere Motor Cars (DMA), 'Роден с шепот, а не с рев'! В последните няколко дни, новините от Турция са обезпокоителни и тревожни, особено след днешното изявления на нашето Външно министерство: 'Да се избягва района на площад "Таксим", централните части на кварталите Бешикташ и Бейолу, както и местата, където се струпват много хора.' На фона на тази гореща тема, разбираемо няма как да изпъкне друга новина, при това с положителен характер: електрическа кола, асемблирана изцяло в Турция от дъщерно дружество на Toyota, вече е при дилърите, на свободна продажба. След шумен дебют през февруари и леко комични елементи при представянето пред турската аудитория (при демонстративното ...
- Добавен на 02 Юни 2013
- 4. electromobili bg ceni – около 94,000 резултата...
- (Блог)
- ... като цяло е все още ограничено, но те вече са установен пазарен сегмент, който предстои да се разширява. Ето някои европейски оферти: Nissan LEAF – от €33,990 (след скорошното намаление с €3,000) Renault Twizy – от €6,990 + от €50/месец за батерията (втора употреба има и за под €5,000) Renault Fluence Z.E. – от €25,950 + от €83/месец за батерията (втора употреба и под €20,000) Renault Kangoo Z.E. – от €20,000 + от €73/месец за батерията (употребявани и под €18,000) Renault ZOE – от €20,600 + от €79/месец за батерията (излезе на пазара през януари 2013) Mitsubishi i/Citroen C-ZERO/Peugeot-iOn – втора употреба вече вече и под €18,000 smart fortwo electric drive – от €23,680 с батерията Fisker Karma – от €101,000 (офертите са все още супер кът) Tesla Model S – от €72,600 (засега не се намира по обяви в Европа) Това не са всички предложения, но са достатъчно за добиване на представа. Бързо се забелязва, че в този списък няма германско присъствие, с изключение на smart ...
- Добавен на 13 Февруари 2013
- 5. "Нагласи към електромобилите в България 2012": Резултати от националното проучване
- (Кампания Опознай електромобила)
- Цената е проблем, привличат ниският разход и данъчните стимули! За всеки продукт мненията и нагласите на потребителите са от съществено значение. Електромобилите не са изключение и за да съберем повече информация в края на лято 2012 г. на една от срещите на БАЕПС решихме да направим национално проучване за електрическата мобилност. Сега резултатите са налице и е време да ги споделим с вас... Информацията е много и за да направим този блог по-компактен, ще представим акцентите и малко статистика, а пълното проучване ще намерите в дъното на страницата. Първо, да благодарим на Емил Попов, с чиито идея и съдействие проучването беше осъществено от агенция ViaCall. Благодарности и за директор продажби на агенцията, Албена Тачева, за мотивацията, с която пое това предизвикателство и за цялата тази грижливо събрана и супер ценна за всички ни информация. Благодарим и на всички, които взеха участие в разискванията, както и на екипа на ViaCall за професионалното и качествено изпълнение . ...
- Добавен на 06 Февруари 2013
- 6. Кои електромобили са най-социално одумвани?
- (Блог)
- ... Facebook страницата на Renault Z.E. пък добавихме наскоро, макар и малко изненадани от не особено големия брой почитатели. Французите го карат малко "по съвместимост" използвайки страницата и на френски, и на английски. Така или иначе там сега коментарите се въртят най-вече около Twizy и Fluence, но с навлизането на малко позакъснелия ZOE (вече герой във филм), електро обществото на Renault вероятно ще живне доста. Google+ Мда, пропусканият досега от нас Google+... Но пък, ето, вече ще следим и това направление, в което в стил BMW i страницата във Facebook, тотален лидер е... Fisker Automotive. Да, "тенденцията" е повече от ясна – слаби в едното, силни в другото. И ако не друго, сега разбирате кой накъде се е ориентирал... 1. Fisker Automotive – Какво ще кажете за над 950,000 плюса? Това е много, да му се не види. Милион винаги си е силна дума, така че първото място е абсолютно заслужено за Fisker; 2. Tesla Motors – както върви, Tesla скоро ще си има 750,000 Google плюса, по ...
- Добавен на 23 Декември 2012
- 7. Ключ за Renault ZOE не е ли супер коледен подарък?
- (Електромобили)
- Първи на Renault ZOE се качва френският министър Арно Монтебург Снимка: over-blog.fr Преди края на годината ще има още доставки, а първият к-т ключове е за френския министър Арно Монтебург. Малко преди Коледа, Renault връчи първите ключове за електрическия ZOE на френския индустриален министър. Според компанията до края на годината (не на света!) ще има още доставки, надяваме се не-министерски :), преди масовата пазарна реализация в първото тримесечие на 2013... Засега нямаме информация кога ще има електромобили Renault у нас, но пък от коментарите в eCars.bg знаем за наш човек, който живее в Холандия и си е направил ZOE резервация. Ако не по друга, по тази линия най-вероятно скоро ще имаме БГ отзиви за дългоочаквания компактен френски електромобил. ZOE е първата съвременна изцяло проектирана като електрическа от самото начало кола на Renault. И Twizy е на четири колела, но е по-скоро в клас АТВ . Лично ние, засега сме имали възможност да пипнем само Fluence Z.E., който беше ...
- Добавен на 17 Декември 2012
- 8. Анти-плъгин леснотия: Toyota Prius с безжично зареждане
- (Хибриди)
- ... доста повече, поне в София, където от февруари 2012 г., по улиците кръстосват зелени Prius таксита. Спомням си добре как с партньора ми Стефан отивахме някъде в един студен февруарски ден и на Руски Паметник, изненада, отдясно до нас зелена кола с карирана лента, разни надписи и табелка "Такси". Бързи телефонни снимки, много учудване, и също така бърз блог по-късно следобеда. И така, у нас се роди понятието "грийн такси", което вече мнозина пробваха. Но не благодарение на някой от първите електромобили на пазара като Nissan LEAF, Citroen C-ZERO или пък Renault Fluence Z.E., а точно на отявления японски хибрид, макар и не в най-новия зареждаем вариант. Такъв, обаче, Toyota започва да тества в Япония първо, разбира се. Технологията Засега безжичното зареждане за електромобили далеч не е масова технология, но пък вече се оформят два типа предаватели (на електромагнитно поле) – кръгли и... не кръгли . Добре де, четириъгълни. Toyota смята да тества втория вариант с нещо като квадратна бобина, ...
- Добавен на 17 Декември 2012
- 9. Празно за пълно: слагаш заредена батерия сам/а и само за 7 минути!
- (Зареждане)
- Един повдигач, малко побутване и ето ти заредена батерия в електромобила :) Ето доказателство, че заменянето на изтощени със заредени батерии може да става лесно и по-евтино! Не малко от опитите за реализиране на някакъв продукт в сферата на електрическата мобилност (леки и лекотоварни превозни средства) в последните години или завършват особено добре, или просто буксуват. Това вероятно можем да отдадем и на факта, че за успешно реализиране се иска и добър маркетинг, а очевидно такъв все още се гради в още новия свят на електромобилите... Първият проект за подмяна на изтощени със заредени батерии е на Better Place и характерно за него е абсолютната автоматизация. Но като гледа човек тези станции за подмяна на батерии, не е трудно да отгатне, че идеята не е никак евтина. Нужен е огромен капитал. За реализация на идеята Better Place сключи договор с Renault и в резултат електрическият Fluence Z.E. разполага (заводски) с опция за подмяна на батерията. Но поне засега новият електро ...
- Добавен на 08 Ноември 2012
- 10. Ето това дава на Renault Zo? сили за 200 км пробег
- (Електромобили)
- ... а такива като Renault Fluence Z.E. и Nissan LEAF изминават до около 150 км с едно зареждане на батерията. Всъщност, реалните потребителски отзиви гравитират по-скоро около 120 км... Затова едно от значителните подобрения при задаващите се нови електромобили е по-големият пробег – в случая с Renault Zo? – до 210 км. Когато някой ден се качим за тест в признаваме си, привлекателния за нас електромобил, ще имаме възможност да проверим как се справя той на пътя. Преди това да стане, сега мога да ти покажа как Renault демонстрира технологии, спомагащи за по-дългия пробег и по-точно, две от тях: 1. Технологията за спиране на Zo? е разработена заедно с Bosch и включва дистрибутор, който автоматично оптимизира регенерирането на енергия, като разпределя необходимата за спиране енергия между електромотора и механичната спирачна система, която самостоятелно губи много енергия под формата на отделяна топлина. Тук има две специфични предимства: регенерирането на енергия е 2 до 3 пъти по-силно от ...
- Добавен на 19 Септември 2012
- 11. На Анталия смятат да ни привличат и с електромобили
- (Електромобили)
- ... електромобили в Анталия; Монтаж и разгръщане на зарядна инфраструктура за ЕПС; Разработване на стратегически проекти за автопаркове, публични и жилищни зони; и Преглед на различните регулации, които имат отношение към изграждане и управление на зарядни точки за електромобили. Че още не са започнали продажбите на електромобилите на Renault у нас, не са, но производството им започна точно в Oyak-Renault завода (говорим за Renault Fluence Z.E.) в края на 2011 г. и ние редовно се чуваме с приятелите ни в Renault България, за да се информираме как напредват с подготовката за продажби на електро модели в България, че като се появят индикации за старта, да ви светнем своевременно. Имаме и разни други контакти, по морето, с някои от големите хотели и след края на настоящия сезон и по повод тази новина за Анталия просто няма как да не ги ръчнем да започват по-бързо да мислят по въпроса, защото както си имаме производители на електро колонки за електромобили (поне това) ...
- Добавен на 14 Септември 2012
- 12. Как звучи нон-стоп електро такси с подмяна на батериите?
- (Електромобили)
- Познаваме един много кадърен електромобилен ентусиаст. И не само него, разбира се. Това е Теди Иванов от A1 Eco. От него знаем какво търсят таксиметровите компании у нас, за да минат на електромобили – пробег от 250 км с едно зареждане и/или подменящи се батерии. По модела на Better Place – минаваш през пункт, робот изважда изтощената батерия, поставя на нейно място заредена и потегляш отново само след няколко минути. Все едно зареждаш на бензиностанция, както сме свикнали, само че несравнимо по-приятно. Не е привлекателно решение? Better Place вече предлага своите услуги в Дания и Израел – с Renault Fluence Z.E. Сега новаторската компанията оглавява консорциум, който стартира проект за електрическите таксита, включващ станция за подмяна на батерии, на амстердамското летищо Схипхол. Наред с този проект Better Place обяви и бившият вицепрезидент на Athlon Cars Leasing International, Пол Харнс за свой изпълнителен директор в Холандия. Защо ви казваме последното? Не е най-важното нещо ...
- Добавен на 04 Септември 2012
- 13. Как аз се подготвям за покупка на електромобил?
- (Електромобили)
- ... вероятно и ти, защо и аз да не се присъединя. Всъщност, това си е по-чист вариант за придвижване, много по-леко е за джоба, пък вече може и да се зарежда на не малко места. Или пък да мина на нов икономичен дизел – предлагат се много такива, със завиден пробег. Не е като да не виждаме подобрение и в бензиновия разход. Директно впръскване и какво ли още не. Технологиите се подобряват. Мисля. Възможности определено има... Решението Така ли се подготвям за електромобил, ще попиташ, като обсъждам стандартните възможности? Всъщност, да, защото само така мога да оценя какво пропускам, ако не си купя електромобил. Спомням си как миналата година гледах шведски клип – Porsche срещу Tesla Roadster. Толкова ми хареса, че написах блог и го кръстих Как се губи Porsche в огледалото? Божичко, само ако обикновените електромобили бяха толкова динамични... Иска ми си и Nissan LEAF или Renault Fluence Z.E. да набират така. Не че Porsche-то е бавно. Няма такова нещо. Сума коли ускоряват като фурии. Защо ...
- Добавен на 20 Август 2012
- 14. Кой електромобил харчи най-много?
- (Електромобили)
- ... Autolib в Париж, "иска" 12кВтч/100км. И в средния клас, Renault Fluence Z.E. се нуждае от 11.9 кВтч, за да измине 100 км, при 13.7 кВтч за Nissan LEAF и 14.3 кВтч за електрическия Ford Focus. Наистина, на този етап Renault се справя по-добре! Всъщност, една от причините да не направим подобно сравнение е, че в България все още се продават само Citroen C-ZERO, Peugeot iOn и Opel Ampera – с навлизане и на други модели и възможността да ги тестваме подобаващо, както направихме с Ampera, ще ни даде възможност да представим реалния разход на тестваните електромобили, защото *(виж таблицата) – в сравнението на Challenges са използвани официалните данни на автопроизводителите. Нямаме причина да ги пренебрегваме, но при "офериран" пробег от 150 км и реален ( в масовия случай) около 120 км, за определен електромобил, винаги е добре да се проверява всичко, защото така се получава по-точно впечатление за реалните възможности. И така: Кой електромобил харчи най-много? Засега Tesla Model S ...
- Добавен на 12 Август 2012
- 15. Continental е-гуми, е-мотори, е-системи... я направо цял електромобил
- (Електромобили)
- ... специални Conti.eContact гуми за електромобили, та дори и батерия. Наистина, това е само демо прототип, но интересното е, че повечето от вградените елементи са или готови за производство или вече са на поточната линия. Изглежда Continental има всичко нужно за правенето на електро коли и за нас е изумително да виждаме как компанията се ориентира много сериозно към развитието на електрическата мобилност. Това е много показателно, защото големи концерни като Continental обикновено обмислят много внимателно дългосрочната си политика. Електромотор Самият прототип си е напълно функциониращ и вече дори има навъртяни 10,000 тестови километра, след близо шестте месеца, нужни за изработването му. Задвижването е поверено на синхронен електромотор, който всъщност Renault вече използва за своите серийни електромобили Fluence Z.E. и Kangoo Z.E., с мощност 70 кВ и максимален въртящ момент от 226 Нм. С него демо колата ускорява от 0-100 км/ч за 11.9 секунди. Не е "спортно," но не това е целта, а ...
- Добавен на 10 Август 2012
- 16. Ръководство – С колко педала ще караш твоя електромобил?
- (Електромобили)
- ... на електромотора. Скоро май ще си имаме и (още тази есен) електромобили Renault, но за това ще пишем тези дни специално... Връщам се на стила на шофиране, обаче, като тема на тази порция информация, която искам да споделя с теб. Освен гореспоменатите модели, изборът на електромобил вече включва Nissan LEAF, Tesla Roadster и Model S, Honda Fit EV, Ford Focus Electric, Tazzari ZERO, Renault Fluence Z.E., Kangoo Z.E. и Twizy, smart fortwo electric drive, Volskwagen е-Golf, BMW ActiveE, MINI E, Mercedes-Benz B-Class F-Cell, AMG SLS E-Cell и Vito E-Cell, Ford Transit Connect Electric... Да продължавам ли? Да, поне половината са на тестов етап. Някои дори само при малки групи от хора, като електрическия Golf. Но са тук и е въпрос на година или месеци да започнат да навлизат на пазара. А тези, които вече са налични, са обект на множество експерименти. И за целта на този материал, ще ти разказа за шофирането с един педал и степента на регенериране при различните модели. Защото наистина се оформят ...
- Добавен на 31 Юли 2012
- 17. Renault ZOE – още го няма, но вече се предлага
- (Електромобили)
- Засега Renault е единствената компания, която предлага електромобили от почти всички класове, от миниатюрния Twizy, през компактния ZOE, до семейния седан Fluence и товарния Kangoo – всички със значка Z.E.Zero Emission. За изненада на мнозина, Twizy вече набира скорост с доста добри продажби (вече над 1 000 броя само в Германия), а само преди седмица директорът на електромобилната програма на Renault, Тиери Коскас, обяви, че електро мъникът ще се продава в още пет държави, сред които и Турция. Fluence пък върви добре в комплект с програмата на Better Place за подмяна на изтощени батерии (за 2-3 минути), което представлява най-бързото "презареждане" на електромобили до момента, а Kangoo Z.E. дори вече поевтинява, с оферти под €25,000 в Германия. Но какво става с най-атрактивния на дизайн и пробег електромобил от групата – ZOE? Ами, още го няма, но някои вече го предлагат – при това на буквално идентична с обявената по-рано цена – за €21,350... Редовната ни проверка на Elektro секцията ...
- Добавен на 12 Юли 2012
- 18. Младежка Renault Twizy фиеста на Айфеловата кула
- (Електромобили)
- Първата електрическа кола е създадена преди 170 г. във Франция и французите определено не забравят своите традиции. Renault е първият автомобилен производител, който в наши дни предлага пълна гама електромобили, четири различни модела в различни класове. Един от тях е мини електромобилът Twizy – засега едно от най-евтините масови електрически превозни средства на пазара, на средна цена около €8,000. Точно с този електро мъник се получават забавни видео изпълнения или поне такива ги правят във Франция... В ранна сутрин сурия младежи с Twizy-та обикалят из улиците на Париж на път към емблемата на града – Айфеловата кула – за бърз заяд от металната плетеница, която им праща тонове блещукащи електрони сред много кеф в стил 80-те. Френска му работа... Очакваме Renault Twizy в България през 2013 г., но отсега е добре да знаете, че малкият електромобил е подходящ за опредени неща. Версията с 9 кс електромотор развива до 45 км/ч, а с 30 кс "по-капака" ще вдигате до 75 км/ч. Батерията на ...
- Добавен на 17 Юни 2012
- 19. Електромобил с какъв пробег ти трябва (с анкета)?
- (Електромобили)
- ... а автопроизводителите разчитат много на нея, за да взимат правилни маркетинг решения. Горното подреждане може да ви изглежда неточно, ако ежедневният ви пробег или начин на употреба на автомобил излиза от тези рамки, но е добър ориентир за реалната ефективност на електромобилния пробег, още повече предвид засега солидните цени на електромобилите. Погледнете го и така. В момента още нямаме бързи зарядни станции, но цените им падат бързо и такива вече се монтират в различни европейски държави – ще ги има и у нас. Та, с пробег от 150 (като на LEAF, електрическия Ford Focus или Renault FLuence Z.E.) може спокойно да идете на екскурзия от София до Велико Търново, например. Просто някъде по средата ще спрете за бързо зареждане за 20-30 минути, което може да комбинирате с хапване и с напълнена отново батерия стигате без проблеми крайната точка. Това елиминира проблема с уж краткия пробег с едно зареждане, а в същото време не карате супер скъп електромобил. Да не забравяме и супер луксозния Fisker ...
- Добавен на 11 Юни 2012
- 20. Nissan започна да раздава бързи зарядни станции
- (Зареждане)
- ... Haguenau, като първа от шест бързи зарядни станции в регион Alsace, избран заради сериозни интерес на живеещите там към електромобилите. Сега да не се разочаровате съвсем, защото ние още и безплатно паркиране за електромобили си нямаме, но във Франция не стига, че държавата дава €5,000 отстъпка при покупка на електромобил, ами и местните власти в Alsace добавят още толкова. И за да добиете представа - Renault FLuence Z.E., например стартира от около 26,000. Оттам вадите десетка и хоп - имате електромобил за 16,000... Мне, това не е приказка от братя Грим, а хубава съвременна реалност. Няма какво да ревем, трябва да работим ефективно, за да постигнем колкото може повече в това отношение и в България. Иначе, и Франция, като Холандия, получава 40 бързи колонки, което вече изяснява нещата, че най-вероятно 10 по-развити пазара ще получат по 40 станции от Nissan в следващите месеци. Дойде момента да ви напомним за супер мащабната кампания на Nissan на име ‘The Big Turn On', чиято цел е да събере ...
- Добавен на 23 Май 2012