Сряда, 20 Април 2011 08:00

Готови ли са комуналните услуги за електромобилите?

От
Зависимост на мрежата от електромобилите

Второто завръщане на електрически превозни средства след малко повече от десет години има много по-голяма вероятност за успех и много хора в индустрията смятат, че то ще има преобразяващ ефект върху навицитe на шофиране, както и върху автомобилостроенето и електрическата промишленост.

За да се подготвим за пристигането на електромобилите, трябва да се разработи и приложи сложна мрежа от информационно-технологични системи за подпомагане на данни за анализ, интелигентно управление на зареждане и управление на информацията за потребителите.

Въпреки това, според новия доклад на Pike Research, много доставчици на комунални услуги могат да са неподготвени за справяне с въздействието на електромобилите върху електрическата мрежа, поради липсата на стандарти за обмен на информация между комуналните услуги и външните системи.

"Въпреки че зареждаемите (plug-in) електрически превозни средства няма да застрашат електрическата мрежа като цяло, това веднага ще окаже въздействие върху местните инфраструктура", коментира старши анализаторът Джон Гартнер.

Pike Research предвижда, че световните инвестиции в информационни технологии при електрическите превозни средства ще достигнат 1.5 милиарда щатски долара годишно до 2015 година, с обща стойност от 5.1 милиарда щатски долара, вложени между 2010 и 2015г. в различни сектори на инфраструктурната мрежа, които може да се окажат недостатъчни, за да я подготвят адекватно за пристигането на все по-голям брой електромобили през следващите пет години. Много доставчици на комунални услуги не са склонни да правят дългосрочни инвестиции в информационно-технологични системи, които ще бъдат необходими за подпомагане зареждането на електромобилите и това често се дължи на регулаторните структури на местно ниво, които не стимулират тези разходи и в резултат на това услугите непрекъснато ще трябва да догонват в технологично отношение с продажбата на все повече електрифицирани превозни средства.

Очаква се електромобили да бъдат закупувани в определени квартали, които първо са показали, че приемат хибридните превозни средства. Ако множество електромобили едновременно бъдат включени на ниво 2 за зареждане в единичен трансформатор (изграден да осигурява захранване на 3 до 5 домакинства), захранването може да надхвърли номинална мощност на капацитета на трансформатора, в резултат на което оборудването може да аварира. Когато хиляди електромобили започнат ежедневно да се зареждат, върховото потребление в края на работния ден може да се увеличи чувствително, което следва да се отчете предварително, за да може да се регулира.

Информационно-технологичните системи на електромобилите ще са необходими за автоматично управление на зареждането, по време на екстремни метеорологични условия; възможно е през целия ден търсенето да надвишава предлагането. С една цялостна система за управление, която може да отговори на сигнали от мрежата, не се очаква зареждането на електромобили да изисква допълнителни ресурси.

Прочетено 1082 пъти Последна корекция Събота, 28 Декември 2013 23:26
Стефан Николов

Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.